Kategori: Cosplay og mode

Cosplay og mode fra Japan

  • Final Fantasy XIII står model for Prada

    Final Fantasy XIII står model for Prada

    Lightning og hendes følge har skiftet deres tøj ud med Pradas 2012 tøj linje. Når vi mennesker kan klæde os ud som spil personer kan de vel også gøre det modsatte.

    Samarbejdet ses i bladet Arena Homme+ med Lightning, Hope, Noelle, Snow og Sazh fremvisende Pradas mode-linje til mænd foråret og sommeren 2012.

    Kilde Famitsu
    Kilde
    Sankaku Complex (ADVARSEL! Siden indeholder materiale der er 18+)

  • Hello Kitty undertøj

    Hello Kitty undertøj

    Undertøj med Hello Kitty er ikke noget nyt, heller ikke i mere voksne størrelser – selv H&M har haft det, men det her sæt har været på mange nørd og otaku-sider rundt om på Nettet af en eller anden grund, og sættene er da ganske søde men stadig afdæmpede end overdrevent nuttede eller sexede.

    Personligt kan jeg bedst lide sættet til højre, men siden min kone ikke kan udstå Hello Kitty betyder det ikke så meget ;)

    Kilde Anime News Network
    Kilde
    Topless Robot
    Kilde
    Alafista

  • AIOdense: Fredag 13 april 2012 – Anime X-faktor

    AIOdense: Fredag 13 april 2012 – Anime X-faktor

    Vi holder X-faktor for anime-personer! Kom som din yndlings anime-person, i cosplay eller uden, bare du kan repræsentere ham/hende og fremvise hans/hendes særlige evne for de krævende dommere.

    Foreningen holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C og åbner klokken 16 og lukker klokken 22.

  • AIOdense: Fredag 16 marts 2012 – Cosplay dag

    AIOdense: Fredag 16 marts 2012 – Cosplay dag

    Vis dit sejeste cosplay frem – eller måske et af dem du har i skabet du ikke har brugt i nogen tid, luft dine ideer til ny kostumer og sketches og aflur sytips fra dem der allerede har seje kostumer.

    Foreningen holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C og åbner klokken 16 og lukker klokken 22.

  • Bedst sælgende cosplays kostumer fra Cospa 2011

    Bedst sælgende cosplays kostumer fra Cospa 2011

    Cospa har annonceret hvad deres bedst sælgende cosplay kostumer i 2011 var, og de tre bedst sælgende er fra anime seriene K-On! (けいおん!), To Aru Majutsu no Index (とある魔術の禁書目録(インデックス)) og Hanasaku Iroha (花咲くいろは).

    1. K-On! – Sakuragaoka Girls’ High School
    2. To Aru Majutsu no Index – Tokiwadai Middle School Girls’ uniform
    3. Hanasaku Iroha – Kourin High School Girls’ vinter uniform
    4. IS (Infinite Stratos) – IS Academy Girls’ uniform
    5. Shuffle! – National Verbena Academy Girls’ sommer uniform
    6. Yuruyuri – Nanamori Middle School’s sommer uniform
    7. Rewrite – Kazamatsuri Academy High School Girls’ uniform
    8. Mashiro-Iro Symphony – Yuihime Private Girls’ Academy uniform
    9. Macross Frontier: Sayonara no Tsubasa – Sheryl Nomes lyserød sygeplejerske kostume
    10. Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai – Kuronekos kostume

    Kilde 萌えオタニュース速報
    Kilde Alafista

  • CLAMPs Cardcaptor Sakura brudekjole

    CLAMPs Cardcaptor Sakura brudekjole

    Manga gruppen CLAMPs Cardcaptor Sakura brudekjole er blevet fremvist som del af Tokyo Bridal Festas modeshow.

    Kilde Anime News Network
    Kilde
    Crunchyroll

  • Fate/Zero Assassin hoodie

    Fate/Zero Assassin hoodie

    Cospa har annonceret at en sej hoodie inspireret af Assassin tjeneren fra Fate/Zero anime serien kan forudbestilles.

    Medens det at lyne hoodien helt op får en til at se ud som en sej assasin, minder Cospa om at det ikke er muligt at se så, og at man nærmere risikere at falde over sine egne ben end at være en dødelig dræber.

    Kilde Alafista

  • Hello Kitty på forsiden af ELLE

    Hello Kitty på forsiden af ELLE

    Normalt er det smukke modeller og kendte der er på forsiden af mode-magasiner, men i december nummeret af ELLE Taiwan besluttede redaktørerne at have Hello Kitty istedet.

