Kategori: Mad

Japansk mad

  • McDonald’s Japan får nu Ramune McShake

    McDonald’s Japan får nu Ramune McShake

    I anledning af sommeren slår McDonald’s Japan sig sammen med den populære japanske sodavand Ramune om Ramune McShake.

    Jeg er helt ærgerlig over at jeg ikke skal/kan komme derover denne sommer og prøve den.

    McDonald’s Japan får nu Ramune McShake

    Kilde

  • I Japan kan du få leveret sushi af muskuløse mænd med bar overkrop

    I Japan kan du få leveret sushi af muskuløse mænd med bar overkrop

    Man ser altid billeder af restauranter med topløse kvinder, men i Japan kan du få din sushi leveret af topløse mænd.

    I Nagoya kan du få dækket din trang til begge dele af en ny leverings-service, der betjenes af muskuløse mænd der ikke er bange for at vise sig frem.

    Tjenesten hedder Vber Macho, og muskuløse fyre vil bringe dig sushi, spænde deres muskler og posere medens de smilende lader dig fotografere.

    De har selvfølgelig styr på social distance når de levere, så du skal selvfølgelig beundre deres muskler på afstand (se billede to i galleriet).

    Kilde

    Billeder

  • Dominos Japan laver boble te pizza

    Dominos Japan laver boble te pizza

    Sidste år eksploderede boble teens popularitet i Japan. Nu besluttede Domino at frigive en pizza dækket med de populære tapioca perler.

    Måske Dominos vil gøre folk i bedre humør med boble te, men nu er det dem er det selvfølgelig på pizza…

    For at gøre det endnu bedre følger der ahorn sirup med til at hælde ovenpå, i det mindste er der “kun” ost og ikke tomat på pizzaen.

    Dominos Japan laver bubble tea pizza

    Beskrivelse

    Sorte tapioca-perler, bagt til en saftig chewiness, oven på et tykt lag mozzarellaost giver en solid pizza!

    Kilde

  • Samurai Mac burgere

    Samurai Mac burgere

    McDonald’s Japan udgiver altid en række særlige produkter i begrænsede perioder, se f.eks. deres adult cream pies, og deres nyeste skud på stammen er Samurai Mac. Den nye burger kommer i to sorter, begge med “smagen af ​​Japan” og hver repræsenterer en samurai faktion.

    De to er”Wild Faction” til venstre på fotoet øverst og “Self Indulgent Faction” til højre.

    Wild Faction-burgeren er blevet navngivet “Roasted Soy Sauce Style Double Thick Beef” (ristet soja-stil sauce dobbelt tykt oksekød), og den består af to tykke og saftige 100-procent oksekødsbøffer, to skiver rig cheddarost og sprøde skiver løg samlet i en bolle toppet med valmuefrø.

    Self Indulgent Faction er “Roasted Soy Sauce Style Bacon Tomato Thick Beef” (ristet soja-stil sauce bacon tomat tykt oksekød) som indeholder en tyk 100-procent oksekødsbøf og røget bacon sammen med friske tomater, sprød salat, skiver af løg og hvid cheddarost.

    Begge burgere indeholder en velsmagende ristet soja-stil sauce som deres kendetegnende ingrediens, hvilket giver dem en japansk smag samtidig med at de giver en rig løg-sødme med et strejf af hvidløg for at forbedre kødets smag.

    Kilde

  • Corned beef taiyaki med smeltet ost hos Sega Taiyaki

    Corned beef taiyaki med smeltet ost hos Sega Taiyaki

    De fleste tænker konsoller og spil når de hører Sega, men de har en kæde af arkadehaller i Japan og er store på det felt endnu derovre. I forbindelse med nogle af disse har de også spisesteder, hvor de sælger snack mad. To af dem i Tokyo har fokus på Taiyaki, de evigt populære fiskeformede kager.

    Taiyaki snacks er en mere moderne japansk godbid, men er blevet en klassiker på festivaler og i indkøbscentre lige siden den blev opfundet i begyndelsen af det 20. århundrede. De små fiskformede kager er fyldt med alle former for fyld, fra den traditionelle røde bønne pasta til mynte chokolade, matcha og endda is. De er en populær snack for mange japanske pendlere, shoppere og festivalgængere.

    Selvom taiyaki normalt fremstilles med søde ingredienser, tilbydes der undertiden mere krydrede og rige varianter, ofte på et begrænset tidsbasis. En af dem vender tilbage efter stor efterspørgsel: Corned Beef Taiyaki med smeltet ost.

