Blog

  • AIOdense – Fredag 15 august – De Sorte Skibe

    AIOdense – Fredag 15 august – De Sorte Skibe

    De Sorte Skibe (黒船, kurofune) er en betegnelse brugt i Edo-perioden om skibe fra Vesten i den 16 til 19 århundrede. Betegnelsen bruges især om skibene der under kommando af kommodore Perry i 1853 tvang Japan til at åbne op for handel med Vesten da de begyndte at beskyde dem med kanoner.

    Der bliver fortalt om denne periode og begivenhed denne fredag, bl.a. hvordan Japan kunne være lukket for omverdenen i flere 100 år og hvordan de pludseligt med tvang blev tvunget til radikalt at forny deres samfund meget hurtigt.

    AIOdense – Fredag 15 august – De Sorte Skibe

    AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22.

    Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C.

  • KAF Træf 6. Den 22. til 24. august 2014

    KAF Træf 6. Den 22. til 24. august 2014

    Så er det endnu engang tid til Københavns Anime Forenings weekend træf.
    KAF Træf 6. Den 22. til 24. august 2014
    Dato: D. 22 til 24 august

    Prisen for hele weekenden: 125 kr.
    Soveplads: 25 kr

    Der er pt. 49 ledige sovepladser. Husk at din soveplads først er officielt reserveret, når vi har modtaget din betaling.

    Betaling sker via bank overførsel ved forhånds tilmelding.

    OBS! Bemærk venligst at bestiller du soveplads er den først reserveret når vi har modtaget din betaling.

    Tilmeldingen er åben her:
    https://animekbhnr2.wufoo.com/forms/kaf-traf-6-d-22-til-24-august-2014/

    Hvis du skal være gopher skal du efter at have tilmeldt dig med den normale tilmeldings blanket, udfylde denne form:
    https://animekbhnr2.wufoo.com/forms/kaf-traf-6-gopher-tilmelding/

    Hvad vi låner lokaler til:

    Event room
    Game room
    Sove Sal
    Photo-shoot room
    Garderobe
    Mindre event room som kan lånes til hvad i vil, som mafia, werewolf og andet.
    Bræt og kortspils rum

    Event program: (bliver opdateret løbende)
    Tidsplan:
    Fredag:
    16:00 Speed Meeting
    17:00 Velkomst Ceremoni
    18:00 Who’s that Pokémon? + Tanto cuore turnering i event 2
    19:00 Hearthstone Turnering + Kom og lær vores brætspil
    20:00 K-POP MGP + Mafia i event 2
    21:00 Return of the fangirl Panel
    23:00 Let’s Play Horror Games
    01:00 Karaokee + Werewolf i event 2
    Lørdag:
    14:00 Anime bingo
    15:00 Anime Stop Dans + Vanguard turnering i event 2
    16:00 Photoshoot i Valby parken
    17:00 Draw and Guess
    18:00 Hold Quiz
    20:00 Fælles Foto
    20:30 Improviseret Cosplay + Mafia i event 2
    22:00 Gyser skattejagt i Valbyparken +15
    23:00 Joust
    00:00 Late Night Movie + Pen and paper i event 2
    Søndag:
    12-16 Maid Café
    13:00 Skattejagt + Dr. Who Screening
    14:00 Anime Dating + Vanguard turnering i event 2
    15:00 Last man standing
    16:00 Mand-Kvinde Quiz
    17:00 Afslutnings Ceremoni

    Vi vil selvfølgelig igen have døgn åbent.

    Her er vores hovedregler for træffet som skal overholdes:
    – Rygning foregår udenfor
    – Der skal være stille i sovesalen og på gangene efter kl 20.00
    – Freehugs skilte må max. være i A4 størrelse.
    – Der må ikke indtages Alkohol på stedet og man må ikke være påvirket af euforiserende stoffer.
    – Man skal have KAF armbånd på til enhver en tid.
    – Spørg folk før du krammer dem eller tager billeder
    – Elevatoren må kun bruges af gophers, arrangører og folk med gang besvær.
    – Baggage skal stå i garderoben og ikke i sovesalen, med mindre det er soverelateret baggage som toilet taske, sovepose og nattøj plus tøj til dagen efter.
    – Branddøren i sovesalen skal være fri på alle tidspunkter.

    Så bor du eller i, i nærheden af København, så kom og hyg med os, vi lover at det bliver sjovt :)
    gerne også hvis i kommer fra andre steder i landet.

