Nu, næsten hundrede år efter, at den blev opfundet, vil man i en begrænset periode kunne få Calpis som en Mcdonalds milkshake.

Calpis, eller Calpico, som det nogle gange er kendt uden for Japan, er en drink, der har eksisteret i 98 år. Den koncentrerede drik blev først udviklet til det lokale marked tilbage i 1919 og blev hurtigt populær for sin svagt mælkefulde og sure smag, som tilførte både smag og sundhedsfordele i forhold til almindeligt vand.

Polka prik desginet gør at man let genkender den nye McShake som en Calpis-smag drikkevare. Hvide prikker mod en blå baggrund var det oprindelige udseende for Calpis mærkeet, indtil farverne blev vendt om i 1953.

Polka prikkerne siges at ligne Melkevejen, som er en henvisning til Tanabata, en japansk stjernevestival, der hylder mødet for guddommerne Orihime og Hikoboshi den 7. juli hvert år. Ifølge legenden eksisterer guddommerne som stjernerne Vega og Altair, der siges at krydse Mælkevejen til at mødes en gang om året på den syvende dag i den syvende månes lunar kalender..

Calpis er kendt for at være en af ​​de mest forfriskende drikkevarer, du kan drikke i løbet af årets varmeste årstid. Derfor hænger den sammen med Tanabata-festivalen, en begivenhed, der markerer begyndelsen af ​​sommeren i Japan, så det giver perfekt mening fra et markedsførings synspunkt.

På trods af at der er mælkesyre i smager Calpis noget anderledes end almindelig yoghurt, og selv om det er fristende at kalde den nye McShake som en yoghurtmilkshake, er den stadig helt anderledes på grund af den særprægede smag, der både er syrligt og sødt på samme tid.

Calpis McShake er i øjeblikket tilgængelig i en lille størrelse på 120 yen eller mellemstore for 200 yen, og vil være tilgængelig på McDonalds rundt omkring i Japan indtil midten af ​​juli.

Jeg er virkelig ked af at jeg ikke er i Japan lige nu og kan nå at prøve den, Calpis er en af mine yndlingsdrikke når jeg er derovre.

Kilde

Kategoriseret i:

Tagged i:

, ,