McDonald’s Hitokuchi (“Bitesize”) Churros kommer fire i en ordre. De er fyldt med smeltet chokolade, og McDonald anbefaler at spise dem varme for maksimal lækkerhed.
Kilde
Japansk mad

McDonald’s Hitokuchi (“Bitesize”) Churros kommer fire i en ordre. De er fyldt med smeltet chokolade, og McDonald anbefaler at spise dem varme for maksimal lækkerhed.
Kilde

Når du tænker på en McDonald’s Pie, er det, der normalt kommer til at tænke på, en sød en med fyld som æbler, men denne vinter overrasker McDonald’s os med en ny, solid, velsmagende tærte fyldt med oksekødgryderet.
Ifølge kæden er gryderet fyldet blevet lavet ved langsom tilberedning af oksekød med grøntsager som gulerødder og kartofler til smag, og ved at bruge Fond de Veau, en fransk kalvefond, for at tilføje rigdom og dybde. Det sprøde tærtehylster tilføjer en tilfredsstillende teksturaccent, hvilket skaber en snack, der vil udfylde hullet i din mave, mens du også “varmer din kolde krop med en varm og smeltende gryderet”.

Kilde

“MAPPA STAGE 2021 -10th Anniversary-” begivenheden udgav en teaser trailer søndag for at meddele, at Mari Okada skriver og instruerer en original anime-film kaldet Alice to Therese no Maboroshi Kōjō (Alice and Therese’s Illusory Factory).

Den kommende anime-tilpasning af Tatsuki Fujimotos Chainsaw Man manga blev afsløret i december 2020, men nu har MAPPA-studiet også udgivet den første promovideo i dag som en del af en live stream-begivenhed.

Square Enix annoncerede søndag under en livestream på 30-årsdagen for Seiken Densetsu (Mana) serien, at Warner Bros. Japan producerer en anime-adaption af Square Enix’ Legend of Mana spil.
Anime serien har titlen Legend of Mana: The Teardrop Crystal (Seiken Densetsu Legend of Mana: The Teardrop Crystal på japansk). Warner Bros. Japan annoncerede ikke en premiere dato for anime serien.

I marts i år meddelte Bandai Namco Arts og DeNA, at de arbejdede på multimedieprojektet “takt op.“. Nu er der kommet detaljer om anime delen af dette projekt
Anime serien får titlen takt op. Destiny og får premiere den 5. oktober 2021. Serien udvikles i øjeblikket som et samarbejdsprojekt mellem de velkendte studier MAPPA og Madhouse.


Udkommer juli 2022, lavet af eStream, skala 1/7


Den officielle webside for live-action-serien baseret på Natsuki Kizus Given manga afslørede fredag, at rockbandet Panorama Panama Town vil udføre seriens temasang “Strange Days.”
Serien bliver på seks afsnit og begynder den 17 juli.

Underholdningsnyhedsmagasinet DEADLINE rapporterer at der arbejdes på en live action adaption af Akihito Tsukushis Made in Abyss manga. Derfor har det Sony-ejede produktionsselskab Columbia Pictures bestilt forfatter og instruktør Kevin McMullin til at skrive et manuskript til en live action version af mangaen. Det hele produceres af Roy Lees Vertigo Entertainment og Mobius Productions Masi Oka. De har tidligere samarbejdet på live action versionen af Death Note fra 2017, efterfølgeren planlagt til dertil samt Amazons live-action-serie til The Promised Neverland, som i øjeblikket er i produktion.

Tokyo Teriyaki Tower Super One Pound Beef Burger ser ud til at tage inspiration fra den næsthøjeste bygning i Japan, vartegnet Tokyo Tower. Den nye burger består af Burger Kings ikoniske flammegrillede 100% oksekødsbøffer, lagdelt med friske løg, syltede agurker, to skiver cheddarost og mayonnaise, men denne gang er hver bøf dækket af en rig teriyaki-sauce lavet af forkullet løg og rød miso pasta.


Udkommer oktober 2021, lavet af Good Smile Company


Børneunderholdningspublikationen Kidscreen rapporterede mandag, at Square Enix’ Final Fantasy IX spil inspirerer en animeret serie.
Paris-baserede Cyber Group Studios har underskrevet en co-udviklings- og co-produktionsaftale med Square Enix for at skabe en animeret serie til 8- til 13-årige.
Cyber Group Studios’ administrerende direktør Pierre Sissman erklærede, at virksomheden sigter mod at starte produktionen i slutningen af 2021 eller begyndelsen af 2022. Virksomheden har ikke færdiggjort projektets antal eller længde af episoden

Den officielle hjemmeside for Mobile Suit Gundam Hathaway (Kidō Senshi Gundam: Senkō no Hathaway) anime filmen afslørede mandag, at filmen har tjent 1.016.249.400 yen (ca.57.466.871 kr) per søndag, hvilket er første gang i 33 år – siden 1988s Mobile Suit Gundam: Char’s Counterattack – at en Gundam-film har toppet 1 milliard yen. Filmen har indtil videre solgt 501.706 billetter, og den rangerede som nr. 4 i sin anden weekend.

