Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Japans Ministerie for Interne Affærer og Kommunikation har udgivet deres 2016 “Analyse af udbredelsen af
broadcast indhold i udlandet
” rapport. Ifølge undersøgelsen var eksporten af værdien af broadcast-indhold i regnskabsåret 2016 39,35 milliarder yen (2,28 milliarder kroner). Anime udgjorde 77,1% af det samlede antal og 84,2% af indtægterne fra udsendelsesrettigheder specifikt.

Af det samlede antal stammer 32,7% fra handelsrettigheder, 31,4% fra tv-rettigheder, 26,9% fra internetstreamingrettigheder, 5,3% fra remakes, 2,3% fra hjemme-video rettigheder og 1,4% fra andre.

Anime udgør 77% af Japans tv-eksport

Bortset fra 77,1% af det samlede beløb, der kom fra anime, var 10,2% fra drama, 9,7% var fra forskellige programmer, 0,6% kom fra dokumentarfilm og 1,7% kom fra andre.

Anime udgør 77% af Japans tv-eksport

Efter region var fordelingen som følger: 58,7% til Asien, 27,2% til Nordamerika, 8,0% til Europa, 1,6% til Latinamerika og 4,6% til andre regioner.

Anime udgør 77% af Japans tv-eksport

58% af omsætningen fra animeeksport kom fra Asien, 29,1% fra Nordamerika, 7,7% fra Europa, 1,7% fra Latinamerika og 3,4% fra andre regioner.

Anime udgjorde størstedelen af ​​den samlede mængde i Asien, Nordamerika og Europa. I Nordamerika udgjorde anime næsten alt for broadcast-kategorien med 95,3%.

De samlede 39,35 mia. yen er en stigning på 36% fra det beløb, der blev rapporteret året før, selvom dette års undersøgelsesindhold er ændret – især varemærkede rettigheder omfatter nu rettighederne til at lave spil – så det er usandsynligt, at en direkte sammenligning kan være lavet. Varemærkerettigheder er mere end fordoblet fra året før med denne ændring, men det gjorde også alle andre kategorier undtagen hjemme video rettigheder og kategorien “anden”.

Broadcasters og Association of Japanese Animations (AJA) deltager i den årlige undersøgelse. Data blev indsamlet via e-mailundersøgelser til 147 respondenter, selvom ministeriet for indenrigsanliggender og kommunikation udvider de typer virksomheder, som den sender undersøgelsen til. Selv om det ikke gennemførte ændringerne i år, anslås det, at den faktiske samlede handel kan være så høj som 51,59 milliarder yen.

Source

Leave a comment

0.0/5