    Et lille link, som skulle vise vej derover nogenlunde simpelt fra Valby st. :

    http://map.krak.dk/m/afSQn

    Husk gerne at invitere alle i kender som kunne tænkes ville med :3

    Alt der fremgår på denne side, er med forbehold for ændringer.

    Husk har i spørgsmål om noget så skriv gerne en mail til Bestyrelsen@animekbh.dk

  • Ugens anime: Air

    Ugens anime: Air

    Vi forsætter med animeer der er baseret på visual novels (det var sidste uges Tsukihime også). Denne uge tager vi en lidt serie der også er et par år gammel (omend noget nyere end sidste uges) men som sagtens kan følge med det nyeste på alle punkter, lige fra det grafiske over musikken til plottet, især dette er hvad der gør serien værd at se. Det der i mine øjne især kendetegner den er at den er følelsesladet og flot tegnet (omend i en stil som Kyoyo Animation siden har genbrugt ret meget): Air.


    Air er baseret på et af Keys populære spil af samme navn, der i sin oprindelige form er en såkaldt dating simulator. Karakteristisk ved disse spil er det store udvalg af forskellige piger man bliver præsenteret for, hvoraf man frit kan vælge hvilken af dem man vil ”satse” på.

    Air anime serien er bygget op efter nogenlunde samme princip. En temmelig overfladisk hovedperson med en uvis fortid havner under en rejse i en by, hvor han fra dag et hvirvles ind i en myriade af forskellige pigetyper, lige fra den legesyge lilletøs til den stilfærdige og meget fingerfærdige husmodertype.

    Læs hele Torstens beskrivelse

  • Ugens AMV: ACCel

    Ugens AMV: ACCel

    Hvis andre vil have deres videoer delt som ugens AMV må de endelig sende mig linket til dem, så vil jeg tage dem med i puljen, men siden det kun er en om ugen kan jeg ikke garantere at de kommer op (lige med det samme i hvert fald).

    Siden YouTube er ret strikse med brug af andres musik sker det desværre jævnligt at ting som AMV’er bliver taget ned, så hvis det sker og jeg ikke har bemærket det må I også meget gerne skrive til mig, så vi kan se om videoen kan findes et andet sted.

  • J-Popcon 2015 finder sted i februar

    J-Popcon 2015 finder sted i februar

    Så er der kommet en dato og et tema for næste års J-popcon: den 20 til 22 februar 2015, stadig i DGI byen i København.

    Her er den officielle udmelding:

    Den 20. til 22. februar 2015 afholdes J-Popcon igen i DGI-byen og København. J-Popcon 2015 hylder japansk popkultur til glæde for alle.

    J-Popcons publikum rammes af historiens vingesus, når fortidens japan blandes med nutid og fremtidens Neo Tokyo, til én stor samlet weekend af spændende event-oplevelser. Temaet til J-Popcon 2015 er Edo-perioden og dækker japansk historie fra år 1603 til 1867.

    Digitale katana sværd kløver spil-samuraier, mens piger i skinnende silke-kimonoer glimter om kap med imponerende cosplay kostumer, baseret på de bedste manga-tegneserier og de vildeste anime-serier.

    Edo-perioden blandes simpelthen med alt det du kender fra J-Popcon i forvejen. Japanske spil, film, events, foredrag, internationale gæster, de bedste forhandlere, det største cosplayshow, konkurrencer, musik, karaoke, Maid Café, Artist Alley, kampsport og kendama – bare for at nævne noget af indholdet.

    Fra nu af tilføjer vi løbende indhold til det omfattende event-program, så hold øje med nyheder og opdateringer her på websiden og J-Popcons officielle Facebook side.

    Historien om J-Popcon 2015 begynder nu. Glæd dig!

    Spøjst at de lægger den i februar nu hvor de ellers tidligere udtalte at slutningen af marts var bedre fordi der var varmere (og brugte det som arguement for at det var bedre end november, men februar er ofte koldere).
    Jeg kan dog godt lide at de har temaer for connen (omend jeg ikke har hørt nogen tale om det for den sidste, så det kunne nok være mere gennemført), og et så komplekst historisk tema kan ret let drukne i moderne pop-kultur, men jeg er spænt på at se/høre hvordan det bliver.

    J-Popcon 2015 finder sted i februar

    Hvor mange af jer ved allerede at I tager afsted?