Mobile Suit Gundam Hathaway producent Naohiro Ogata bekræftede i en hilsen til minde om filmens premiere sidste søndag, at projektet vil have tre dele. Udgivelsesrammen for den anden film er dog endnu ikke annonceret. Derudover sagde han, at “Folk har spurgt, hvornår vil den næste komme ud. Vi arbejder hårdt på at lave den, og jeg vil udgive den så hurtigt som muligt. Vi vil gå på location scouting i Australien, men det er ret vanskeligt… Jeg vil prøve at låne kraften fra lokationen. “
Den officielle Twitter konto for Hula Fulla Dance anime har annonceret at filmen får premiere i biografer i Japan den 3. december 2021. En ny teaser blev også udgivet.

Words Bubble Up Like Soda Pop, den kommende romantiske dramafilm, vil være tilgængelig for streaming på Netflix den 22. juli 2021. Filmen får premiere i de japanske biografer samme dag.


Udkommer februar 2022, lavet af Max Factory

Udkommer oktober 2021, lavet af Max Factory


En ny trailer er frigivet på den officielle hjemmeside for den live action versionen af Kaguya-sama: Love is War. Anden del får biografpremiere i Japan den 20. august 2021.


I en periode kan du nu få kiks med Buko ost i i Japan da de ser det som noget særligt.




ATLUS har udgivet en ny gameplay-trailer til Shin Megami Tensei V.
Spillet udgives over hele verden den 12. november 2021 udelukkende til Nintendo Switch.

The Elites “litteratur rock band” afslørede lørdag på Twitter, at Tatsuhiko Takimoto har skrevet en efterfølger til sin Welcome to the NHK (NHK ni Yōkoso!) roman.
Det nye værk har titlen Shin NHK ni Yōkoso! (New Welcome to the NHK).
Elites offentliggjorde søndagen video til minde om arbejdets afslutning.
Værket vil være til salg som en del af publikationen Elites vol.3 ved begivenheden “32nd Literature Flea Market Tokyo” den 16. maj. Publikationen indeholder også et interview med Takimoto.
Kilde
Burger King Japan synes at have fundet ud til at udseende er overvurderet siden frigivelsen af deres Cheese Ugly Beef Burger.
Kæden hævder, at burgerne, der får sit navn fra sine osteagtige og rodede boller, var dens mest solgte vare i 2020
Ikke overraskende er serien kommet tilbage et par gange, herunder den særligt saftige Teriyaki-oksekød Burger.
Serien, der “bekymrer sig mere om smag end udseende”, kører igen videre – denne gang med en varm og hvidløgagtig Shrimp Spicy Ugly Beef Burger.

Endnu en gang bruger burgerne håndlavede fire osteboller med let sur Gouda, mild Egmont, let sød mozzarella og rig cheddarost lagdelt og bagt ind i.
Topping af en 100% oksekødspat, cheddarost, syltede agurker, salat, tomater, løg og cremet mayonnaise og sluttes af med en god mængde fyldig hvidløgsrejer skåret i en speciel krydret sauce.
Shrimp Spicy Ugly Beef Burger er prissat til 890 yen à la carte eller 1.190 yen i et sæt i en begrænset periode.
Kilde
Kodansha meddelte onsdag, at det og Ministeriet for Sundhed, Arbejde og Velfærd i Japan udsender kapitlet om “ny coronavirus sygdom (COVID-19)” og et helt nyt kapitel “COVID-19 vaccine” fra Akane Shimizus Cells at Work! (Hataraku Saibō) manga i et moving comics (tilføjet lydeffekter) på japansk, engelsk og hindi. Den japanske version af begge kapitler er allerede tilgængelig.
Den originale manga sluttede den 26. januar med kapitlet “ny koronavirus sygdom (COVID-19)” som sidste kapitel, mens kapitlet “COVID-19 vaccine” er et helt nyt kapitel, supervised af Shimizu, og tegnet af Kairemeku.
Kilde
Netflix Anime YouTube-konto debuterede sin officielle Virtual YouTuber-ambassadør
mandag. I sin introduktionsvideo beskrev VTuber N-ko Mei Kurono sig selv som en “får-menneskelig livsform født i Californien” der er en tosproget medarbejder hos Netflix.

