Forbind dig til os

Hej, hvad leder du efter?

Anime

Næsten alle japanerne kender Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

5: Shinobu Kocho (Demon Slayer)

Oricon Monitor Research, der måler interesser i underholdningstendenser, gennemførte en internetundersøgelse, der viste, at over 90% af respondenterne var bekendt med Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba serien.

40,5% sagde, at de var “meget fortrolige” med Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba, mens 57,3% sagde, at de var “fortrolige med navnet”, hvilket indikerer, at 97,8% i alt var klar over eksistensen af ​​serien.
Blandt de 1.558 respondenter, der sagde, at de var “meget fortrolige” med serien, sagde 1.182 respondenter, at de “kunne lide” eller “virkelig kunne lide” serien.
Spørgsmålet “Hvilken del af serien kan du lide” tillod flere svar; historien var det mest populære aspekt med 76,4% af stemmerne fra fans, efterfulgt af 49,3% for setting og 45,3% for karakterernes relaterbarhed.

31% af fansne sagde, at de ejede mangaen, og 66,1% af de adspurgte sagde, at de ejede hvert bind.

Flere respondenter kommenterede, hvordan serien hjalp dem med at værdsætte og få forbindelse til deres familie.
En kvinde i trediverne sagde: “Jeg ville aldrig have troet, at jeg i min alder ville have en samtale om anime med min mor, der er i tresserne.”
En kvinde i 40’erne sagde, at Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba var første gang, hun, hendes ægtefælle og deres barn så en film sammen i biograferne.
En mand i tresserne, der sagde, at han nød serien, mens han lod sin søn forklare den for ham.

Andre respondenter bemærkede, hvordan deres børns vækst er blevet bundet til Demon Slayer.
En anden kvinde i trediverne kommenterede, hvordan hendes barn, der aldrig kunne lide kanji, var virkelig glad for at lære kanjien til “søjle” i skolen.
En mand i trediverne bemærkede, at hans to-årige datter lærte at sige “Kimetsu no Yaiba,” og en mand i 40’erne sagde, at hans datter begyndte at vise interesse for historie på grund af serien.

Seriens almindelige appel har også gjort det muligt for folk fra forskellige generationer at skabe forbindelse selv på arbejdspladsen og uden for.
En kvinde i trediverne bemærkede, at når de skal synge karaoke med folk i forskellige aldersgrupper, er alle i stand til at være fælles om temasangene “Gurenge” og “Homura.”
En kvinde i halvtredserne sagde, at hun havde flere samtaler med mennesker i hendes familie og på arbejde, og en mand i tresserne siger, at han elsker at tale med Demon Slayer fans.

3.848 medlemmer af Oricon Monitor Research, der spænder fra mennesker i teenageårene til 60erne, reagerede på afstemningen fra 18. til 24. november.

Kilde

Klik for at kommenterer

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

X