Stemmelægger og sangerinde i Fripside and Love Live’s μ’s Nanjou Yoshino er i centrum i en reklame for den japanske energi-drik Escup.
Kilde Kitakubu
Japansk mad

Stemmelægger og sangerinde i Fripside and Love Live’s μ’s Nanjou Yoshino er i centrum i en reklame for den japanske energi-drik Escup.
Kilde Kitakubu

Her er den første reklame video for Ezaki Glicos ny produkt Pocky Demitasse, der har Kinnikuman som en slags maskot.
Temaet for Pocky Demitasse, der kan købes fra i overmorgen den 13 januar i Japan, er forretningsmænd der kæmper for samfundet. Suguru Kinniku aka Kinnikuman er med i reklamen i et jakkesæt.
Kilde Otakuma Keizai Shinbun
Kilde Tokyo Otaku Mode

Glico, slik firmaet der er mest kendt for Pocky, har udgivet en reklame der er et jule medley “spillet” af 26 forskellige snacks.

Det er intet nyt at japanerne ikke er bange for at lave mad og slik i underlige smagsretninger og farver, bare se Pepsis tidligere agurke sodavand, og den nye pink pepsi understreger dette.
Selvom de kalder den “pink cola” smager den dog ikke af cola men jordbær-mælk, en smag der er ret populær i Japan – bare se serier som Gintama.
Sodavanden koster omkring 21kr hos J-box.

Siden det er en dansk avis artikel jeg henviser til kommer der kun en kort opsummering her, I kan læse hele artiklen på linket. Jeg nævner den fordi det glimrende viser hvor afhængige Japan er af at få forsyninger af mad fra udlandet da de langt fra kan brødføde deres befolkning med det landbrug de selv har.

Da havnearbejdere i det østlige USA strejker er det svært at få sendt frosne pommes fritter til Japan, og da landet selv har en meget lille kartoffel produktion er kæder som McDonald’s afhængige af leverancer udefra.
Derfor har den populære burgerkæde, der har 3100 restauranter i Japan, indført rationering så man kun kan købe de små størrelser omend der ingen begrænsinger er i forhold til hvor mange portioner man må købe.
Læs hele artiklen på Berlingske Business

Det japanske teleselskab NTT Docomo har det med at have nogle spøjse reklamer, der ofte ikke har noget at gøre med telefoner.
Dette er også tilfældet i denne video der viser hvordan man kan lave stegte, indbagte rejer fra bunden på 3 sekunder!

De overnaturlige men dejlige piger fra den populære Monogatari har slået sig sammen med den ikoniske Hello Kitty om en række café oplevelser.
Der kan købes en række Monogatari-tema ting under begivenheden i Guest Cafe & Diner i Shibuya Parco, herunder mapper, badges og nøgleringe – og selvfølgelig tematiserede madretter og drikke til at mætte sultne otakuer.
Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL! Siden indeholder materiale der er 18+)

Slik-firmaet Lotte har en hjemmeside kaldet Crazy Gum Broadcasting Station for deres tyggegummi-produkter. Via den hjemmeside har de nu begyndt en ny kampagne Gum Boyfriend Ballots med fem “elskere til din mund” der er flotte antropomorfe (menneskelig-gjorte) udgaver af Lottes tyggegummi mærker Black Black Gum, Xylitol, Acuo, Green Gum og Fit’s.
Kampagnens hovedperson er en kvindelig high school elev på privat-skolen Kamu Academy. Hun bliver en dag pludseligt forvandlet til en tand (ja, du læste rigtigt), men så dukker fem flotte fyre, der faktisk er tyggegummi, op og hendes fredelige skoledage er nu ovre og erstattet med romantiske øjeblikke.
De har sørget for at det er populære stemmelæggere bag fyrene: Kazuya Nakai er Black Shigeki, Tomokazu Sugita er Kishiri Shirakaba, Yuki Kaji er Akuo Seiryo, Kenichi Suzumura er Gurin Shinryoku og Hiro Shimono er Fuitsu Yawaraka.

AIOdense laver konfekt, småkager* og andre godter denne fredag og tilsætter dem måske et japansk strejf hvis folk har lyst.
Det er vigtigt at folk ikke går rundt og sætter sig over alt denne fredag men overholder at det ene rum er til mad-produktion og det andet er almen hygge på grund af hygiejnen. Vi sørger selvfølgelig for at spritte borde af og den slags på forhånd.
* Hvis det falder på plads med at låne en mini-ovn
AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22.Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C.

Et år efter at stemmelægger Taketatsu Ayana blev maskot for Yoshinoya har hun endelig lavet en reklame for dem.
Kilde Kitakubu

Der er indimellem anime som man enten bliver sulten af eller hvor man bare må smage det (mad) de spiser i. De næste ugers afstemninger vil handle om disse serier, der får ens mund til at løbe i vand.
Lad os tage en introduktion til denne uges fem serier og den mad de er kendt for:

Ben-to handler om folk der kæmper for at få de billigste færdigretter fra supermarkeder. Det er dog ikke bare færdigretter, men de bedste lavet i butikkerne selv.

Yakitate Japan er en serie om en knægt der vil lave verdens bedste brød, men undervejs skal han konkurere mod andre bagere på bedste shounen maner. Han får da også lavet noget fantastisk brød undervejs, blandt andet et der er så godt at man kortvarigt dør og kommer i himlen – og det er ikke engang hans bedste…

Kanon handler godt nok ikke om mad, men de taiyaki (fiske-formede kager) som Ayu-chan elsker så højt er nok blandt det mest ikoniske mad fra anime.

Yumeiro Patissiere viser hvordan en sød tand kan lede en til selv at være med til at lave kager, fantastiske kager der ikke kun smager sødt men også ser fantastiske ud.

Toriko er til dem der er meget sultne og/eller kan lide store portioner… meget store portioner. Toriko handler om en mand vis eneste mål i livet er at sørge for sjælden mad, så derved er der mange ret fantastiske retter deri – men er det de mest tiltrækkende…
[socialpoll id=”2224895″]
Afstemningen lukkes på fredag den 10 oktober 2014.

Stemmelægger og kunstner Tomatsu Haruka er i centrum i denne reklame for Furutas populære chokolade bar Sekoiya Chocolate.
Kilde Kitakubu
Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur
© AnimeGuiden 2000-2025
Lavet af WLE