I de senere år er Asmi og Ado blevet populære inden for japansk popmusik, men en anden populær lyd er den fra frituregryden på McDonald’s. Alle disse tre kunstnere har en uhyggelig evne til at fremkalde følelser som raseri, lykke og sult.
Selvom de afviger noget i deres stilarter og generelle syn på verden, besluttede McDonald’s at bringe disse tre divaer sammen i “TeeloRemix.”
Musikvideo
Om nummeret
Den første del af sangen er linjer fra Ado’s 2021-hit “Odo”, der tænder og slukker med dele af Asmis “Paku” nummer fra 2022. Og hele vejen igennem kan vi høre den trofaste kimen fra McDonald’s frituregryde.
Karaktererne fra Odo-chan og Paku-chan, der optræder i de originale videoer for hver sang, er blevet gengivet i 3D-animation i “TeeloRemix” sammen med den første optræden af de undvigende Potato 3 Brothers, som ikke er egentlige brødre, men ungdomsklassekammerater som ifølge McDonald’s “elsker musik og dans og ser ud til at have det sjovt hver dag.”
Konceptet bag videoen er den futuristiske Dai-8989 Neo City, hvor Paku-chan hænger ud i den flydende neon McDonald’s ved siden af Odo-chans flydende hus, begge venter på at blive tildelt opgaver af Potato 3 Brothers.
Blog2Social
Den “originale” frituregryde lyd
Friturekoger lyden i høj kvalitet
Ud over sangen, der blev udgivet den 13. januar, udgav McDonald’s den rå lyd af sin frituregryde i høj kvalitet, som alle kan bruge, enten som alarm, baggrundsmusik eller til dit eget remix.
Kilde
McDonald’s remixes Ado and Asmi hits along with the sound of their deep-fryer
Domino’s sælger cremede milkshakes i Japan, og de kalder deres seneste for en “chokerende dessert”, og den kødfulde stjerneingrediens gør det let at se hvorfor.
Shaken indeholder en blanding af rig is og Hokkaido-mælk og en generøs portion sprøde baconstykker, som siges at skabe en “skør” men alligevel lækker salt-sød smagsprofil.
Den måde, hvorpå Domino’s foreslår, at vi nyder den på er også til den alternative side. De siger, at den mælkeagtige drik er den perfekte partner til deres pizzaer, især to af de nye burger-inspirerede pizzaer, der blev udgivet den 16. januar.
følge Domino’s bør kunderne dyppe deres pizza-slices i shaken for at nyde en ny smagsoplevelse. Kæden har endda opstillet en tre-trins proces, som kunderne bør følge:
Dyp og spis med den populære Burger Pizza Quattro Bacon Cheddar Burger
Dyp og spis med den populære Burger Pizza Quattro D’s Exquisite Cheese Burger
Beslut dig for, hvilken der er mere skør med familie og venner
Dette er i bund og grund som at tilføje en is-topping til din pizza, hvilket lyder som en vindende kombination for smagsløgene, omend en farlig kombination for taljen.
Bacon Shaken vil kun være tilgængelig i en begrænset periode, fra 16. januar til 5. marts, som er samme salgsperiode for de nye burgerinspirerede pizzaer, så der er nok ikke mange her fra Danmark der kan nå at prøve den.
Kilde
Domino’s Japan creates a bacon shake for dipping pizzas into
“Unknown fusion” is a crazy new way to enjoy pizza.
Fuwatoro tamago betyder “fluffy æg”, da det er en af de vigtigste ny tilføjelser, der adskiller Fuwatoro Tamago Noko Demi Gurakoro fra McDonalds almindelige gratinerede kroketburger. “Noko” betyder “rig [smag]”, og sidst er “demi” her en forkortelse for “demi-glace sauce”, som erstatter den enklere, sødere kroketsauce i sandwichens standardversion med et mere sofistikeret krydderi med et strejf af trøffel smag.
Burgeren har kunnet købes i Japan fra den 30 november men er kun tilgængelig der og her i vinter-sæsonen.
Kilde
McDonald’s Fuwatoro Tamago Noko Demi Gurakoro is coming to warm us up this winter
Japan loves seasonal foods, and not just at fancy gourmet dining establishments. Even fast food joints roll out limited-time menu items that use ingredients associated with the season and/or are designed to satisfy customers’ cravings during a specific time of year. For example, each winter McDonald…
Burger King Japan får burgere med peanut butter i samarbejde med Spy x Family
Den kære Anya Forger fra den populære Spy x Family elsker peanuts, så Burger King Japan har fået en god talsperson for deres ny produkter med peanut butter.
