Amazon Japan har udgivet lister over mest solgt i hver kategori for første halvår af 2016 . Listerne er baseret på salgsdata fra 16 november 2015 til 15 maj 2016.
Det mest populære trykte bind manga hos den største online butik i Japan var i denne periode det 13ende bind af Kiyohiko Azumas Yotsuba&! fra Kadokawa/Ascii Media Works. Bindet udkom i Japand den 27 november 2015, to år og otte måneder efter det tidligere bind 12 fra marts 2013. Slice-of-life komedie serien har et samlet oplag på 13 millioner eksemplarer på verdensplan.
Den bedst sælgende anime Blu-ray var special limited edition af Love Live! The School Idol Movie, der udkom den 15 december 2015. Filmen havde premiere i de japanske biografer den 13 juni 2015, og den tjente 2,86 milliarder yen (~174 millioner kroner) på de 202 dage den blev vist i Japan indtil den 31 december 2015. Det var den 8ende bedst sælgende japanske film og den 6 mest succesfulde anime film i 2015.
Manga top 10 (trykt)
Manga top 10 (Kindle)
Det er dog vigtigt at huske at Amazon Japan kun er én butik, omend den største online butik, og at nøgleordet netop er online. De fleste japanere, især “casuals”, køber stadig deres mangaer i lokale butikker. Steder som den lokale combini (convenience store, kryds mellem supermarked og kiosk a la 7-11) sælger ikke titler som Yotsuba&! men derimod spandevis One Piece. Således sælger hvert bind One Piece da også typisk det samme til dobbelt så meget som Yotsuba&! hidtil har gjort for hele serien.
Derfor skal vi ikke tage Amazon som den endelige sandhed i hvad der er mest populært blandt mangaer. Den er ikke engang en indikator for det samlede salg, da online salget netop favoritiserer de mere skæve titler frem for mainstream.
Anime DVD/Blu-ray top 10
Hvad angår anime er de et bedre bud, da anime ikke købes lokalt i samme grad mere, og de understreger den generelle tendens med at Love Live! er stor i Japan. At Osumatsu-san er med tre gange i top 10 (omend den ene er for både DVD og Blu-ray, hvilket er imponerende i sig selv) viser også at den serie er markant mere populær i Japan end her i Vesten, hvor den ikke rigtig er slået igennem på nogen måde.