Kategori: Japan generelt

Blandet japansk kultur, herunder traditionel

  • Smadr en automat som Misaka fra Index/Railgun

    Smadr en automat som Misaka fra Index/Railgun

    I Shinjuku Station (Tokyo) er der en spark-bar drikkevarer automat som set i Railgun mellem den 20. januar 2020 og 26. januar 2020.

    Kilder

  • Super Nintendo World tema park område fremvist i musik video med Galantis, Charli XCX

    Super Nintendo World tema park område fremvist i musik video med Galantis, Charli XCX

    Samle mønter, sjerner og nøgler med interaktive “? blokke” og attraktioner i det kommende “Super Nintendo World” område i Universal Studios Japan tema park i Osaka.

    I musik videoen ovenfor ser vi mere af området som det er tænkt. Videoen hedder “WE ARE BORN TO PLAY” af producer duoen Galantis featuring sangeren Charli XCX.

    Kilde

  • McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    McDonald’s Japan har megen konkurrence, og derfor må de ofte være kreative. Man kan dog diskutere om i hvert fald navnet var lidt for kreativt på deres ny Otona no Cream Pie, som oversættes til “Adult Cream Pie” på engelsk.

    Otona er et ord, der ofte bruges i den japanske slikindustri til at beskrive konfekture, der har mindre sødme end almindelige mærker, hvilket giver en følelse af høj kvalitet, raffineret smag.

    Kombinationen af ordet “adult (voksen)” og “creme pie” bringer imidlertid op et helt andet billede frem for engelsktalende personer, hvilket får folk til at stille spørgsmålstegn ved, om teamet har konsulteret nogen engelsksprogede højttalere, inden de beslutter sig for det nye navn.

    Det er dog værd at bemærke at den japanske pornoindustri ikke bruger ordet otona men den japanske udtale af det engelske ord adult, adaruto, så tanken har måske ikke strejfet dem.

    McDonald's Japan får Adult Cream Pie

    Kilder

  • Comic Market 97 sætter rekord med 750.000 deltagere på 4 dage

    Comic Market 97 sætter rekord med 750.000 deltagere på 4 dage

    Fjerde og sidste dagen af den netop overståede Comic Market 97 havde 190.000 besøgende, og dermed nåede den mest kendte con af alle på et samlet besøgstal på 750.000 personer, hvilket er rekord.

    Tallene fra Comiket 97 og Comiket 96, der fandt sted et halvt år før:

    (husk at japanere har et symbol for ti-tusinder, derfor ser tallene ud som de gør)

    Du kan se billeder af cosplays derfra her: Dag 1, dag 2, dag 3 og dag 4.

    Kilde

  • Oreimo, Eromanga Sensei Illustrator designer ny virtuel YouTuber Himemori Luna

    Oreimo, Eromanga Sensei Illustrator designer ny virtuel YouTuber Himemori Luna

    Det Tokyo-baserede virtuelle YouTuber-administrationsselskab COVER har afsløret de fem fjerde generations medlemmer af deres kvindelige virtuelle YouTuber-gruppe Holo Live.

    En af dem, Himemori Luna, er designet af Hiro Kanzaki, kendt for sine illustrationer til Tsukasa Fushimis Ore no Imouto ga Konna ni Kawaii Wake ga Nai og Eromanga Sensei light novel serier.

    Følge hendes karakterbeskrivelse er hun en prinsesse af Candy Land. Hun er forkælet, men venlig, og bliver ofte skældt ud af hendes steward for hendes egoisme. Hendes måneformede accessories er måske symboler fra en anden verden.

    Hun begynder sine aktiviteter på YouTube i dag kl. 20.00 (JST) (4. januar 2020).