Fra venstre mod højre:
Royale and Berry er en flammegrillet 100 % oksekødsbøf med sød og sur bærsauce, jordnøddesmørsauce og cremet mayonnaise i, hvad der i bund og grund er en jordnøddesmør- og jelly-sandwich variant af Whopper.
Royale og Bacon bruger den samme jordnøddesmørsauce og mayo, men erstatter bærsaucen med sprød og røget bacon, der siges at passe godt sammen med den cremede jordnøddesmørsauce på toppen af en oksekødsbøf.
Royale and Chicken byder på både på en flammegrillet oksekødsbøf og en sprød paneret kyllingebøf der er toppet med jordnøddesmørsauce, cheddarost og mayo for et osteagtigt jordnøddesmør-twist.
Burgerne kan dog kun fås indtil den 17. november i Japan.
Kilde
Burger King adds peanut butter burgers to its menu in Japan
There’s even a beefy PB & J in this surprising tie-up with hit anime Spy x Family.
SPY x FAMILY’s Anya gets her own Peanut Butter Royale burgers at Burger King Japan
After releasing exciting menu items such as the world’s first Ice Whopper and French-fry loaded Guilty Burgers, Burger King Japan has secured quite the powerful promotional ally to be the poster girl for their latest offer. Burger King Japan has teamed up with the esper child, Anya Forger of hit ani…
Spy x Family Burger King restaurant
Forger familien behøves dog ikke tage helt til Japan for at få deres jordnødde burgere, da de har åbnet en afdeling i Berlint, hovedstaden i People’s Republic of Ostania, hvor serien foregår.
Berlint Burger King (som faktisk er en midlertidig rebranding af kædens filial på Tokyos Shibuya Center-gai-gade) vil have indrammede kunstværker fra serien, der dekorerer dens vægge, såvel som et udvalg af “Anya-citater”, måske begyndende med hendes for tidlige -brug af chihi (“far”) og haha (“mor”).
Ligesom de særlige burgere er den tilgængelig indtil den 17. november, hvorefter den smider sin forklædning ligesom Loid og bliver til en normal Burger King igen.
Kilde
Burger King Japan opens real-world Spy x Family Berlint branch【Photos】
Forger family has a new dinner option.
McDonald’s Japan får ny ris-burgere
McDonald’s Japan var lang tid om at udgive en risburger, og de tilbød ikke sandwich med skiver af ris i stedet for boller før årtier efter nogle af dets lokale rivaler havde fundet på ideen. De indhenter dog den tabte tid ved jævnligt at tilføje nye risburgere til menuen, og de har netop annonceret et nyt udvalg.
Teriyaki (forrest)
Short rib (bagerst til højre)
Sojasovs sprød kylling (bagerst til venstre)
De vil også kun være tilgængelige i en begrænset periode fra den 2. november.
Kilder
McDonald’s new trio of rice burgers in Japan reinvents fan favorite
Just a few years ago, McDonald’s Japan introduced what’s become a well received exclusive night menu for big eaters in Yoru Mac (Night Mac). Available after 5:00pm, the menu allows customers to double the existing amount of patties on any standard burger on the menu for an extra 100 yen.…
McDonald’s Japan’s new kalbi koshihikari rice burger and its friends only come out after sundown
Eating these new rice burgers for breakfast, lunch, and dinner on the same day is sadly not an option.
Aniplexs officielle YouTube-kanal afslørede åbnings- og afslutningssangene til animeen baseret på Aki Hamajis fire-panel manga Bocchi the Rock!–
Anime seriens “Kessoku Band” med Ikumi Hasegawa (stemme af Ikuyo Kita) på vokal fremfører åbnings- og slutsangene.
Serien begyndte den 8 oktober og bliver vist på Crunchyroll.
Åbningsvideo
Singer-songwriteren Ai Higuchi skrev teksten, og Otoha, medlem af den musikalske gruppe 48foureight, komponerede musikken til åbningssangen med titlen “Seishun Complex” (Youth Complex).
Afslutningsvideo
KANA-BOON-bandets vokalist og guitarist Maguro Taniguchi skrev teksten og komponerede musikken til den afsluttende sang med titlen “Distortion!!”
Beskrivelse
Hitori “Bocchi-chan” (“Loner”) Gotō er en ensom gymnasiepige, hvis hjerte banker for hendes guitar. Hun laver ikke noget hver dag, undtagen at spille på sin guitar alene derhjemme. En dag møder hun dog Nijika Ijichi, som leder efter en guitarist til sin gruppe ved navn “Kessoku Band”.