    Kilde Alafista

  • Mode-magasin med moe piger

    Mode-magasin med moe piger

    Japan er en af centrene for mode, og det overrasker derfor ikke at der er mange forskellige blade om mode derovre.

    Nu udgiver Gentosha Comics et nyt mode-magasin kaldet “Moeurs”, der er målrettet otaku som stadig kan lide mode, hvor modeller ikke er mennesker men søde tegnede piger.

    Det opsummerer typer af unge pigers mode og putter det ind i 10 genrer og forklarer det specielle ved dem. Den nøjes dog ikke kun med moderetningerne men hele livsstilene bag.

    Kilde Presse meddelelse om Moeurs og AkibaBlog
    Kilde
    Alafista

  • DJ Hello Kitty optræder i ny Shibuya butik

    DJ Hello Kitty optræder i ny Shibuya butik

    Indbegrebet af nuttet, Hello Kitty, har godt nok ikke end mund at synge smukke sange med, men hun kan stadig lave sej musik som disc jockey. Det var hun i den seneste Hello Kitty tema butik “CLUB KT Shibuya”, der netop er blevet åbnet af Sanrio i det berømte mode-storcenter Shibuya109 bygningen.

    Tema butikken sælger al slags Hello Kitty merchandises fra tøj over accessories til kosmetik.

    Ifølge en talsmand for firmaet blev CLUB KT Shibuya åbnet for at give teenagere en oplevelse af hvordan det er at besøge en (nat)klub, idet de ikke må komme ind på de steder hvor der sælges alkohol.

    Kilde Alafista

  • Sanrio og Dr. Martens samarbejder om Hello Kitty sko

    Sanrio og Dr. Martens samarbejder om Hello Kitty sko

    Som en del festlighederne ved Sanrios 50 års jubilæum har skofabrikanten Dr. Martens annonceret en en serie af tre sko med Sanrio-tema. Disse sko inkluderer en sort og hvid Hello Kitty snørrestøvle, Mary Jane skole i de samme farver og en snørrestøvle med et specielt tryk der har Sanrio personer som Hello Kitty, ChocoCat, MyMelodi og flere. Hvert par sko kan forudbestilles og ved blive afsendt “efter 1/9/10”.

    Sanrio blev grundlagt den 10 august 1960. I Japan fejrer Sanrio deres 50 års jubilæum med en stor udstilling på Tokyos kunstige Odaiba ø. Hello Kitty har også fejret sin 36 fødselsdag med SMAP medlemmet og skuespilleren fra Space Battleship Yamato Takuya Kimura. I 2009 slog Hello Kitty sig sammen med X Japan og skabte Yoshikitty, en udgave af Hello Kitty baseret på X Japans Yoshiki.

    Kilde AnimeNewsNetwork

  • Hvad japanernes synes er sejt fra Japan del 2

    En gruppe forskere fra Tokyo Polytechnic University lavede en undersøgelse af den almene japanernes opfattelse af hvad der er “Cool Japan” (se første indlæg om emnet for mere information) . De gik ud fra den antagelse at Japans styke i økonomi og international omtale ligger i anime, manga, film, mode og andre former for japansk kunst og underholdning.

    Kun 29% havde hørt om begrebet “Cool Japan,” og kun 4.6% sagde de forstod hvad den betyder. Brugen af kultur for global indflydelse bliver også kaldet “soft power,”  modsat “hard power” som militærstyrke.

    Når de blev spurgte om hvilke områder de ville intrducere til verden som “Cool Japan” sagde 56.9% “animation” — det mest populære svar. Med 49.9% var manga svar nummer to.

    Spørgsmål: “Hvilken del af japansk kultur ville du introducere til verden som “Cool Japan”?”

    Teenagere

    1Animation60.9%
    2Manga56.7%
    3Spil47.5%
    4Japansk mad41.8%
    5Japansk agtig natur39.5%

    Tyverne

    1Manga58.4%
    2Animation57.1%
    3Japansk mad53.4%
    4Japansk agtig natur49.8%
    5Traditionel kunst42.9%

    Trediverne

    1Animation56.2%
    2Japansk mad48.5%
    3Manga46.5%
    4Japansk agtig natur43.5%
    5Traditionel kunst38.8%

    Fyrrerne

    1Animation53.5%
    2Japansk mad45.4%
    3Japansk agtig natur43.8%
    4Manga39.2%
    5Traditionel kunst33.8%

    47.7% sagde at de regnede DragonBall franchisen og Doraemon som tv-animeer der repræsenterede “Cool Japan” fulgt af Mobile Sut Gundam franchisen med 47.6%.