    Oreimo, Eromanga Sensei Illustrator designer ny virtuel YouTuber Himemori Luna

    Kilde

  • Love Live! Sunshine!!s Riko er punny i 7-11 reklame

    Love Live! Sunshine!!s Riko er punny i 7-11 reklame

    Riko Sakurauchi fra Love Live! Sunshine!! samarbejder med 7-11 Japan om reklamer for deres nye Fluffy Sandwich serie, der kan varmes op her i vintermånederne. Hvis du køber en vare fra hele sortimentet – som også inkluderer kold mad – får du en af seks kvitteringer med Riko-tema

    I reklamen begynder Riku at tælle sandwiches: “Ikko (en), niko (to), sanko (tre).” Så tæller hun igen, men skifter denne gang nogle bogstaver rundt: “Ikko, Riko, sando (sandwich).”

    Næste runde: “Ikko, niko, sando.” “Ikko, Riko, Santa.” (hvor hun dukker op i julekostume, det er jo snart jul).

    Næste runde: “Ikko, niko, sando.” “Riko, Yoshiko, Sankaku Flask (konisk kolbe.”

    Sidste runde: “Sando, sando, Southern Cross.”

    Det giver ikke megen mening men er stadig sjovt, hvem elsker ikke ordspil (puns)?

    Kilder

  • McDonald’s Japan vinter anime reklame

    McDonald’s Japan vinter anime reklame

    McDonald’s Japan har udgivet en vinter reklame for at fremvise deres Japan eksklusive Gratin Croquette Burgers, der har kunnet købes derovre fra den 4 december men i en begrænset periode.

    Reklamen findes i en 30-sekunders version (se ovenfor) og en 15-sekunders version (se herunder). Det indeholder stemmer fra eks-AKB48-frontpersonen Atsuko Maeda og stemmeskuespillerne Ayana Taketatsu (Kirino Kosaka i Oreimo, Leafa i Sword Art Online) og Aimi (Kasumi Toyama i BanG Dream!, Sherry i Plastic Memories).

    15 sekunders udgave

    https://youtu.be/_0fQi2DZFdo

    Læs mere

  • One Piece Cup Noodle reklame med Vivi

    One Piece Cup Noodle reklame med Vivi

    Cup Noodle fortsætter deres “Hungry Days” kampagne, hvor de allerede har haft en reklame med Zorro fra One Piece i en almindelig high school, har udgivet en ny, hjerteskærende One Piece reklame om at Vivi skal skifte skole.

    Læs mere

  • One Piece Hungry Days musik video

    One Piece Hungry Days musik video

    One Piece nudel-samarbejdet Hungry Days fortsætter med en musik video med BUMP OF CHICKEN med deres sang “Kinen Satsuei”.

    Læs mere

  • Starbucks Japan får Merry Strawberry Cake Frappuccino til jul

    Starbucks Japan får Merry Strawberry Cake Frappuccino til jul

    I forbindelse med jule 2019 sæson får Starbucks i Japan en række drikke og kager inspireret af den moderne japanske julekage med jordbær.

    De ser rigtig lækre ud, omend jul og jordbær vedbliver en underlig blanding for mig selvom jeg har kendt til fænomenet i mange år.

    Læs mere

  • Suntory reklame med live action anime øjne

    Suntory reklame med live action anime øjne

    Læs mere

  • Nagoya får 6m høj Evangelion

    Nagoya får 6m høj Evangelion

    Chukyo regionen, hvor Nagoya er i centrum),samarbejder med Rebuild of Evangelion om et stort turistprojekt. Evangelion/Chukyo Region Project ~Dispatch from Nagoya & Sasahima-raibu to the World~  vil bruge den populære serie til at byde japanske og internationale besøgende velkommen til området.

    Der kommer to Eva-statuer. Den første, en 6 meter høj genskabelse af EVA-01, vises på Sasashima-Raibu-stationens Global Gate. 1:1 statuen blev oprindeligt vist ved EXPASA Ashigara stoppet.

    En anden statue, denne “kun” tre meter høj, vil stå i ankomsthallen i Chubu Centrair International Airport, et vigtigt knudepunkt for rejser ind og ud af Japan. Fra 21. februar til 12. marts vil en del af omrejsende Evangelion-udstilling også vises i lufthavnens Centrair Hall.

    Nagoya får 6m høj Evangelion

    Læs mere