Kilde
Bocchi the Rock! Anime Reveals Theme Songs, Contributing Musicians
Singer-songwriter Ai Higuchi, KANA-BOON’s Maguro Taniguchi contribute to songs by anime’s “Kessoku Band”
Break of Dawn anime film klip
Avex Pictures begyndte at streame et nyt klip til animefilmen Break of Dawn (Bokura no Yoake). Det to minutter lange klip viser hovedpersonen Yūma og hans venner, der jagter hjemmerobotten Nanako til taget af et boligkompleks, og robotten afslører, at den i øjeblikket ikke er Nanako, men et væsen fra rummet.
Filmen får premiere i de japanske biografer den 21. oktober.
Trailer
Beskrivelse
Den originale “juvenile science fiction” mangas historie foregår i den nære fremtidige år 2049, hvor menneskeheden i en årrække er blevet klar over, at Jorden vil få en uundgåelig kollision med en komet i stor skala.
Mangaens historie handler om Yūma, en dreng besat af rummet, robotter og den forestående kollision. Han har et møde med et udenjordisk væsen, som han finder ud af er forbundet med den indkommende komet.
Kilde
Break of Dawn Anime Film’s Clip Features Meeting With Extraterrestrial Being
Movie premieres on October 21 // Avex Pictures began streaming a new clip for the Break of Dawn (Bokura no Yoake) anime film on Tuesday. The two-minute clip…
Gudetama: An Eggcellent Adventure trailer
Gudetama: An Eggcellent Adventure bringer en ny Sanrio-karakter til skærmen: Den alende æggeblomme med en numse Gudetama.
Gudetama er et bevidst æg, der blev introduceret af Sanrio i 2013. Dens navn stammer fra den japanske sætning for doven (gude gude) og ordet for æg (tamago). Gudetama er konstant træt og har ikke meget interesse for andet end at være doven og fortælle verden om det. De er (ægget er ubefrugtet og kønsneutralt) blevet en fanfavorit for dem, der relaterer til deres udmattede opførsel.
Serien begynder på Netflix den 13 december.
Trailer
Beskrivelse
Et æg og en kylling undslipper en restaurantkøler for at finde deres mor. Over ti episoder vil de begive sig gennem farerne ved menneskelige rum for at finde en familie. Og de skal gøre det hurtigt, før ægget rådner.
Kilde
‘Gudetama: An Eggcellent Adventure’ is Bringing a New Kind of Lazy to Netflix
Gudetama: An Eggcellent Adventure is bringing a new Sanrio character to the screen. [Checks Notes] A talking egg yolk with a butt? This can’t be right…
Reklamer
Coca-Cola Japan får Bleach varianter
Coca-Cola Japan har lavet et samarbejde med den aktuelle Bleach: Thousand Year Blood War anime om en eksklusiv udgave, der kunne købes i Japan siden den 7. oktober.
Soul Blast, som smagen officielt kaldes, er en del af Coca-Cola Zero Sugar serien og faktureres som en “Action Flavor”, der hjælper dig med at “blive den stærkeste version af dig selv som muligt.” Coca-Cola Japan giver ikke andre detaljer om, hvordan netop denne drikkelige Bankai smager, selvom de inviterer os til “Taste the action.”
Kilder
Coca-Cola’s newest Japan flavor is Bleach (with a capital B)
Generally, the most successful foreign food/beverage brands in Japan are the ones that try to do something special for the local market. Take Pepsi, for example, who’s created such Japan-exclusive drinks as sakura Pepsi, yuzu Pepsi, and the mysterious Pepsi Ghost. In contrast, Coca-Cola Japan plays…
Coca-Cola’s newest Japan flavor is Bleach (with a capital B)
Action anime-inspired flavor is like a Bankai you can drink.
Lupin III x McDonald’s Japan
Lupin III optræder for McDonald’s Japan en ny reklamefilm, der handler om at bruge drive-thru. Sammenkædningen giver god mening, da Lupin bruger meget tid på vejen i sin gule Fiat 500. Dette ikoniske køretøj optræder i den nye McDonald’s-reklame, sammen med Lupins partnere Jigen og Goemon, som er i bilen sammen med ham, mens de kører gennem drive-thru ved hjælp af et nyt mobilt bestillingssystem.
Video
https://youtu.be/DXWKtAddUp8
Kilde
Lupin III x McDonald’s Japan commercial makes us want to zip through the drive-thru 【Video】
Lupin’s latest anime caper takes place at the golden arches.
Nissin anime reklame med kitsune ræve
Nissin Foods streamer en animeret reklame for deres Donbei Kitsune Udon mærke. Ligesom Nissins tidligere annoncer for dets Cup Noodle-mærke, har animationen karakterdesign af mangakunstneren Eisaku Kubonouchi (Chocolat, Carole & Tuesday).
Denne nyeste reklame indeholder en bittersød romantik mellem en ung mand spillet af Kikunosuke Toya og en rævepige spillet af Anne Ogawa.
