Kategori: Mad

Japansk mad

  • Starbucks i Japan sælger sød japansk kartoffel frappucinos

    Starbucks i Japan sælger sød japansk kartoffel frappucinos

    Hvor McDonald’s Japan går efter matcha for at ramme den traditionelle japanske smag har Starbucks valgt at gå efter en af de traditionelle japanske efterårs-snacks, søde kartofler, med deres Crispy Sweet Potato Frappuccino.

    Normalt forbinder man ikke crispy med Starbucks drikke, men den ny frappucino er lavet med imo kempi, en traditionel japansk tre gange stegt sød kartoffelchip, der er belagt med sukker for ekstra sødme. Man finder den i knust form både som drys på toppping og i selve drikken.

    Mere information i kilden.

    Starbucks i Japan sælger sød japansk kartoffel frappucinos

    Kilde

  • McDonald’s Japan får flere produkter med matcha

    McDonald’s Japan får flere produkter med matcha

    Japanere elsker matcha, pulver lavet af grøn te der har en unik smag der bruges i drikke (selvfølgelig) men især også i desserter. Dette har selv McDonald’s taget til sig, og de udvider nu deres sortiment med Kuromitsu Kinako Matcha Frappe (490 yen), Matcha Latte Frappe (450 yen), Matcha Latte og Matcha Latte varm (390 yen).

    Kilde

  • Coca-Cola Plus Coffee blander de to brune energi-kilder

    Coca-Cola Plus Coffee blander de to brune energi-kilder

    Fra på mandag den 17 september kan man i hele Japan købe Coca-Cola Plus Coffee, der som navnet siger er en blanding af den boblende, søde læsedrik og sort kaffe. Den er lavet på en blanding af Coca-Cola og Georgia kaffe (et stort mærke i Japan), men de har dog ikke bare blandet to dåser men lavet det på et ekstrakt af kaffepulver.

    Var det noget for dig? Jeg drikker selve begge dele med stor vellyst, men jeg er ikke sikker på at de skal blandes. Jeg vil dog nok prøve den hvis jeg falder over den når jer er derovre, men ikke noget jeg aktivt vil forsøge at få importeret hertil.

    Mere information i kilden.

    Coca-Cola Plus Coffee blander de to brune energi-kilder

    Kilde

  • Vanilje-smag cremet seafood kop ramen

    Vanilje-smag cremet seafood kop ramen

    Vanilje-smag cremet seafood kop ramenSuper Cup 1.5 Bai (som oversættes til Super Cup 1,5 gange) er en anden spiller på cup noodle markedet, som domineres af Nissin, men de kommer i portioner 50% større og dermed navnet.

    Ligesom deres konkurrent har de også nogle temmelig interessante smagsoplevelser, som deres nye vanilje-smag cremet seafood kop ramen. Det skal sige at have den cremede vanilje smag og følelse fra softice, selvom den ikke indeholder ægte is. Det skal være en perfekt balance mellem den rige, cremde rejer-og-kammusling skaldyr bouillon og den søde duft og smag af vanilje.

    Flere oplysninger i kilden.

    Kilde

  • Calbee laver chips med natto-smag

    Calbee laver chips med natto-smag

    En begrænset mængde af chips med den meget udskældte, men lige så elskede smag af fermenterede sojabønner kendt som natto blev sat til salg i Lawson nærbutikker den 25. juni.

    Kilde

  • 7-Eleven Japan tilbyder is macarons

    7-Eleven Japan tilbyder is macarons

    7-Eleven Japan tilbyder nye macaron is, der kommer i to forskellige varianter, chokolade mint og blandede bær, der hver sandwiches i den skarpe, sukkerholdige marengs lækkerhed af to forskelligt farvede macaroner til desserter, der forhåbentlig smager lige så godt som de ser ud.

    De nye ister har kunnet købes fra den 12. juni og sælges for 248 yen hver inklusiv skat.

    Kilde

  • Kold sød bønneis slik aroma kartoffelchips med salt

    Kold sød bønneis slik aroma kartoffelchips med salt

    Sommeren er over os, hvilket betyder, at alle i Japan kæmper for måder at slå den forestående varme og fugtighed i de kommende måneder. For nogle betyder det at samle på kølesprays, mens andre ser frem til at fange kolde nudler idet de glider gennem køligt rindende vand.

    Det er en fantastisk tid på året for Imuraya, producenterne af Azuki Bar-isen. Fremstillet med den særprægede japanske smag af azuki sødebønner er disse mange års velsælgende godbidder en væsentlig del af sommeren i Japan.

    Som navnet på det nye produkt indebærer, anbefales chipsne at blive afkølet for at genskabe Azuki Bar spise oplevelsen i en chip. Selvfølgelig, hvis du vil nyde dem ved stuetemperatur, vil chips-politiets ikke komme og stoppe dig, men du vil kun snyde dig selv i sidste ende.

    Smagsstofferne er i gode hænder da Yamayoshi er dem bag wasabi-oksekøds smag mesterværket Wasa beef potato chips.

