Kategori: Mad

Japansk mad

  • McDonald’s har nu Calpis McShake på menuen i Japan

    McDonald’s har nu Calpis McShake på menuen i Japan

    Nu, næsten hundrede år efter, at den blev opfundet, vil man i en begrænset periode kunne få Calpis som en Mcdonalds milkshake.

    Calpis, eller Calpico, som det nogle gange er kendt uden for Japan, er en drink, der har eksisteret i 98 år. Den koncentrerede drik blev først udviklet til det lokale marked tilbage i 1919 og blev hurtigt populær for sin svagt mælkefulde og sure smag, som tilførte både smag og sundhedsfordele i forhold til almindeligt vand.

    Polka prik desginet gør at man let genkender den nye McShake som en Calpis-smag drikkevare. Hvide prikker mod en blå baggrund var det oprindelige udseende for Calpis mærkeet, indtil farverne blev vendt om i 1953.

    Polka prikkerne siges at ligne Melkevejen, som er en henvisning til Tanabata, en japansk stjernevestival, der hylder mødet for guddommerne Orihime og Hikoboshi den 7. juli hvert år. Ifølge legenden eksisterer guddommerne som stjernerne Vega og Altair, der siges at krydse Mælkevejen til at mødes en gang om året på den syvende dag i den syvende månes lunar kalender..

    Calpis er kendt for at være en af ​​de mest forfriskende drikkevarer, du kan drikke i løbet af årets varmeste årstid. Derfor hænger den sammen med Tanabata-festivalen, en begivenhed, der markerer begyndelsen af ​​sommeren i Japan, så det giver perfekt mening fra et markedsførings synspunkt.

    På trods af at der er mælkesyre i smager Calpis noget anderledes end almindelig yoghurt, og selv om det er fristende at kalde den nye McShake som en yoghurtmilkshake, er den stadig helt anderledes på grund af den særprægede smag, der både er syrligt og sødt på samme tid.

    Calpis McShake er i øjeblikket tilgængelig i en lille størrelse på 120 yen eller mellemstore for 200 yen, og vil være tilgængelig på McDonalds rundt omkring i Japan indtil midten af ​​juli.

    Jeg er virkelig ked af at jeg ikke er i Japan lige nu og kan nå at prøve den, Calpis er en af mine yndlingsdrikke når jeg er derovre.

    Kilde

  • Cup Noodles anime reklame med Kiki fra Ghibli

    Cup Noodles anime reklame med Kiki fra Ghibli

    Nissin Foods’ Cup Noodles mærke har udgivet en animeret reklame serie kaldet Hungry Days: Aoharu ka yo. Projektet, der har temaet “ungdom,” blev først offentliggjort den 8 juni med en trailer fortalt af Megumi Hayashibara.

    Første del af serien viser hovedpersonen fra Majo no Takkyuubin (Kiki’s Delivery Service / Kiki den lille heks) som en 17 årig gymnasie-heks, fire år ældre end hun var i den originale film. Rock bandet BUMP OF CHICKEN står for temasangen “Kinen Satsuei”, hvor vokalist og guitarist Motoo Fujiwara komponerede sangen.

    Beskrivelse

    Kiki er en 17-årig gymnasie-heks, der bor i Yokohama. I den by bor hun fredeligt med sin sorte kat Jiji. Hun har svage følelser for sin barndomskammerat Tombo, der går på samme skole som hende. En dag ser hun ved en tilfældighed Tombo, der bliver friet til af en yngre elev, og hun føler en stik i hjertet. Vil Kiki kunne få sine følelser frem?

    Roller

    Kiki: Minami Hamabe (live-action Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai.)
    Tombo: Yuki Kaji (Boku no Hero Academia)

    Folkene bag

    Instruktør: Show Yanagisawa
    Episode instruktør: Jun Soga (Kami nomi zo Shiru Sekai episode director)
    Art director: Yuusuke Takeda (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex)
    Character design: Eisaku Kubonouchi (Makunouchi mangaka)
    Key animation, animation director: Yuuichi Takahashi (Sekiranun Graffiti)
    Studie: Tatsunoko Production

    30 sekunders reklame

    Officiel hjemmeside: http://www.cupnoodle.jp/hungrydays/majyotaku/

    Kilde

  • Pringles får to ny unikke smage i Japan

    Pringles får to ny unikke smage i Japan

    Pringles Japan har lanceret de to ny smags varianter New York T-bone Steak og Eggs Benedict.