30 sekunder reklame
https://youtu.be/TsbK4Usm7V0
15 sekunder reklame
https://youtu.be/JMtQD4tzitg
Kilder
Newest Nissin Anime Ad Depicts a Sweet Furry Romance
Eisaku Kubonouchi returns as character designer from Nissin’s “Hungry Days” Cup Noodle ads
A beautiful, bittersweet interspecies anime romance that’s also an instant noodle commercial【Vid】
Kitsune udon and kitsune girl star in the latest gorgeous anime video from Nissin.
Det er den tid på året igen i Japan, hvor vi går over i en ny sæson, hvor de varme nætter bliver mere udholdelige, og vi begynder at se på høst månens lys som del af en tradition kendt som “tsukimi”, eller “månekigning”.
I den anledning udgiver mange japanske fastfood kæder sæson varianter tilpasset traditionen, oftest med æg, der forbindes med månen.
McDonald’s Japan udgiver Sukiyaki Tsukimi Burger, shakes og desserter
McDonald’s Japan er en af bannerførerne for denne tradition, og denne video fremviser dette års “kollektion”:
Reklame video
https://youtu.be/GeWElsjNGys
I reklamen afleverer faderen sin datter på stationen, og hun fortæller ham, at han kan bruge hendes værelse, hvis han vil. Den aften finder han et billede, som hans datter tegnede af ham, der viser ham strengt sige “Sørg for at spise!” så han sender hende en sms for at fortælle hende, at han har set hendes billede, men i stedet for at være vred over det, skriver han: “Det ligner ikke mig”, før han skriver et støttende “Ganbare” (“Gør dit bedste”).
I voiceoveren siger de begge, at de er kommet til nogle nye erkendelser – hun er taknemmelig for de gange, han ventede på hende, og han har indset, at der ikke var vrede i de triste og gode stunder, de har oplevet, da det handlede om vokse op.
Kanin er i reklamen fordi de er synonyme med at se månen, da folk i Japan vokser op med historien om at en kanin hamrer ris til mochi på månen – det er også derfor at hovedpersonen i Sailor Moon hedder Usagi (kanin) for eksempel.
Samlet billede
Der kommer Tsukimi Burgere både med og uden ost, morgenmads Tsukimi muffin, Tsukimi Pie med rød bønnemos og blød mochi (se næste emne for farene derved), Anno Imo Sweet Potato Flavoured Tsukimi McShake (fordi efteråret også bringer søde kartofler med sig) og en ny dip til ens nuggets, Yuzu Shichimi Dipping Sauce.
Den særlige menu kan købes i Japan fra i dag den 7ende september.
Kilde
McDonald’s releases new Sukiyaki Tsukimi Burger in Japan for moon viewing season 2022
Plus a new McFlurry, dipping sauce, and more burgers to round out this year’s collection.
Burger med klistret mochi ris
First Kitchen laver burgere med selvfølgelig æg men også klassisk japansk mochi klisteris, der spises ved festlige lejligheder, krydret med de meget japanske smage bonito og tang.
Husk dog at tygge din burger ekstra godt, da mochi hvert år resulterer i en del dødsfald, primært blandt gamle mennesker, da de bliver kvalt i den klistrede substans.
De særlige burgere kan købes i Japan fra i morgen den 8ende september.
Kilde
Japanese burger chain adds mochi sticky rice to its moon-viewing sandwiches
Fast food chain throws caution to the wind by adding a deadly ingredient to its menu.
Sailor Moon inspirerer måne sandwich med pølse
Efteråret er i Japan tsukimi tid (månekigning), og i den anledning udgiver den japanske kæde Mos Burgers en tsukimi sandwich og ikke en tsukimi burger, men en Tsukimi focaccia pølse sandwich
Inde i brødet er en “halvmåne formet pølse” krydret med hickory barbecue sauce og ledsaget af strimlet kål og et tsukimi matchende blødkogt æg.
Sailor Moon dukker op i reklamefilmen for sandwichen, hvor stemmeskuespillerinden Kotono Mitsuishi gentager sin rolle som den ikoniske magiske pige og sætter et twist på sin berømte linje “Tsuki ni kawatte, oshioki yo!” (“I månens navn, jeg vil straffe dig!”), der ændres til “Tsukimi ni kawatte, oishi yo!” (“I måneudsigtens navn, det er lækkert!”).
Reklame video
https://youtu.be/C7-xJ5IRL8A
Kilde
Sailor Moon sausage sandwiches appear at Mos Burger in time for Japan’s moon-viewing season
Den officielle Twitter konto for Sonic the Hedgehog live action filmene fortæller at den tredje film får premiere i USA til december 2024. Mon ikke den kommer omtrent samtidig herovre?