    Faktisk kan du vinde et plys legetøj af Wasabeef-maskoten, Wasatchi, sammen med andre præmier i de første to uger af Imuraya Supervised Salt Azuki Flavored Eat It Chilled?! chips udgivelse i deltagende nærbutikker over hele Japan.

    Kilde

  • ¥550.000 vandmelon

    ¥550.000 vandmelon

    En “Densukesuika” vandmelon indtjente den højeste pris på 550.000 yen (29.041kr) på sæsonens første auktion sidste torsdag på et marked i Asahikawa, Hokkaido.

    Kilde

  • Attack on Titan kop nuddel samarbejde

    Attack on Titan kop nuddel samarbejde

    Nissin Foods Cup Noodle instant nuddel mærke afslørede et nyt samarbejde med Attack on Titan anime serien. Samarbejdet promoverer brandets nye “Noodle Smoky Chili Soy Sauce Flavour”-nudler med det nye chili-sortiment af “mystery meat” -kuber.

    I samarbejdets historie bor mennesker i en verden, der styres af Cup Noodle mystery meat (Titans), og de beslutter at kæmpe tilbage mod undertrykkelsen af ​​Nissin Foods og dets gigantiske væsner. I denne kamp for at redde menneskeheden bruger Survey Corps gafler og kedler af kogende vand for at bekæmpe de fjender, der forsøger at ødelægge dem. På den 729. mission for at undertrykke mystery meat monstrene møder de en “sjælden sort” af mystery meat, der adskiller sig fra normalt mystery meat. Survey Corps kæmper for at reagere på den uventede udfordring.

    Samarbejdswebstedet streamer også seks Attack on Titan  “customer voice” videoer. I videoerne vises franchiseens personer som kunder, der prøver den nye kop nuddel smag. Alle samarbejdsvideoerne indeholder klip fra Attack on Titan anime serien med nyindspillet dialog og visuelle redigeringer, der indsætter elementer som gafler og kedler.

    https://youtu.be/H8c4oLwfJRg

    https://youtu.be/FrktLudyxY8

    https://youtu.be/UUWvZi8MAQw

    https://youtu.be/flW4MYNPa5s

    https://youtu.be/4174E1lusTQ

    https://youtu.be/pvEQ-ESUlv8

    Kilde

  • Klar Coca-Cola vil blive solgt i Japan

    Klar Coca-Cola vil blive solgt i Japan

    Denne måned i Japan udgiver Coca-Cola en klar version af deres sodavand med det passende navn Coca-Cola Clear.

    Coca-Cola Japan fandt på konceptet, og selskabets amerikanske hovedkvarter tilbragte et år med at udvikle det.

    Da de måtte fjerne karamellem blev Coca-Cola nødt til at tune drikken for at beholde den smag, som den er berømt for.

    Der blev oprettet over 50 prøver, og Coca-Cola besluttende sig endelig for en nul kalorie-version med et strejf af citron. De tidlige indtryk er, at den klare cola er en forfriskende variant over den brune brusdrik.

    Coca-Cola Clear vil blive sat til salg den 11. juni men kun i Japan.

    Kilde

  • To meloner blevet solgt for 185.000kr i Japan

    To meloner blevet solgt for 185.000kr i Japan

    I weekenden opnåede et sæt af to Yubari-meloner en rekordpris på 3,2 millioner yen (185.000kr) på en auktion i Hokkaido, Japan.

    Ifølge Mainichi News gik disse meloner til mere end det tidligere rekordholdende par, der solgte for 3 millioner yen i 2016.

    “Jeg ønskede at lave et rekordbrydende bud på alle måder,” sagde den vindende budgiver Shinya Noda, direktør for en grøntsags emballagefirma.

    Mainichi rapporterer, at luksusfrugten vil blive udstillet til månedens udgang. Herefter bliver melonerne skåret op og givet til Nodas kunder gratis.

    Den sene forår er, når folk i Japan begynder at købe natsu no gifuto (sommer gave) til kunder og klienter. Typiske sommergaver omfatter øl, kager og dyr frugt, hvoraf den sidste kan nå så højt som et par hundrede kroner for mangoer og kirsebær. Hokkaido melon auktionen er i ultra-premium enden af ​​skalaen, med købet afspejler ikke kun den fremragende frugtkvalitet, men også sundheden i den japanske økonomi.

    Kilde

  • Suntory laver klar, alkohol-fri øl i plastflaske

    Suntory laver klar, alkohol-fri øl i plastflaske

    Blandt Suntorys udvalg finder vi All-Free, en nul-alkohol, nul-kalorie øl. Solgt i dåser og glasflasker, og med en tiltalende gylden farve på selve drikkevaren, All-Free var designet til at replikere følelsen og atmosfæren ved at drikke en normal øl, men uden beruselsen. Men Suntory har undset, at det autentiske øllignende udseende kan få folk til at føle sig selvbevidste om at drikke All-Free på kontoret, så nu er det udgivet en klar version, kaldet All-Free All-Time, der er pakket i plastflasker for at den ser mere ud som den uskyldige sodavand den faktisk er.

    Suntory laver klar, alkohol-fri øl i plastflaske

    Kilde

AnimeGuiden

Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur

© AnimeGuiden 2000-2025

Lavet af WLE