    Den officielle hjemmeside

  • Ugens AMV: Airwave

    Ugens AMV: Airwave

    I denne varme tid har vi brug for lidt luft! Meget zoom i denne amv samt meget ACTION!

    Hvis andre vil have deres videoer delt som “ugens AMV” må de endelig sende mig linket til dem, så vil jeg tage dem med i puljen, men siden det kun er en om ugen kan jeg ikke garantere at de kommer op (lige med det samme i hvert fald).

    Siden YouTube er ret strikse med brug af andres musik sker det desværre jævnligt at ting som AMVer bliver taget ned, så hvis det sker og jeg ikke har bemærket det må I også meget gerne skrive til mig, så vi kan se om videoen kan findes et andet sted.

  • Ugens musik: Gackt – Redemption

    Ugens musik: Gackt – Redemption

    Gackt er og bliver en fantastisk musiker, og nummeret Redemption er kun et bevis på at han mestrer både fængende sange og ikke mindst gennemførte visuelle videoer.

  • Ugens AMV: Creepy Doll (Ghost in the Doll)

    Ugens AMV: Creepy Doll (Ghost in the Doll)

    Tak til Ronni for at foreslå mig denne AMV om et tema der er langt mere creepy end man skulle tro for noget så harmløst: dukker fra forskellige animeer.

    Hvis andre vil have deres videoer delt som “ugens AMV” må de endelig sende mig linket til dem, så vil jeg tage dem med i puljen, men siden det kun er en om ugen kan jeg ikke garantere at de kommer op (lige med det samme i hvert fald).

    Siden YouTube er ret strikse med brug af andres musik sker det desværre jævnligt at ting som AMVer bliver taget ned, så hvis det sker og jeg ikke har bemærket det må I også meget gerne skrive til mig, så vi kan se om videoen kan findes et andet sted.

  • Sommerferien ved at være ovre

    Sommerferien ved at være ovre

    Så er sommerferien snart ovre, både den “rigtige” og den jeg har valgt at holde her fra siden fordi jeg havde brug for et afbræk og en pause da jeg i en lang periode har følt at jeg lagde enormt meget arbejde for anime-fan miljøet med fik aldrig anden respons end negativ – men kunne se at folk bruger de ting jeg laver med 2200-2500 unikke læsere her på AG om måneden (99% danske).
    Jeg har tænkt hen over ferien og vil forsøge at få mere balance i pligt-følelse og glæde ved hobbyen, for var ved at være et sekundært arbejde og ikke sjov hvilket gjorde mig bitter.

    Jeg vil nok skære ned i mængden af nyheder og så til gengæld rent faktisk få set mere anime, som jeg så måske skriver om og ikke som i lang tid har følt et pres om at anmelde alt jeg så en vis mængde af hvilket så gjorde jeg ikke kunne overskue at se mere end glimt af serier.

  • AIOdense – Fredag 8 august – Debat om japanske idoler

    AIOdense – Fredag 8 august – Debat om japanske idoler

    Kom op i foreningen hvor at vi debatterer den japanske idol dyrkelse.
    Hvad gør den japanske idoldyrkelse speciel og er den måske lidt for overdrevet?

    Vi snakker om de mest kendte grupper, både virkelige og fiktive.

    AIOdense – Fredag 8 august – Debat om japanske idoler

    AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22.

    Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C.

  • AIOdense – Fredag 1 august – Anime diskussion

    AIOdense – Fredag 1 august – Anime diskussion

    Kom og diskuter hvad der gør en anime eller manga god.

    Er det tegnestil, baggrundsmusik, masser af action eller noget helt andet?

    Driver cliff hangers dig til vanvid eller for de dig til at hænge foran skærmen uge efter uge?

    AIOdense – Fredag 1 august – Anime diskussion

    AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22.

    Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C.

  • AIOdense – Fredag 25 juli – Sommerens anime

    AIOdense – Fredag 25 juli – Sommerens anime

    Nu er sommer sæsonen godt i gang på japansk TV, den begyndte her i juli, og dermed er der kommet en del gode nye animeer – en liste kan ses her på AnimeGuiden. AIOdense vil se nogle af disse denne fredag, så forslag fra listen er velkomne men husk at vi skal følge reglerne for ophavsret

    AIOdense - Fredag 25 juli – Sommerens anime

    AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22.

    Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C