Sonic the Hedgehog 3 für Dezember 2024 angekündigt
Sonic the Hedgehog 3 für Dezember 2024 angekündigt – Mehr Infos zum Thema findet ihr auf AnimeNachrichten.de
Mad
Takoyaki guitar
Ideen om en takoyaki guitar stammer fra Yamano Music, der i de senere år har skabt specielle lokale guitarer, der fremviser stoltheden af forskellige regioner. Da de besluttede at lave en guitar til ære for Osaka, var det billede, de kom til at tænke på takoyaki, regionens berømte specialitet.
Yamano kontaktede den Osaka-baserede gasgrillproducent Iwatani for at høre, om de kunne tænke sig at gå sammen om at skabe en “Takoyaki Guitar”, og efter to års finjustering er resultatet blevet afsløret.
Den første man bemærker er guitarens hoveddel, som er lavet med kroppen af en egentlig takoyaki-grill, nemlig Iwatanis Entako II. Selve grillen er fyldt med plastik-takoyaki eksempler, der ligner den ægte vare, og til ære for stjerneingrediensen løber et rødt blæksprutteben langs instrumentets hals. Stemme-skruerne er toppet med et halvt dusin plastiktakoyaki, og grillen lyser op med LED’er for at efterligne gasbrændernes blå lys.
Guitaren vil (desværre) ikke blive sat til salg men kan ses to steder i Osaka.
Kilde
World’s first Takoyaki Guitar created in Japan, features a gas grill and octopus balls
The best-sounding takoyaki you’ll ever hear.
Tøj
One Piece Film: Red undertøj
Peach John, der er kendt for at lave undertøj inspireret af anime, har lavet en ny kollektion i anledning af den aktuelle One Piece film. Og hvem bedre til at fremvise undertøj inspireret af anime end japans mest populære cosplayer Enako? De mandlige sæt fremvises af YouTuberen Crystal Noda.
Det blev afsløret i 2020, at Sony Pictures havde sikret sig live-action-rettighederne til One-Punch Man. Nu kommer der endelig noget mere konkret da de har afsløret at Hollywood filmen vil blive produceret af Arad Productions (Spider-Man, Iron Man), hvor grundlæggerne Ari og Avi Arad vil fungere som producere. Begge vil blive støttet af Justin Lin, som både vil instruere og producere. Duoen Scott Rosenberg og Jeff Pinkner (Venom, Jumanji) står for manuskriptet.
I det mindste et hold der har god erfaring med film om superhelte, vi må se om vi kan håndtere en film baseret på en japansk serie med sit eget twist.
Kilde
One Punch Man: Produktionsteam der Live-Action-Verfilmung bekannt
One Punch Man: Produktionsteam der Live-Action-Verfilmung bekannt – Mehr dazu findet ihr auf AnimeNachrichten.de
Tomodachi Game får TV serie
Yuki Satos Tomodachi Game (Friends Games) manga får en live-action TV drama serie med titlen Tomodachi Game R4, der får premiere på TV Asahi den 23. juli.
Rollelisten vil omfatte medlemmer fra boybandsne Johnny’s Jr. Bishо̄nen og HiHi Jets. Rollelisten for forskellige medlemmer i seriens C- og K-grupper inkluderer:
Hidaka Ukisho (Bishо̄nen) som Yūichi Katagiri
Ryūga Satō (Bishо̄nen) som Tenji Mikasa
Mizuki Inoue (HiHi Jets) som Makoto Shibe
Fujii Naoki (Bishо̄nen) som Kei Shinomiya
Taishō Iwasaki (Bishо̄nen) som Jūzō Kadokura
Sōya Igari (HiHi Jets) som Hyakutarō Onigawar
Issei Kanasashi (Bishо̄nen) som Chisato Hashiratani
Yūto Nasu (Bishо̄nen) som Banri Niwa
Kilde
Tomodachi Game Manga Gets New Live-Action TV Show
Tomodachi Game R4 premieres on July 23 // Yuki Sato’s Tomodachi Game (Friends Games) manga is getting a live-action television drama titled Tomodachi Game…
Mad
Gundams mest populære skurk, Char Aznable, sælger burgere for McDonald’s
Som en yderst dygtig pilot med flair for det dramatiske, stormer Char rutinemæssigt i kamp i forbedrede tilpassede versioner af seriens standard mobile suits. Det overføres til de burgere, han spiser, som Char Custom Kara Dabuchi.
“At trække krydretheden ud til dets grænser – det er min politik”
siger Char, der aldrig går glip af en mulighed for dramatisk at erklære sin holdning, tilsyneladende også når han bare taler om frokost
https://youtu.be/xLhaVcw8RGw
siger Char, der aldrig går glip af en mulighed for dramatisk at erklære sin overbevisning, tilsyneladende selvom han bare taler om frokost.
