Kategori: Japan generelt

Blandet japansk kultur, herunder traditionel

  • Domino’s Japan sælger blodig pizza i anledning af Halloween

    Domino’s Japan sælger blodig pizza i anledning af Halloween

    For nylig har Domino’s Pizza Japans produktudviklingsteam lagt hovederne sammen for at komme med et par nye menupunkter. Temaet var dog ikke “Sjovt!”, “Venskab!” eller nogen anden sund start-med-en-rar-følelse. Nej, temaet var “blodig!”. Selvfølgelig er dette den tid på året, hvor man kan argumentere for, at “blodig” faktisk også kvalificerer sig som “sjov” med Halloween, og således Domino’s sluppet Bloody Halloween Pizza løs.

    Denne Halloween/hæmoglobin-inspirerede pizza kommer i en ekstra krydret kraftigt rød “Bloody Sauce”, men måske er den mere slående farve den kulsorte af dens “Devil’s Crust”, som Domino’s kalder det. Dette er Domino’s Japans første bambuskul-skorpe nogensinde, så det vil se uhyggeligt ud uden at hjemsøge din afføring.

    Domino's Japan sælger blodig pizza i anledning af Halloween

    Mellem Bloody Sauce og Devil’s Crust er mozzarellaost og en camembert-ostsauce. Men toppings skal jo heller ikke være normale, kedelige og ikke skræmmende på en Halloween-pizza, så hvad der ved første øjekast kan ligne pølsestykker, har ikke den uregelmæssige, smuldrende konsistens som hakket kød.

    De ser næsten ud som om de kunne være små monsterøjeæbler, men den skræmmende sandhed er, at de er tapioka!

    Domino's Japan sælger blodig pizza i anledning af Halloween

    Ja, som en zombie, der graver sig ud af en grav, er tapiokakugler, som var i højsædet i den japanske slikscene for et par år siden, før de faldt ud af rampelyset, vendt tilbage. Dette er ikke Domino’s Japans første gang, der putter tapioka på en pizza, og ærligt talt var nogle af deres tidligere kreationer ikke halvdårlige. Dette vil dog være deres første gang, de kombinerer tapiokaens sødme med krydderiet fra hot sauce, så vi er på uudforsket territorium her.

    Hvis du leder efter en sidedish at parre med Bloody Halloween Pizza, serverer Domino’s Japan også i øjeblikket Bloody Halloween Chicken.

    Domino's Japan sælger blodig pizza i anledning af Halloween

    Dette er stegt kylling, der er helt dækket af den samme Bloody Sauce som Bloody Halloween Pizza. Hvis det ser ud til, at det bliver et uhelligt svineri at spise, er det af design, med Domino’s glade prale med “Når du får den blodige sauce på dine hænder, vil du ligne en bloddækket zombie.”

    Men hvad hvis du er okay med, at din mad er ond, men bare ikke krydret? Så har Domino’s to muligheder for dig, med et par pizzaer, der bruger Devil’s Crust, mens de afviser Bloody Sauce, og som hver har fire forskellige topping-blandinger pr. pizza.

    Priserne for Bloody Halloween Pizza starter ved 1.745 yen (82kr) for en lille udbringning, og ved 1.245 yen for Halloween Quatros, med en ordre på Bloody Halloween Chicken 699 yen. Hele udvalget er til salg nu og vil være tilgængeligt indtil den 31. oktober, hvilket gør det til en levedygtig mulighed for dem, der planlægger Halloween-fester derhjemme med venner, nu hvor Tokyos Shibuya Ward afviser kommende gadefester.

    Kilde

  • Ghibli parken får ægte busmisser

    Ghibli parken får ægte busmisser

    Aichi-guvernør Hideaki Omura og Studio Ghibli-direktør Goro Miyazaki har holdt en pressekonference for at vise de første forhåndsvisningsbilleder af busmisserne, der snart kører rundt i Expo 2005 Aichi Commemorative Park, parken i byen Nagakute, hvori Ghibli Parks forskellige ikke-forbundne sektioner er placeret. Disse virkelige busmisser er baseret på Toyotas APM elektriske køretøj, som oprindeligt blev designet til OL i Tokyo, men med flere modifikationer for at få dem til at se ud og føles som busmissen fra Min Nabo Totoro.

