Efter at have været væk nogle uger syntes jeg at vi skal have noget eye-candy <3
Hvis andre vil have deres videoer delt som “ugens AMV” må de endelig sende mig linket til dem, så vil jeg tage dem med i puljen, men siden det kun er en om ugen kan jeg ikke garantere at de kommer op (lige med det samme i hvert fald).
Siden YouTube er ret strikse med brug af andres musik sker det desværre jævnligt at ting som AMVer bliver taget ned, så hvis det sker og jeg ikke har bemærket det må I også meget gerne skrive til mig, så vi kan se om videoen kan findes et andet sted.
Her er musik videoen til Momoiro Clover Zs ny nummer “Z no Chikai”. I videoen ser vi alle fem medlemmer som personer fra Dragon Ball Z.
Momoiro Clover Zs ny single “Z no Chikai” udkommer den 29 april 2015. Singlens titel sang “Z no Chikai” og også tema sang til den ny Dragon Ball film om Freeza “Dragon Ball Z Fukkatsu no F”.
De har allerede opført nummeret på en live event kun for fan klub medlemmer “Momoclo Dontaku” i Fukuoka den 4 og 5 april. Dansen er nærmest som en livlig karate demonstration og har mange elementer fra kendte Z krigere og deres fjenders poses.
Singlen udkommer i to udgaver: Z udgave og F udgave. Begge udgaver indeholder titel nummeret og “Romantic Kongaragatteru” (“Romantic is entangled”), en homage til slut temaet til animeen, “Romantic Ageruyo” (“I will give you a romantic”). Der følger en Blu-ray Disk med F udgaven, og Z udgaven vil have et cover af den berømte tema sang til Dragon Ball Z “CHA-LA HEAD-CHA-LA”.
På Bulmas blog, en særlig lavet hjemmeside i forbindelse med filmens udgivelse, kan man synge med på første vers af sangen.
Victor Entertainment har lagt den korte udgave af musikvideoen til Piles “Kimi ga Kureta Kiseki” online. Sangen er slut tema sang til anime TV serien Duel Masters VSR. Denne single er hendes anden og udkommer den 22 april.
Sidste fredag snakkede foreningen AIOdense om Pokémon, men de elsker også den anden klassiske “monster” franchise Digimon. Denne fredag snakker de om serien gennem tiden og ser eksempler på de forskellige animeer der er kommet i Digimon universet – og selvfølgelig den ny serie, der begyndte her i starten af april 2015.
Foreningen AIOdense holder til på:
Nørregade 60
5000 Odense C
Foreningens møder er normalt fredag klokken 16-22
Ring på telefon 91 80 08 70 for at blive lukket ind
J-rock bandet Survive Said the Prophet har udgivet deres seneste musik video “Subtraction”, der er med på deres kommende EP “Course Of Action”, der udkommer den 15 april 2015.
Det er nogen tid siden vi sidst har haft en Pokémon dag i AIOdense, så det er tid til at finde boldene med monstrene frem igen og vise hvem der er den aller bedste.
Vi opfordrer folk til både at tage Pokémon kort og konsol-spil med denne fredag.
Foreningen AIOdense holder til på:
Nørregade 60
5000 Odense C
Foreningens møder er normalt fredag klokken 16-22
Ring på telefon 91 80 08 70 for at blive lukket ind
Trænger du til at vise at du ved en masse om japansk kultur? Leder du efter en undskyldning for at tæve andre nørder i parat-viden? Så kom forbi AIOdense denne fredag.
Foreningen AIOdense holder til på:
Nørregade 60
5000 Odense C
Foreningens møder er normalt fredag klokken 16-22
Ring på telefon 91 80 08 70 for at blive lukket ind
Det er lang tid siden AIOdense har haft en “tag anime med og vis den til de andre” aftener, så vi holder en sådan på denne lange fredag – så kan det være den føles knapt så lang.
Foreningen AIOdense holder til på:
Nørregade 60
5000 Odense C
Foreningens møder er normalt fredag klokken 16-22
Ring på telefon 91 80 08 70 for at blive lukket ind
Som folk nok har bemærket forsvandt størstedelen af sidens gamle indhold midt i februar, da det lykkedes onsindede folk at crashe sidens database fatalt. Jeg har backup af det meste af indholdet, men fordi der var så meget (over 6000 indlæg) kan hele det gamle indhold ikke hentes ind igen men skal lægges op i små bidder. De fleste af de gamle anmeldelser og artikler er online nu, der mangler kun en 10-20 stykker, og lidt af det andet, men det var desværre de lette 5% at gendanne, resten bliver mere besværligt og jeg har megen lidt tid pga arbejde, men jeg håber at få mere og mere af det op igen over de næste måneder.
Desværre er et af de gamle problemer kommet igen i dag, hvilket er spøjst i forhold til at jeg ikke har rettet spor i koden siden i går: Søge funktionen virker ikke mere ordentligt i FireFox og Internet Explorer. Den virker dog fint i Safari og Chrome, så det er lidt spøjst, men jeg ser på det for den fejl er både irriterende for jer brugere og fascinerende som udvikler, for det burde virke.