Grundmodellen her er en teriyaki-burger, som er blevet opdateret med røget bacon, hvidløgs-sojasovs-mayonnaise og røde boller som en hilsen til Chars kaldenavn, “den røde komet.”
“Dette er min særlige teriyaki! Dens virkning er på grund af hvidløget.”
https://youtu.be/d0eCZ509xyk
Char er dog ikke den eneste Gundam karakter med en signatur farve. Hans rival, og hovedpersonen i den originale serie, Gundam-piloten Amuro, er forbundet med farven hvid, hvilket er grunden til, at Char bliver forskrækket, da han fornemmer tilstedeværelsen af…
… Newtype White Torichi, en tredobbelt cheeseburger (“torichi”) med hvid cheddarost.
“Er det … Amuro?!? Nej, det er en torichi! Vis mig kraften i den hvide torichi,”
kommanderer Char
https://youtu.be/BQzu6WudT7A
Også med på menuen er Char Custom Dabuchi Sausage Muffin, et morgen udbud dybest set er en undskyldning for at spise en dobbelt cheeseburger til morgenmad, hvilket er lige den slags smarte ordning, som Char kan sætte pris på. Han snyder dog stadig jalapeno skiver ind, for han er jo spicy.
Der kommer også drikke med den ny Red Energy Flavor McFizzog McFloat, forfriskende kulsyreholdige drinks lavet med honning og guaranabær (plus vaniljeis, i flådens tilfælde).
Char menuen kan fås i Japan fra i dag den 22. juni, med priser fra 320 til 440 yen for sandwichene og 250 til 310 yen for drinksene.
Kilde
McDonald’s Japan is selling Gundam burgers, endorsed by anime’s most charismatic antagonist【Vids】
Char is here, and he’s brought a whole line of Char Custom burgers with him.
Spil
holoearth reklame video
Her er den første konceptfilm til holoearth, spillet, der foregår i verden af hololive Alternative (se trailer og nyhed her). VTuberne (virtuelle YouTubere) fra Covers Hololive Production og deres fans kan opleve den nye virtuelle verden Hololive Alternative.
Lørdagens special præsenterede spillets centrale visuelle og kvindelige avatarkonceptdesign af Triggers Masaru Sakamoto (SSSS.Gridman, SSSS.Dynazenon). Det viste også brugergrænsefladedesignet.
Kilde
hololive Alternative Project Posts 2nd Anime Teaser, holoearth Game’s Concept Movie
SSSS.Gridman & SSSS.Dynazenon’s Masaru Sakamoto designs avatar character
Rent-A-Girlfriend mangaen får en live action serie
Reiji Miyajimas Rent-A-Girlfriend (Kanojo, Okarishimasu) manga danner grundlag for en live action serie, der får premiere til juli. Naniwa Danshi, der er medlem af idolgruppen Ryūsei Ōnishi og har medvirket i live-action Seiho Boys’ High School! og skuespillerinden Hiyori Sakurada (live-action Tokyo Ghoul, Twilight) vil spille hovedrollerne som henholdsvis Kazuya Kinoshita og Chizuru Mizuhara.
Kilde
Rent-A-Girlfriend Manga Gets Live-Action Show Starring Naniwa Danshi Idol Ryūsei Ōnishi, Hiyori Sakurada
Series premieres in July along with anime season 2
Netflix’ Resident Evil live-action serie trailere
Netflix begyndte torsdag at streame trailere for deres Original Series live-action adaptio af CAPCOMs Resident Evil survival horror spil franchise. Videoerne viser New Raccoon City i 2022 og London i 2036.
Serien er baseret på spillene og ikke Hollywood filmene.
https://youtu.be/2tb9ENbFWvQ
Serien får premiere den 14 juli.
Netflix’s Resident Evil Live-Action Series’ Trailers Show New Raccoon City, London Settings
Series premieres on July 14 // Netflix began streaming on Thursday trailers for its Original Series live-action adaptation of CAPCOM’s Resident Evil survival…
Shin Kamen Rider teaser trailer
Den officielle hjemmeside for Hideaki Annos Shin Kamen Rider live-action-film begyndte at streame en teaser-trailer til filmen. Siden afslørede også en ny teaser-plakat samt nye roller og medarbejdere i filmen.
Filmen er planlagt til premiere i de japanske biografer til marts 2023.