    Denne velsmagende kombination blev først udgivet af Sega Taiyaki butikker i marts sidste år og var så populær, at den blev udsolgt flere dage i træk. I år, den 27. marts, satte to Sega Taiyaki-butikker i Tokyo, en i Ikebukuro og en i Akihabara, den populære snack tilbage på menukortet, i den sædvanlige fiskeform såvel som i form af Sega-logoet.

    Kilde

  • Sakura og matcha kage Oreos

    Sakura og matcha kage Oreos

    I Japan kan man fra den 6 april, i anledning af foråret, få Sakura Chiffon Cake og Matcha Roll Cake Crispy Oreos.

    Crispy Oreos har en tyndere kakao-cookie-del. Sakura Chiffon Cake Oreos indeholder en sakura-aromatiseret flødecreme fyld i midten med en subtil antydning af saltethed, mens Matcha Roll Cake har grøn te-smag flødecreme fyld med den lidt bittere tone af en kop matcha.

    Kilde

  • Japansk firma laver maid udbringning

    Japansk firma laver maid udbringning

    Den japansk fødevareproucent Nippon Ham, der dog laver meget andet som i dette tilfælde omurice, har en reklame kampagne hvor fem heldige vindere kan få udbragt og serveret en af deres retter af en maid.

    https://youtu.be/s6uBwmAsfU8

    Kilde

  • Detective Conan cafeer

    Detective Conan cafeer

    En række Detective Conan-tema-caféer er åbnet over hele Japan i anledning af den kommende Scarlet Bullet-film, der giver kunderne chancen for at tage APTX 4869-medikamentet, der får Conan til at krympe til et barns størrelse.

    Tolv caféer i ni japanske byer planlægger at sælge mad og drikke med Conan-tema som en måde at fejre udgivelsen af den 24. film i franchisen, Detective Conan: The Scarlet Bullet.

    På grund af Detective Conans popularitet, bliver potentielle kunder bedt om at reservere pladser på caféerne på forhånd; reservationer vil blive modtaget fra 26. februar.

    Detective Conan: Scarlet Bullet vises i biografer i Japan fra den 17. april.

    Den omfattende menu med mad og drikkevarer, som fans af franchisen vil helt sikkert nyde:

  • One Piece Cup Noodle reklame med slagsmål

    One Piece Cup Noodle reklame med slagsmål

    Nissin Cup Noodle fortsætter deres “Hungry Days” One Piece kampagne med et kæmpe slagmål.

  • McDonald’s Japan får burgere med risboller

    McDonald’s Japan får burgere med risboller

    Den nye serie risburgere, der erstatter boller med 100% indenrigsris, tykpakket og kogt i velsmagende sojasoves, promoveres med udtrykket “gohan, dekita yo!”, som bruges til at sige “middagen er serveret!” men kan bogstaveligt talt oversættes til “risen er klar”.

    Mens andre risburgere, især Mos Burger’s, har været tilgængelige i Japan i nogen tid, er dette McDonald’s Japans første bud derpå.

    Kilde

  • Smadr en automat som Misaka fra Index/Railgun

    Smadr en automat som Misaka fra Index/Railgun

    I Shinjuku Station (Tokyo) er der en spark-bar drikkevarer automat som set i Railgun mellem den 20. januar 2020 og 26. januar 2020.

    Kilder

  • McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    McDonald’s Japan har megen konkurrence, og derfor må de ofte være kreative. Man kan dog diskutere om i hvert fald navnet var lidt for kreativt på deres ny Otona no Cream Pie, som oversættes til “Adult Cream Pie” på engelsk.

    Otona er et ord, der ofte bruges i den japanske slikindustri til at beskrive konfekture, der har mindre sødme end almindelige mærker, hvilket giver en følelse af høj kvalitet, raffineret smag.

    Kombinationen af ordet “adult (voksen)” og “creme pie” bringer imidlertid op et helt andet billede frem for engelsktalende personer, hvilket får folk til at stille spørgsmålstegn ved, om teamet har konsulteret nogen engelsksprogede højttalere, inden de beslutter sig for det nye navn.

    Det er dog værd at bemærke at den japanske pornoindustri ikke bruger ordet otona men den japanske udtale af det engelske ord adult, adaruto, så tanken har måske ikke strejfet dem.

    McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    Kilder