Kategori: Mad

Japansk mad

  • Hot is fra Fukushima

    Hot is fra Fukushima

    Efter atom-katastrofen i Fukushima området i 2011 faldt salget af landbrugsvarer fra regionen drastisk, og bønder i landsbyen Hirata 45km nord for atom-kraftværket begyndte at se sig om efter ny afgrøder og faldt for habanero chilierne.

    De solgte dog ikke så godt som håbet, da japanerne ikke er glade for meget stærk mad, men så fandt de på at kombinere det med et produkt, som japanerne elsker: Softice…

    Hot is fra Fukushima

    Denne is trækker nu folk til området – omend det kun er 90% der har været i stand til at spise den færdig.

    Læs mere

  • Fiske-pølse til sport

    Fiske-pølse til sport

    Det er vigtigt med det rigtige energi-tilskud når man træner, også for japanerne der har “klassiske”produkter som drikken Pocari Sweat og snacks i bar/stick form som Calorie Mate. Men hvad med andre måder at få proteiner på?

    Her kommer Ichimasa Kamaboko, der er kendt for deres traditionelle fiskekager ind i billedet, da de har taget nogle lidt traditionelle japanske fiske pølser og lavet sports-udgaver af dem.

    Læs mere

  • Starbucks Japan får sakura ting i anledning af foråret

    Starbucks Japan får sakura ting i anledning af foråret

    Læs mere


  • De fleste japanske kvinder køber Valentins chokolade til sig selv

    De fleste japanske kvinder køber Valentins chokolade til sig selv

    De japanske kvinder giver jo chokolade på Valentins Dag, hvilket et stormagasin i Ginza bekræftet ved at spørge deres kunder. 94,1% køber chokolade til Valentins Dag.
    Det betyder dog ikke at de køber til andre, 61,8% køber til at glæde dem selv. 56,7% køber til familie medlemmer, medens det forventede “mål” med kæreste eller crush var 36%.
    Kollegaer på arbejdet var der 35,2% der fik chokolade, nok mest af pligt.

    Læs mere

  • En-hånds chips der kan “drikkes”

    En-hånds chips der kan “drikkes”

    Den japanske chips-producent Koike-ya Inc. har lavet et One Hand brand med chips i en post og størrelse der kan spises med én hånd og hældes i munden nærmest som om man drikker dem. Det store problem med fedtede fingre fra chips er hermed løst.

    Læs mere

  • Pop Team Epic samarbejder med Sanrio om samarbejds café

    Pop Team Epic samarbejder med Sanrio om samarbejds café

    Den provokerende underlige Pop Team Epic samarbejder med det hyper-nuttede Sanrio brand om en cafe der vil være åben fra 7 februar til 14 april

    Læs mere

  • Chokolade ramen

    Chokolade ramen

    Kourakuen sælger i en begrænset periode “chokolade ramen”. Den er lavet på shoyu (sojasovs) ramen base, men tilsat kakao olie og en ekstra chokolade bar.

    Læs mere

  • 6000 kalorie sushi rulle med pizza og hotdog

    6000 kalorie sushi rulle med pizza og hotdog

    Setsubun er en japansk festival i starten af februar. Den er mest kendt for at man kaster bønner efter oni (dæmon), se f.eks. scenen i Love Live, men det er også tradition at man spiser sushi der. Nærmere bestemt ehomaki, luksus ruller der spises medens man vender i den kompas-retning der bringer lykke for det aktuelle år.

    Den japanske kæde Amataro  udvider kvalitet med kvantitet med deres Akuma no Ehomaki, or “Devil’s Ehomaki.” Den er koster 3.990yen, er 50cm lang, vejer 1,5kg, har 6000 kalorier og indeholder:

    • Yakiniku oksekød short rib kød
    • Mayonnaise
    • Æg
    • Pizza
    • Hvidløgs ris (indpakket i tang)
    • Dybstegt svinekødfilet
    • Pølse

    Den er tænkt som at spise af en gruppe, men spørgsmålet er om den kan kaldes sushi når den ikke indeholder traditionelle ris

    Læs mere

  • Fate/stay night [Heaven’s Feel] x Sukiya reklame

    Fate/stay night [Heaven’s Feel] x Sukiya reklame

    Den nye Fate/stay night [Heaven’s Feel] samarbejder med Sukiya fastfood kæden, der sælger japansk stil hurtig mad.

    Læs mere

  • Japansk KitKat med premium Tokyo Banana og knust pandekage smag

    Japansk KitKat med premium Tokyo Banana og knust pandekage smag

    Den ny ” Tokyo Banana KitKats Premium Banana Milk Flavour with Feuilletine” blander den populære Tokyo Banane smag af banan og karamel med Feuilletine, knuste krummer af kogt crepe eller pie dej.

    Læs mere

  • Koikeya luksus chips med ægte guld

    Koikeya luksus chips med ægte guld

    Den japanske snack-producent Koikeya har en luksus linje kaldet Pride Potato, og nu samarbejder de med guld-producenten Hakuichi i Kanazawa City i Ishikawa Præfektur på “Koikeya Pride Potato Kanazawa Gold Leaf Salt”. Som navnet antyder indeholder de ægte bladguld

    Læs mere

  • Lotte Snacks musik video lavet af Studio BONES og Bump of Chicken

    Lotte Snacks musik video lavet af Studio BONES og Bump of Chicken

    Den japanske slik og snack producent Lotte fejrer sit 70 års jubilæum (1948-2018) med en musikvideo animeret af Studio Bones med musik af Bump of Chicken.

    Videoen er instrueret af Rie Matsumoto (Blood Blockade Battlefront, Kyousogiga) og har character designs af Yuki Hashi (Kyousogiga).

    Læs mere

AnimeGuiden

Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur

© AnimeGuiden 2000-2025

Lavet af WLE