Kilde
Shin Kamen Rider Film’s Teaser Reveals More Cast, Staff
Evangelion’s Mahiro Maeda, Ikuto Yamashita, Yutaka Izubuchi are designers; Taku Iwasaki composes music
Mad
Burger King Japan tilbyder tørret ramen i stedet for pommes frites i deres menuer
Japan har i de seneste måneder igen været ramt af mangel på kartofler, og medens Burger King Japan ikke har rationeret begynder de alligevel at tilbyde et alternativ: Tørrede nuddel snacks.
De klader muligheden for Daitai Potato, eller “Sorta Potato,” Set, da det har til formål at give den salte, stivelsesholdige tilfredsstillelse af en pose pommes frites på trods af at den er kartoffel-fri. I stedet for pommes frites vil Daitai Potate sættet give dig en pose Baby Star Dodekai Ramen, en sprød tørret ramen nudelsnack, der er populær nok til at være en storsælger alene, selv uden det ekstra incitament af en flammegrillet burger ved siden af. Derudover får man et klistermærke der siger “I supported the king”.
Tilbuddet vil køre fra den 16 maj i en begrænset periode og ikke koste ekstra (eller mindre) en normale menuer med pommes fritter, der som sagt stadig vil kunne købes som normalt.
Kilder
Burger King Japan is offering dried ramen instead of French fries in its combo meals
“Would you like ramen with that?”
Burger King Japan offering dried ramen instead of French fries in its combo meals
In recent months, Japan has been rocked multiple times by a potato shortage. Some might say “rocked” is too strong a word, but how else can one describe the collective simultaneous rumbling of unsatisfied stomachs across the country as fast food giants like McDonald’s and Mos Burger were both forced…
Ascendance of a Bookworm light novels nærmer sig den afsluttende del
Mipon havdefor nylig et interview med Miya Kazuki, forfatteren til Ascendance of a Bookworm light novel serien for at fejre udgivelsen af den tredje sæson af animeen dette forår. I interviewet blev Kazuki-sensei spurgt, hvor meget mere der er tilbage at fortælle i den lette novel udgaven, da webromanen allerede er færdig.
Ifølge Kazuki nærmer light novel udgaven af serien sin sidste historiebue, og hun er også i gang med at skrive del 5: bind 9. Desuden vurderede hun, at det endelige bind højst sandsynligt ville blive bind 12 af femte del.
Kazuki-sensei nævnte også i interviewet at hun planlægger at skrive en helt ny historie efter at have afsluttet spin-off-versionen af Ascendance of a Bookworm om en ung ærkeadel og studerende fra Royal Academy. Det er værd at bemærke, at web-roman-versionen allerede er færdig.
Kilde
Ascendance of a Bookworm Light Novel Is Nearing Its Final Arc
Mipon recently conducted an interview with Miya Kazuki, the author of Ascendance of a Bookworm light novel series to celebrate the release of the 3rd
Mad
De mest populære øl i Japan ud fra 70 millioner kunder
CCC Marketing har forsøgt at finde ud at svare ved at se på købsdataene for 70 millioner øldrikkere mellem 20 og 69 år for hele 2021.
30. Budweiser (Anheuser-Busch) 29. Akiaji (Kirin Beer) 28. Clear Asahi Zeitaku Zero (Asahi Beer) 27. Orion Draft (Asahi Beer) 26. Lager (Sapporo Beer) 25. Off (Asahi Beer) 24. Mugi to Hoppu (Sapporo Beer) 23. Nodogoshi Zero (Kirin Beer) 22. Perfect Suntory Beer (Suntory) 21. Asahi Nama Beer (Asahi Beer) 20. Spring Valley Hojun (496) (Kirin Beer) 19. Kinmugi The Lager (Suntory) 18. Gold Star (Sapporo Beer) 17. Lager (Kirin Beer) 16. Kinmugi (75% less sugar) (Suntory) 15. Yebisu (Sapporo Beer) 14. Ichiban Shibori Zero Sugar (Kirin Beer) 13. Tanrei Gokujo (Kirin Beer) 12. The Rich (Asahi Beer) 11. Premium Malts (Suntory) 10. Tanrei Platinum Double (Kirin Beer) 9. Black Label (Sapporo) 8. Tanrei Green Label (Kirin Beer) 7. Ichiban Shibori (Kirin Beer) 6. Clear Asahi (Asahi Beer) 5. Hon Kirin (Kirin Beer) 4. Nodogoshi (Kirin Beer) 3. Style Free (Asahi Beer) 2. Kinmugi (Suntory) 1. Super Dry (Asahi Beer)
Kilde
Japan’s most popular beers, according to 70 million customers
Is your favourite Japanese beer on the list?
Mode
Sko inspireret af takoyaki
Takoyaki restaurant kæden Tsukiji Gindaco har lavet et par sko inspireret af deres restauranter, især sålen der ligner en takoyaki pande.
