Den japanske udtale af KitKat, “Kitto Katto,” lyder som sætningen Kitto katsu, som betyder “Jeg tror, du vil vinde/du kan gøre det.” Det sproglige særpræg har gjort KitKats til en slags spiselig held og lykke, hvor japanere har dem med eller giver dem som gaver til store dage, såsom skoleoptagelsesprøver. Nu udnytter Nestle Japan det følelsesmæssige element med en ny anime KitKat reklame video.
Videoen er en del af KitKats nye “Kikkake wa Kit Kat de,” eller “Kit Kat skaber chancen” kampagne. Den åbner med et nyt par, der holder hinanden i hånden omkring en pakket Kit Kat, går over til en gruppe ny venner, der deler nogle snacks ved forårsstarten af det japanske skoleår og deler nogle snacks, og viser os derefter skrivebordet hos en håbefuld manga-skaber , hvis munchie stash inkluderer en KitKat, hvor nogen har skrevet “Go for it! Førstepræmien i konkurrencen!” på indpakningens blanke plads. Til scenerne høres fortælleren sige “En chance for at fortælle dine følelser. Chancen for at få dit hjerte rørt ved at møde en ny. Chancen for at gøre din drøm til virkelighed.”
Den særligt gribende animation blev instrueret af Naoko Yamada, der er kendt fra Kyoto Animation. Yamada har fungeret som instruktør og animator på adskillige af KyoAnis største hits, herunder K-On!, Sound! Euphonium og A Silent Voice. Hendes seneste projekt, siden afskeden med studiet, er den nyligt afsluttede The Heike Story.
Lydsiden er også leveret af kendte, da vokalen til sangen, der afspilles under videoen, “First Time”, synges af J-pop-kunstneren Ai, med baggrundsvokal fra Riehata.
Kilde