Der er ikke noget som manga der kan give en følelsesmæssig reaktion og få folk til at tænke. Japans IPA (Information-Technology Promotion Agency), en brancheorganisation, der fremmer god IT-praksis i Japan, gjorde indtryk, da det lejede snesevis af billboards i Tokyos trendy Harajuku-distrikt. Kampagnens mål var at få de unge til at tænke mere på adgangskode sikkerhed og styrken af deres passwords.

I stedet for at forkynde om, hvor vigtige adgangskoder er for os alle i vores moderne tidsalder, bragte billboardsne en række romantiske mangabilleder om forelskede unge, der fik stor opmærksomhed på internettet, hvilket hjalp med at sprede ordet og øge bevidstheden .

I et par uger bragte hvert billboard i Harajuku disse vigtige beskeder om adgangskoder, og hvorfor vi skal bruge god praksis. Peter fra J-List oversatte billederne, så de kunne blive værdsat af folk, der taler engelsk frem for japansk, og vi takker ham for denne mulighed for at læse en virkelig japansk annoncekampagne.

Kategoriseret i:

Tagged i:

,