Der sælges tre flasker (typer, ikke antal) sake med karakterer fra Ghost in Shell i Japan:




Hver flaske koster 3850yen.
Kilde

McDonald’s Japan har en ny samarbejdspartner, Fujiya, et kendt navn i Japan på grund af deres kager og cremede hårde slik.
Deres flagskibs mælke-slik Milky er især berømt med statuer af Peko, pigen fra emballagen (se billede et herunder), der står over hele Japan. Dens slogan, “Milky wa mama no aji” (“Milky er smagen af mor”) er stadig berømt den dag i dag. Her står “Mors smag” som den trøstende, varme tilstedeværelse, som børn sandsynligvis vil føle over for deres mor.
Den 21. april gik McDonald’s og Fujiya går sammen om at give McDonalds kunder en helt ny lækkerbisken i form af “McShake Milky no mama no aji” (“Milky’s Smag af mor McShake”) plus en “Waffle Cone” Ichigo no Milky no mama no aji “(“Jordnbær Milkys smal af mor vaffel cone “) softice.
Den officielle McDonald’s Japan Twitter bad brugerne om at gætte, hvilke af produkterne der ville blive prydet med Peko (billede to).
McShake koster 120 yen for en lille portion og 140 yen for en mellemstor portion. Papirkoppen, som shaken serveres i, vil have et af fire forskellige designs.
I mellemtiden vil isvaflen være et større køb på 250 yen pr. vaffel. Isen har også den karakteristiske cremede smag af mælkeholdigt slik blandet med en dobbelt portion af både mælke- og jordbærmælke-saucer. Det hele er toppet med et generøst drys af knuste vaffelstykker med jordbærsmag og serveres i en yndig farverig blomsteremballage, der peger tilbage på Milky candy-emballagen.



Kilde

Den officielle hjemmeside for live-actionfilmene baseret på Homura Kawamoto og Tōru Naomuras Kakegurui – Compulsive Gambler manga udgav en ny trailer til filmen.
Traileren afslører og viser filmens temasang “checkmate” af milet. Traileren afslører også filmens fulde titel Kakegurui: Zettai Zetsumei Russian Roulette (Kakegurui: Last Resort Russian Roulette) og filmens premiere dato (i Japan) den 29. april.
Webstedet afslørede også en ny plakat for filmen.

Kilde
Cure Maid Café afholder en samarbejdscafé med Evangelion: 3.0 + 1.0: Thrice Upon A Time film fra 19. marts til 11. april. Som de fleste caféer af den type sælger den mad, drikke og slik inspireret af Evangelion karaktererne. Et bestemt aspekt af menuen har dog fået opmærksomhed online. Tjek billederne i driks-menuen og se om du kan få øje på den anderledes:


Det er rigtigt. Mens de andre tegn får standarddrikke inspireret af farverne på deres hår og tøj, er Misatos drikke en almindelig gammel Yebisu-øl, den type hun ofte har vist sig at drikke i animeen. Naturligvis skal du vise ID, der viser, at du er voksen, før du kan købe den. Den kommer dog, modsat de andre, også med lidt snacks til.
Kilde
Niantic, virksomheden, der allerede har udviklet AR-spilene Pokémon Go, Ingress, Harry Potter og Catan, og Nintendo har meddelt, at de vil arbejde sammen igen inden for smartphonespil og som en del af dette kommer der et Pikmin AR-spil.

Kilde

Sunrise begyndte at streame en ny video for det planlagte live-action videoprojekt til Gundam Build franchisen, der afslørede dets titel som Gundam Build Real samt YouTube premiere datoen den 29. marts.
Projektet indeholder egentlige virkelige Gunpla-modelkits. Indtil videre er de to annoncerede sæt, der vises i videoen, Real Grade RX-78-2 og Real Grade MS-06S Chars Zaku II.
Kilde
Den populære Vtuber Kizuna Ai er udnævnt til tals”person” for Nissin yamitsuki oil, hvilket gør madlavning let “vanedannende” (yamitsuki).

