Connect with us

Hi, what are you looking for?

Artikel

Rejse logbog: Tokyo påsken 2015 dag 2

Udsigt fra Odaiba mod selve Tokyo om aftenen

Grunden til at der ikke har været megen aktivitet her på siden de sidste par dage har været den simple at jeg er i Tokyo over påsken. Det betyder også at der nok ikke kommer mange nyheder op den næste uges tid, men til gengæld kommer der så lidt blandede billeder og kommentarer i denne rejse logbog.

Dag 1 | Dag 3 | Dag 4 | Dag 5 | Dag 6

Vores første fulde dag i Japan endte med at bringe os rundt til flere dele af Tokyo, både per tog og især til fods hvor vi gik næsten 16,5km.

Vi begyndte med Tokyo Skytree, så på templer og endte ved 1:1 Gundam mechaen på Odaiba.

Morgenmaden fra Lawson

Siden vores hotel ikke har morgenmad måtte vi jo finde noget andetsteds, og siden der ligger en Lawson i stueetagen kunne vi lige så godt bare gå derned og finde noget. Det blev noget meget lyst brød med rød bønne mos og flødeskum, grøn te og kaffe (endelig fik jeg smagt Boss Coffee) og så hvad de kalder mochi kugler men nu nærmere bare er chokoladekage. Marshmellowsne har en kerne af flydende lemon-creme og er ret lækre, men de var nu en snack vi spiste senere.

Udsigt fra vores hotel

Billederne er taget fra en udendørs trappe på vores hotel mellem 8 og 9 etage. De er taget som et groft panorama blik rundt over byen.

Området omkring Skytree

Vi startede dagens turist-attraktioner ud med Tokyo Skytree, det højeste tårn i verden med 634m. Der er flere udsigtsdæk, omend vi nøjedes med det første i 350m højde. Det kostede så også 114kr per person, hvis vi skulle op på det højere skulle vi have betalt mere for det sidste stykke.

Udsigten fra Skytree

Selv ved 350m var udsigten dog fantastisk og vi tårnede os over selv de højeste skyskrabere – det er da også værd at bemærke at selv 350m er højere end f.eks. Eiffel tårnets samlede højde på 324 (hvor udsigtsdækket så er et stykke under).

På vej fra Skytree til Senso-ji

På vej fra Skytree til Senso-ji kom vi over denne flod, hvor der står kirsebær træer langs. Jeg har flere gange set billeder derfra, og synet af de blomstrende kirsebærtræer langs vandet er da også fantastisk.

Senso-ji og området omkring templet

Senso-ji er Tokyos ældste tempel, og noget af en turist-magnet, men man kunne stadig mærke stemningen med folk der bad og bygningerne var utroligt. Der var utroligt mange måder at bede på fra skuffer man lagde sedler med bønner i over en ønskebrønd til lys man tændte og puttede i store lanterner.

Vores frokost, takoyagi

Jeg har altid gerne villet smage takoyagi, dejkugler med stykker af blæksprutte, og vi fandt en lille butik i en indkøbsgade nær Senso-ji der udelukkende solgte den slags. Dertil fik vi kold grøn og oolong te. Det smagte godt omend de var ekstremt varme, noget der ikke virkede til at genere japanerne dog, de må åbenbart være mere vandt til brandvarm mad.

Små templer og andet på vej videre fra Senso-ji

Der er rigtig mange små templer i området omkring Senso-ji, og på vej videre derfra stødte vi nærmest på minimum et for hver 500m vi  gik.

Odaiba

Odaiba er en ø i Tokyo Bugt der er kunstigt skabt. Det er et ret nyt område og har dermed virkeligt moderne skyskrabere og ånden der er generelt mere ung og frisk end i andre dele af byen.
Der er en kunstig strand og et stort parkområde langs vandet der virker til at være ret populært.

Gundammen på Odaiba

Jeg må dog indrømme at hovedgrunden til at vi tog til Odaiba var 1:1 Gundam “statuen”, og det var fedt at se en “mecha” i rigtig størrelse. Billederne får den desværre til at se meget mere lilla ud pga lyset end den var i virkeligheden, den var selvfølgelig ren hvis ligesom i serien og alle detaljer var helt korrekte.

I indkøbs centret bag den var der både en Gundam café og en udstilling, hvor man bl.a. kunne se en enorm fremvisning af gunpla, Gundam plastik samlesæt figurer.

Vores aftensmad

Vi ville gerne smage hvordan “rigtig” ramen suppe smager, og vi blev ikke skuffede.

Udsigt fra Odaiba mod selve Tokyo om aftenen

Vores kamera tager desværre ikke specielt gode billeder om aftenen (billederne her er kun taget ved 7:30 tiden selvom der bælg-mørkt), men det var virkelig smukt at se byen med lys så det skal I ikke snydes for.

Kimono til ¥1000

Vi fandt en kimono til ¥500 (28,5kr) og obi (bæltet om maven) til ¥500 mere, så ¥1000 (57kr) for et sæt. Kimono outlets er en ting åbenbart, men er alligevel imponeret over at finde en dragt i silke til så ekstremt lav en pris. Mine kone er da også ekstremt glad for det, hun valgte det sæt i butikken hun bedst kunne lide. Der var en del forskellige men kun ét af hvert, det var trods alt ekstremt rest salg.

Er min kone ikke sød?

Der kommer nok lidt færre billeder i dag, da vi ikke skal til helt så mange turist ting, og så alligevel måske da vi nok tager for Akihabara.