    Mandlige teenagere

    1One Piece50.7%
    2Dragon Ball franchise50.0%
    3Doraemon41.2%
    4Neon Genesis Evangelion40.4%
    4Pokémon franchise40.4%

    Mænd i tyverne

    1Dragon Ball franchise59.6%
    2Mobile Suit Gundam franchise56.4%
    3Neon Genesis Evangelion franchise50.0%
    4Doraemon45.7%
    5Lupin III franchise42.6%

    Mænd i trediverne

    1Mobile Suit Gundam franchise61.5%
    2Dragon Ball franchise54.8%
    3Neon Genesis Evangelion47.4%
    4Doraemon46.7%
    4Lupin III franchise44.4%

    Mænd i fyrrerne

    1Mobile Suit Gundam franchise48.9%
    2Lupin III franchise46.7%
    3Doraemon40.7%
    4Space Battleship Yamato franchise40.0%
    5Dragon Ball franchise36.3%

    Kvindelige teenagere

    1One Piece62.4%
    2Detective Conan (Case Closed)47.2%
    3Pocket Monsters franchise45.6%
    4Dragon Ball franchise43.2%
    5Doraemon41.6%
    5Neon Genesis Evangelion41.6%

    Kvinder i tyverne

    1Doraemon62.4%
    2Dragon Ball franchise59.2%
    3One Piece51.2%
    4Mobile Suit Gundam franchise47.2%
    5Lupin III franchise44.8%

    Kvinder i trediverne

    1Doraemon52.8%
    2Mobile Suit Gundam franchise44.8%
    3Dragon Ball franchise43.2%
    4Lupin III franchise36.0%
    5Galaxy Express 99934.4%

    Kvinder i fyrrerne

    1Doraemon51.2%
    2Mobile Suit Gundam franchise46.4%
    3Dragon Ball franchise38.4%
    4Space Battleship Yamato franchise36.8%
    5Mighty Atom (Astro Boy)36.0%
    5Detective Conan (Case Closed)36.0

    Ved manga var det øverste svar Dragon Ball med 61.5% blandt alle grupper på nær kvindelige teenagere, top svaret fra dem var One Piece med 71.2%. Alle aldersgrupper nævnte Osamu Tezuka med 75.6% som toppen af manga skabere.

    Ved spil førte Dragon Quest 60.8%, interessant når den ikke er nær så populær som Final Fantasy herovre.

    Inden for japanske film var de to øverste svar Studio Ghibli (76.3%) og Departures (39.6%). Af instruktører førte Akira Kurosawa (70.5%) fulgt afHayao Miyazaki (60.7%). Ironisk nok har Miyazaki selv nedtonet brugen af japansk underholdningsom  “soft power” for at promovere landet.

    62.8% sagde at de tror at “soft power” vil blive den drivende kraft for at få Japan ud af den nuværnede recession. Den tidliger premierminister Taro As gjorde “soft power” til et af nøgleelementerne i sin politik, omend den japanske regering har haft snakket om det før og efter Asōs tid på posten.

    I onsdags kom den japanske regering med et forslag om at fordoble indtægterne Japan får oversøs fra fra anime, film og andet indhold i 2020. “Intellectual Property Promotion Plan 2010” er beregnet til at øge de internationale indtæger i disse områder til 2.6 trillion yen (omkring 17 billioner kr) på et årti. Planens støtter sigter også efter at halvvere tabet for japanske selskaber fra piratkopiering.

    Tokyo Polytechnic University teamet lavede undersøgelsen gennem mobiltelefoner fra den 30 april til 7 maj. Teamet spurgte 1,000 deltagere mellem 15 og 49 år, fordelt mellem mænd og kvinder. Der var 136 mandlige teenagere, 125 kvindelige teenagere, 94 mænd i tyverne, 125 kvinder i tyverne, 135 mænd i trediverne, 125 kvinder i trediverne,  135 mænd i fyrrerne og 125 kvinder i fyrrerne.

    Kilde AnimeNewsNetwork

AnimeGuiden

Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur

© AnimeGuiden 2000-2025

Lavet af WLE