    Ghibli parken får ægte busmisser

    Udover at genskabe karakterens udtryksfulde øjne, gigantiske smil og kære poter og hale, har designerne valgt en lavglans maling, for at undgå at give busmissen en alt for metallisk glans. Så er der sædebetræk, som er et tykt, luftigt materiale, der fremkalder det bløde interiør i busmissen i anime-filmen. Under pressekonferencen sagde Miyazaki, at hans far, Totoro-instruktør Hayao Miyazaki, er tilfreds med designet af køretøjet og kaldte det “pænt”.

    Ghibli parken får ægte busmisser

    Ud over føreren kan busmissen rumme fem passagerer, fordelt på to bænkesæder, og den forreste bænk kan foldes sammen for at rumme kørestolsbrugere.

    I alt fem busmisser vil blive tage i brug, og selvom den demografiske målgruppe klart er Ghibli-fans, behøver du faktisk ikke en billet til Ghibli Park for at køre med dem. Som nævnt ovenfor består Ghibli Park af flere ikke-tilstødende områder inde i Expo 2005 Aichi Commemorative Park, og busmis-ruten er planlagt til at løbe gennem en del af selve Expo Park. Mens den nøjagtige kurs endnu ikke er fastlagt, vil den mest sandsynlige rejse langs en strækning på omkring 2,4 kilometer i den østlige del af parken, langs serviceadgangsveje, der ikke er åbne for offentlig gangtrafik.

    Ghibli parken får ægte busmisser

    Passagerer skal betale for en billet for at tage busmissen, men mens både Ghibli Park og Ghibli Museum i Tokyo har strenge daglige tilstedeværelseslofter, der gør forhåndsreservationer påkrævet, er der muligvis et reservationssystem for Expo Park busmisser, hvor planlæggere i øjeblikket overvejer billetsalg gennem automater.

    Ghibli parken får ægte busmisser

    Busmisserne skal efter planen tages i brug i midten af marts næste år (2024). I mellemtiden starter rekrutteringen for chauffører her i efteråret, så hvis du altid har drømt om at gå i Mais fodspor og lede busmisser på rette vej så er det din chance.

    Kilde

  • Ghibli instruktør Hayao Miyazaki opgiver at køre bil, donerer sin elskede bil til Ghibli Park

    Ghibli instruktør Hayao Miyazaki opgiver at køre bil, donerer sin elskede bil til Ghibli Park

    Hvis der er én ting, Studio Ghibli-direktør og medstifter Hayao Miyazaki elsker ud over at tegne og lave anime, så er det hans bil.

    Den 82-årige har længe pendlet fra sit hjem i Saitama-præfekturet til Studio Ghibli-kontorerne i Tokyos Mitaka i sit ydmyge lille køretøj, en Citroën 2CV.

    Den kompakte bil er så elsket af Miyazaki, at den var med i den første film, han nogensinde instruerede, Lupin III: The Castle of Cagliostro, helt tilbage i 1979. Instruktøren opkaldte endda sit personlige atelier efter den og kaldte det 二馬力 (“ Nibariki”), som oversættes til “To hestekræfter” eller “2CV”, da bilens 375-cc flade tocylindrede motor er klassificeret som et “deux chevaux-vapeur” (“2CV”) køretøj i henhold til franske afgiftsklassifikationer.

    Miyazakis Citroën 2CV uden for 2CV atelieret, som også går under det søde navn "Butaya" ("Svinebutik").
    Miyazakis Citroën 2CV uden for 2CV atelieret, som også går under det søde navn “Butaya” (“Svinebutik”).

    Selv familie, venner og kolleger forbinder bilen med instruktøren, så meget, at hans søn Goro inkluderede en lignende model af køretøjet (omend med en anden køler) i sin første CGI-film til Studio Ghibli, Earwig and the Witch.

    Bilen i Earwig filmen har endda nummerpladen "MYZ", som formentlig står for "Miyazaki".
    Bilen i Earwig filmen har endda nummerpladen “MYZ”, som formentlig står for “Miyazaki”.

    I betragtning af den langvarige kærlighed Miyazaki har til sit køretøj, var det en trist dag den 10. september, da Aichi-præfekturets guvernør Hideaki Omura meddelte, at direktøren havde opgivet sin Citroën.