Kilde

Burger King Japan har en nu oksebørger til krydderielskere med det skræmmende navn Strong Magma Super One Pound Beef Burger.
Den nye krydrede oksekød, som Burger King kalder “mest krydrede mur af kød” i reklamen, er en fusion mellem den klassiske Super One Pound Beef Burger og Spicy Yakuyoke Whopper udgivet i begyndelsen af året.
Det skyldes, at burgerne indeholder hvidløgsflager skummet i en sauce med krydret pulver fremstillet af Gion Ajiko i Kyoto kendt som “Japans spiciest gyldne peber”. Billedet nedenfor gennemgår den strategiske lagdeling af en sesambolle, løg, en original varm sauce, fire flammegrillede oksekødsbøffer de ovennævnte superkrydrede hvidløgsflager, to skiver cheddarost og endelig en bolle, der opsuger de kødfulde juice fra de fire oksekødsbøffer.
Det bliver dog ikke en bruger vi danskere kan nå at smage, da The Strong Magma Super One Pound Beef Burger er tilgængelig på Burger King-steder i Japan indtil 26. marts – altså i en periode hvor vi ikke kan rejse derover, prissat til 1.380 yen (79kr) alene eller 1.680 yen (97kr) i en medium menu.


Kilde
Et anderledes samarbejde mellem den romantiske komedieserie The Quintessential Quintuplets og en alkohol-producent har resulteret i en kirsebærlikør inspireret af Itsuki Nakano og hendes tsundere personlighed. I det mindste er der kun en drink at vælge imellem i øjeblikket, men hvis den sælger kommer resten af femlingerne måske….
En eksklusiv (og sød) illustration af Itsuki vises på glasflasken, hvilket er interessant, fordi hun som 17 år ikke kan købe den flaske, hun er på, før hun bliver 20 år (alderen for at købe alkohol i Japan).
Kirsebærlikøren bruger sure kirsebær til at skabe en sød og sur smag til den 7% alkoholholdige drik. Forudbestillinger er åbne indtil den 23. marts til 4.400 yen (253kr) for en 770 . ml flaskeog er kun tilgængelige for dem over 20 år. Flaskerne vil blive leverest inden for Japan fra 21. april – de sendes ikke til udlandet.


Kilde

Jeg ved desværre ikke hvor de er fra, udover givetvis flere steder ud fra variationen, men flotte ser de ud.






Japanerne gør meget mere ud af udseendet på desserter end vi, til gengæld har jeg dog fået nogle af de mest intetsigende kager derovre, i smag er alle de steder jeg har været på i Japan langt efter vores bedste konditorier – men kagerne var flotte at se på.
Jeg forstår f.eks. ikke hvorfor de ofte putter cornflakes som bund i parfaiter, hvilket også kan ses på det ene billede. Det skubber desserten opdad ja, men magen til skuffende afslutning når man når glassets bund skal man lede længe efter. Ja, man kan bare lade det være og levne, men hvorfor ikke gøre bunden til mere end push-up?

Efter frigivelsen af Sailor Moon tema ægteskabs-registreringsformularer, forlovelsesringe og brudekjoler mangler fans, der ønsker en komplet Sailor Moon bryllupsoplevelse, kun en sidste, afgørende komponent: vielsen og selve receptionen. Med henblik herpå meddelte den officielle Sailor Moon Twitter-konto, at de samarbejder med bryllupssted og planlægningsgruppe Arc en Ciel for at tilbyde en tema bryllupsplan.
Dette samarbejde er tænkt som en opfølgning på den førnævnte Sailor Moon brudekjole-kollektion, der blev annonceret tidligere i juni, og som du sandsynligvis har gættet nu, omfatter det et større “bryllupsprojekt” med Sailor Moon.
Receptions planen inkluderer et specielt tema fuld-retters måltid, en dessertbuffet, drinks, en bryllupskage og en bryllupsannoncering.
Hovedretterne kaldes de 5 Sailor Guardians Specialiteter, og hver skål repræsenterer en af de oprindelige fem Sailor Guardians.
Tilsvarende er dessertbuffeten også inspireret af Sailor Moon karakterer og inkluderer en række desserter såsom slikkepinde, roulader, gelé og bid-størrelse minikager.
Der findes også fire forskellige varianter af bryllupskager, hver med sine særskilte karakteristika og dekoreret med genstande fra Sailor Moon verdenen.
Drikkevarer er ikke-alkoholiske cocktails designet i farverne af de 10 Sailor Guardians. Endelig vil gæsterne blive mødt med et eksklusivt velkomst med originale tegninger af serieskaberen Naoko Takeuchi.






Kilde
Dassai, et af Japans mest berømte sake mærker, går sammen med Mos Burger, en af de unikke japanske burgerkæder, samarbejder om en ikke-alkoholisk milkshake.
Som Asahi Shuzo, producenterne af Dassai, påpeger, er dette første gang Mos Burger nogensinde har samarbejdet med et sake bryggeri. Det er baseret på fastfoodkædens vaniljeshake, men med et bestemt sake-twist. Shaken er lavet med bryggeriets alkoholfrie Dassai Amazake, som er lavet med Japans mest berømte sake, der er brygget på sake ris sorten Yamada Nishiki. Det er lavet ved at polere kornene ned til 50 procent, fjerne fedt og proteiner i de ydre lag og efterlade risens stivelsesholdige kerne. Denne dyre teknik, ifølge Asahi Shuzo, gør drikken “smooth og sød.”