Japanese takoyaki chain brings out sneakers with fun food details
Turn heads with a pair of takoyaki makers.
Spil
Gundam metaverse på vej
Bandai Namco gav detaljer om sin vision for et virtuelt mødested for fans af den vidtstrakte kæmpe robot-franchise. Det virtuelle rum, kaldet Side-G, vil bestå af “Colonies”, der fokuserer på forskellige aspekter af Gundam-medier, med Colonies til anime, videospil, musik og Gunpla (Gundam-plastikmodeller), samt områder, hvor fans, ved at bruge personlige avatarer (som i konceptkunsten ovenfor), kan interagere med hinanden. Anime-, spil- og musikkolonierne har alle ret indlysende applikationer, der fungerer som hubs for ting såsom videoforhåndsvisninger, e-sportsbegivenheder og virtuelle koncerter. Hvor tingene dog bliver virkelig interessante, er med Side-G’s plan om at integrere Gunpla-bygning og videospil. Bandai Namco siger, at brugere vil være i stand til at bruge et kamera til at overføre data fra Gunpla-sæt, de har bygget i den virkelige verden, til Side-G, og derefter sende dem ud i kamp med andre mobile dragter.
Kilde
Gundam metaverse on the way, will let you send Gunpla you build in the real world into battle
Side-G will be made of colonies celebrating the many different facets of Gundam fandom.
One Piece Odyssey rollespil trailer
Under deres rejse bliver stråhattene, ledet af Monkey D. Luffy, suget ind af en enorm storm ude på havet. De ender med at blive adskilt fra hinanden og Thousand Sunny fuldstændig ødelagt på en mystisk ø. Besætningen begiver sig ud på en ny eventyrlig rejse fuld af vidundere i en vanvittig natur, magtfulde fjender og mærkelige møder med øboerne.
One Piece Odyssey udkommer senere i år til PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series S, Xbox Series X og pc via Steam.
Kilde
One Piece Odyssey – Neues Videospiel angekündigt
One Piece Odyssey – Neues Videospiel angekündigt – Mehr Informationen dazu findet ihr auf AnimeNachrichten.de!
Den japanske udtale af KitKat, “Kitto Katto,” lyder som sætningen Kitto katsu, som betyder “Jeg tror, du vil vinde/du kan gøre det.” Det sproglige særpræg har gjort KitKats til en slags spiselig held og lykke, hvor japanere har dem med eller giver dem som gaver til store dage, såsom skoleoptagelsesprøver. Nu udnytter Nestle Japan det følelsesmæssige element med en ny anime KitKat reklame video.
Videoen er en del af KitKats nye “Kikkake wa Kit Kat de,” eller “Kit Kat skaber chancen” kampagne. Den åbner med et nyt par, der holder hinanden i hånden omkring en pakket Kit Kat, går over til en gruppe ny venner, der deler nogle snacks ved forårsstarten af det japanske skoleår og deler nogle snacks, og viser os derefter skrivebordet hos en håbefuld manga-skaber , hvis munchie stash inkluderer en KitKat, hvor nogen har skrevet “Go for it! Førstepræmien i konkurrencen!” på indpakningens blanke plads. Til scenerne høres fortælleren sige “En chance for at fortælle dine følelser. Chancen for at få dit hjerte rørt ved at møde en ny. Chancen for at gøre din drøm til virkelighed.”
Den særligt gribende animation blev instrueret af Naoko Yamada, der er kendt fra Kyoto Animation. Yamada har fungeret som instruktør og animator på adskillige af KyoAnis største hits, herunder K-On!, Sound! Euphonium og A Silent Voice. Hendes seneste projekt, siden afskeden med studiet, er den nyligt afsluttede The Heike Story.
Lydsiden er også leveret af kendte, da vokalen til sangen, der afspilles under videoen, “First Time”, synges af J-pop-kunstneren Ai, med baggrundsvokal fra Riehata.
Kilde
Japanese KitKats get anime video from Kyoto Animation director
Pretty much the whole world enjoys KitKats, since what’s not to like about chocolate and wafers? Japan’s love for the sweet treats, though, is of an especially deep level. Not only does the country get a ton of special regional/seasonal KitKat flavors, the Japanese pronunciation of KitKat, “Kitto Ka…
Nissin har udgivet en reklame for deres kopnudler med miso-smag, og den har en temmelig absurd kunststil, der helt sikkert vil få iagttagere til at stille spørgsmål, men den særegne kvalitet er uden tvivl bevidst for at tiltrække opmærksomhed.
Sangen, der er i reklamen “Miso Tabetai”, er komponeret af Orange Range, og nogle vil måske betragte det som en efterfølger til deres sang til en anden annonce fra over et år siden, “Sushi Tabetai”.