    New York T-bone Steak skulle efter sigende smage salt ledende til grillet løg og hvidløg til den røgede smag af en saftig, grillet steak.

    Eggs Benedict skulle smage som et blødkogt æg, den klistrede æggemasse kan både lugtes og smages. Igen er der en kraftig bi-smag af salt og grillet løg og hvidløg.

    Jeg må indrømme at jeg personligt er noget skeptisk. Ud fra min erfaring er kartoffel-chips altid meget salte. Hvad end anden smag de har virker meget kunstigt. Dette er især tilfældet for kraftigt forarbejdede chips som Pringles, hvor der er mindre en 10% ægte kartofler i.
    Ud fra beskrivelserne lyder det til også at være et tydeligt tilfælde her, men jeg har ikke lige tid til at tage til Japan for at tjekke. Og at sende noget så skrøbeligt som chips er jeg heller ikke så tryg ved – jeg vil have chips, ikke snulder.

    Nogen I gerne ville smage? De danske smags-varianter virker nogle gange lidt kedelige i forhold til de japanske.

    Pringles får to ny unikke smage i Japan

    Kilde

  • Hi-Chew slik laves nu til is

    Hi-Chew slik laves nu til is

    Det klassiske japanske slik firma Morinaga laver en af deres mere populære sliktyper til en is. Fra mandag den 29 maj vil man kunne købe Hi-Chew ispinde med drue smag i convenience stores i Japan. Hi-Chew slik er populært i Japan, og endda i udlandet, kendt for dets faste, bløde tekstur og søde og sure frugtagtig smag.

    Ligesom slikket har isbaren to lag – et blødt, kremet indre centrum omgivet af en sød, lidt tær druesaft udenfor. Baren vil indeholde ægte frugtsaft ligesom det originale slik også gør, så fans af Hi-Chew vil helt sikkert nyde denne cool ny udgave af deres yndlings-slik.

    Hi-Chew is blev solgt sidste år i “familiepakker”, men i år har firmaet besluttet at sælge dem individuelt, hvilket gør det mere attraktivt for dem, der ønsker at prøve isen. De vil koste 130 yen hver plus skat, og vil være tilgængelig i begrænset tid indtil midten af juli kun hos convenience stores i Japan.

    Kilde

  • McDonald’s lader en få wasabi og teriyaki sauce med Chicken McNuggets i Japan

    McDonald’s lader en få wasabi og teriyaki sauce med Chicken McNuggets i Japan

    McDonald’s har støttet det lokale marked i Japan med en række eksklusive menupunkter gennem årene, hvor kunderne stod i kø for limited-edition lækkerier som Full Moon Cheese Tsukimi Burgers og Sakura Cherry Blossom-smag McFlurries.

    Sidste år tilbød McDonald en 18 karat guld nuggetpris til Kylling McNugget kunder og introducerede en gullig karakter kaldet “Phantom Nugget Thief” som en del af kampagnen. Dette år er Nugget Thief tilbage igen, og nu har han bragt sin søn med til festlighederne hvor de to står sammen for at fremme et nyt “forældre og barn” sauce sæt med de traditionelle japanske varianter wasabi og teriyaki.

    Video

    Otona Wasabi Mayo (Voksen Wasabi Mayo) sauce siges at indeholde den forfriskende smag af japansk peberrod, blandet med en lille sødme takket være tilsætningen af ​​mayonnaise. Mens der er et lille spark til den sauce, som voksne vil elske, er det mild nok til at blive nydt af børn også.

    Wanpaku Teriyaki Mayo (Fræk Teriyaki Mayo) sauce er en kombination af cremet mayonnaise og den rige, søde teriyaki smag. Det siges at være en velkendt smag for lokale kunder, da japanske retter som shogayaki (grillet svinekød og ingefær) ofte serveres med en blanding af sojasovs og mayonnaise dip.

    Den nye sauce sæt vil være tilgængelig med ethvert Chicken McNugget køb i kampagneperioden, men som en ekstra speciel godbid sælger McDonalds 15 stk. kasser med de to saucer til 390 yen, hvilket er 30 procent billigere end den sædvanlige salgspris på 570 yen.