Kilde

Den 23. og sidste bind af Koyoharu Gotouges Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba manga solgte 2,855 millioner eksemplarer fra 30. november til 6. december. Dette er samlet det største antal der er solgt på en uge, siden Oricon begyndte at rapportere sine bog salgslister i april 2008.
Desuden har serien solgt samlet 102.892 millioner eksemplarer per 6. december. Det er nu den anden mangaserie i Oricons rangliste, har solgt sælger over 100 millioner eksemplarer. Den første serie, der opnåede denne bedrift, var One Piece i 2012.
Kimetsu no Yaiba Gaiden bogen, der udkom samme dag som det afsluttende manga bind, solgte 859.000 eksemplarer for rang #2 på det ugentlige manga liste. Limited edition udgaven af det afsluttende manga-bind sammen med en figur solgte også 576.000 eksemplarer for rang #3 – hvilket betyder, at serien dominerede de tre bedste placeringer på den ugentlige manga liste..
Kilde
Spotify udgav deres toplister for det sidste år. Blandt disse statistikker var den toppende japanske kunstner, og den toppende japanske sang folk uden for landet lyttede mest til, og ikke overraskelse toppede LiSA begge disse hitlister med sin hitåbningstema fra Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba, “Gurenge”.
Top 10 mest streamede japanske kunstnere fra udenfor Japan
Top 10 mest streamede japanske singler fra udenfor Japan
Kilde
For at fejre færdiggørelsen af Sword Art Online Alicization er der en “Sword Art Online Synthesis-The Period Alicization Project-” VR begivenhed. Fans kan deltage i denne begivenhed online på deres computere og udforske unikke udstillinger samt se live streams af specielle programmer i et VR-miljø. De specielle programmer indeholder talksessioner, der ser tilbage på Alicization Arc med rollebesætningen og skaberne af det originale værk, anime og spil. Programmerne vil blive streamet på YouTube Live såvel som i VR-miljøet, så fans kan nyde shows fra deres smartphones eller andre enheder.
Kilde

Japanske chokolade elskere har dokumenteret hvordan de elskede japanske KitKats er blevet mindre, og Nestlé Japan udsendte da oså en pressemeddelelse med detaljer om den opdaterede KitKat den 1. september. Vægtændringen blev offentliggjort deri, og hvor den originale KitKat mini går fra 11,6 til 9,9 gram vil andre mini-smagsvarianter falde fra 11,3 til 9,7 gram.

Den nye reklame for de fornyede KitKats fremhæver det faktum, at de nu indeholder 10 procent mindre sukker (hvilket er logisk da de er mindre…)
Nestlés repræsentant sagde, at virksomheden er opmærksom på klager fra forbrugere på grund af den mindre størrelse, men de hævder, at ændringen blev implementeret som svar på forbrugernes feedback om, at “den konventionelle produktstørrelse måske er for stor.”
Kilde

Efter at det blev afsløret i slutningen af september 2020, at serien havde overskredet en samlet verdensomspændende oplag på elleve millioner bøger, er dette antal nu allerede blevet korrigeret op til mere end tolv millioner eksemplarer – kun tre uger senere.

Kilde
Gudinden Hestia er kommet ned til det moderne dødelige område af smartphones, motorveje og motorkøretøjer gennem et samarbejde mellem Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? III og MAPLUS. Som navigationsappens nyeste stemmepakke er den energiske og varmhjertede gudinde nu klar til at rekruttere dig til sin Familia og hjælpe dig med at finde dig vej rundt i byen.

Det udskiftelige sæt indeholder visuelle billeder af Hestia og linjer, der er udtalt af Inori Minase, der vil hjælpe brugerne med at navigere til deres destination. Nedenfor er nogle eksempler på linjer:
Kilde
NHK meddelte onsdag, at de producerer en live-action mini-serie på tre episoder baseret på Thus Spoke Kishibe Rohan (Kishibe Rohan wa Ugokanai), Hirohiko Arakis spinoff manga til hans JoJo’s Bizarre Adventure manga.

Issei Takahashi (Whisper of the Heart, live-action Ikebukuro West Gate Park, March comes in like a lion) spiller hovedrollen Rohan Kishibe, og episoderne får premiere på NHK General Channel den 28., 29. og 30. december kl. 22.
Kilde