    De to nye saucer vil kun være tilgængelige i kort tid, fra 26. april til 16. maj, som også dækker ferieperioden Golden Week i Japan. En førsteklasses tid for forældre og børn at nyde måltider sammen, mens de er ude på korte udflugter rundt om i landet.

    Reklame billede

    McDonald’s lader en få wasabi og teriyaki sauce med Chicken McNuggets i Japan

    Kilde

  • Japanerne og øl

    Japanerne og øl

    Et kort slideshow om øllets historie i Japan og deres forbrug nu det var Saint Patricks Day i går. Det blev lavet til foreningen AIOdense, hvor vi også havde en god debat bagefter, derfor det er lidt kort.

  • Little Witch Academia limited 2016 julekage

    Little Witch Academia limited 2016 julekage

    Anime Sugar bageriet udgiver denne Little Witch Academia limited 2016 Christmas cake i anledning af julen.

    Jeg må indrømme at det der mest springer i øjnene er det (trykte) billede ovenpå, der ser utroligt flot ud og godt nok er spiseligt men mest af alt pynt da det “bare” er består af sukker. Hvor jeg har mine bange anelser er kvaliteten af resten af kagen, da japanske kager ud fra mine erfaringer er utroligt flotte men smagsmæssigt lidt kedelige i forhold til konditori-kager herovre da de mest af alt er fløde, tykke lag biscuit bunde (ofte flere centimeter mod den ene danske lagkager normalt benytter) og sukker.

    Kilde

  • Yokai Watch personer arbejdende hos McDonald’s

    Yokai Watch personer arbejdende hos McDonald’s

    I Japan kunne du kortvarigt gå ind på McDonald’s og møde Jibanyan, Komajiro og Komasan bag disken.

    Gruppen fra Yokai Watch spillet dukkede op på McDonald’s i Japan for at reklamere for et kommende kalender samarbejde.

    Med de store kostumer, især hovederne, må der dog ikke have været meget plads at arbejde på for de ansatte.

    Kilde

  • Takahashi Chiaki er med i Kara-O spicy ramen reklame

    Takahashi Chiaki er med i Kara-O spicy ramen reklame

    Tilbage i foråret udgav Pokka Sapporo en række reklamer med sexy kvinder der spiste deres Kara-O spicy ramen nudler. Firmaet gentager nu den populære kampagne med fem ny videoer, og en af dem har den sexede stemmelægger Takahashi Chiaki (Azusa Miura – The IdolM@ster, Isami Kondou – Sengoku Collection, Yua Kusunoki – Chaos Head).

    De andre videoer:

    Gravure Idol Tomaru Sayaka

    Idol Kamiya Erina

    GoGo Dancers Karen og Kazue

    Race Queen Hayase Aya

    Kilde

  • Snickers samarbejder med det japanske gyser ikon Sadako

    Snickers samarbejder med det japanske gyser ikon Sadako

    Snickers populære reklame serie med temaet “Du er ikke dig når du er sulten” fortsætter med det japanske gyser ikon Sadako. Selv hun er ikke immun overfor sult åbenbart, da hun lader til at have svært ved at kæmpe sig ud af TV-skærmen. Efter hendes klodsede forsøg på at komme ud af TV-skærmen, opfører Sadako sig som en vanskelig stjerne-skuespillerinde, angiveligt fordi hun er gnaven fordi hun er for sulten.

    Joken er at den hovmodige skuespillerinde version af Sadako spilles af Yoshiko Mita, en berømt veteran skuespiller kendt i Japan. Men det er ikke alt, da skuespillerinde Elly Nanami, der faktisk spillede Sadako i filmen, portrætterer den uhyggelige version af gyser personen. Det er ikke en komplet overraskelse dog, da de i tidligere reklamer i serien har brugt kendte japanske berømtheder.

    Kilde

  • Halloween choko-græskar fritter

    Halloween choko-græskar fritter

    McDonald’s Japan tilbyder pommes fritter dækket i græskar og chokolade sovs til Halloween. Fastfood kæden fandt på “Halloween Choco Potato” for at fejre deres 45 års jubilæum i Japan. Fritterne koster ¥330 (21,60kr).

    Halloween choco-pumpkin fries

    Kilde

AnimeGuiden

Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur

© AnimeGuiden 2000-2025

Lavet af WLE