    I en tale ved en begivenhed afholdt i Nagoya City, der opfordrede til at forebygge ulykker hos ældre, sagde guvernøren, at efter at have kørt sin elskede bil hver dag, kom Miyazaki til den erkendelse, at det var farligt, og tilbageleverede frivilligt sit kørekort sidste år.

    Hans søn Goro og mangeårige ven, producer og Ghibli-medstifter Toshio Suzuki tog derefter bilen fra ham, og efter Miyazakis ønske vil den blive udstillet i Ghibli Park, som ligger i Aichi-præfekturet.

    Selvom det kan være trist at høre, at instruktøren ikke længere kommer til at sætte sig ind i det slidte førersæde i sin Citroën hver dag, er det opmuntrende at vide, at den vil leve sine dage ud i Ghibli Park og bringe glæde til alle, der ser den.

    Det er også opmuntrende at vide, at instruktøren tog hensyn til regeringens anmodninger om, at ældre bilister opgiver deres kørekort og dimitterer fra at køre, i lyset af stigende ulykker med ældre bilister. Hvis Miyazaki kan tage den svære beslutning at opgive et køretøj, han elsker så højt, så kan andre ældre måske følge hans eksempel for at hjælpe med at beskytte andre bilister og fodgængere. Uanset hvad, er vi glade for, at han tog forholdsreglerne for at beskytte sig selv, for Miyazaki er en mand, der skal beskyttes for enhver pris, især nu hvor han igen har stoppet sin pension og arbejder på flere film.

    Kilde

  • Over halvdelen af japanske studerende i landsdækkende test scorer nul procent i engelsk tale

    Over halvdelen af japanske studerende i landsdækkende test scorer nul procent i engelsk tale

    I april gennemførte Japans ministerium for undervisning, kultur, sport, videnskab og teknologi sin nationale undersøgelse af akademiske evner og uddannelsesmæssige tilstande, en test til at måle evnerne hos sjette-års grundskoleelever og tredje-års mellemskoleelever (svarende til sjette og niende klasse hos os (læs mere her)) i en række forskellige fag. Selvom testene udføres hvert år, var det første gang siden 2019, at mellemskoleelever blev testet på deres engelskkundskaber, og resultaterne var ikke pæne.

    Engelsktesten var opdelt i fire færdighedssæt: lytte, læse, skrive og tale. Studerende klarede sig bedst i at lytte med en gennemsnitlig score på 58,9 procent for den kategori. Det lyder måske ikke af meget, men når man tænker på, at mellemskoleelevernes gennemsnitlige score på matematikdelen af testen (som selvfølgelig er skrevet på japansk) kun var 51,4 procent, ser 58,9 for engelsk lytning ret godt ud.

    Desværre gik det ned ad bakke derfra. For engelsk læsning var den gennemsnitlige score 51,7 procent og for engelsk skrivning 24,1 procent. Så langt nede i bunden af de fire engelske sprogkundskaber kom talen, for hvilken den gennemsnitlige score kun var 12,4 procent. Endnu mere opsigtsvækkende: 63,1 procent af testdeltagerne fik et nul for den engelsktalende sektion, og svarede ikke tilfredsstillende på nogen af de fem spørgsmål, den indeholdt.

    Kombinationen af et mindre kompliceret spørgsmålsformat og ansigt-til-ansigt tale sidste gang testen blev gennemført kan forklare, hvorfor den gennemsnitlige score for den engelsktalende sektion var 30,8 procent i 2019, stadig lav, men mere end det dobbelte af de 12,4 procent for 2023.

    Når det er sagt, faldt resultaterne for alle fire færdigheder i den engelske del af testen sammenlignet med 2019, især når eleverne skulle udtrykke sig. De gennemsnitlige lytte- og læseresultater faldt med 9,4 og 4,5 procent, mens skrivning og tale faldt med 22,3 og 18,4 procent.

    Det er muligt, at faldet delvist kan tilskrives virkningerne af pandemien. Isolation i hjemmet og fjernundervisning er generelt ikke de mest befordrende betingelser for sprogtilegnelse, især selvudfoldelse. Motivationen faldt sandsynligvis også for mange studerende, da det er svært at blive begejstret for at lære et fremmedsprog, når internationale rejser er lukket ned.

    Samlet ser det dog ud til, at undervisere og politiske beslutningstagere vil have en masse arbejde foran sig for at bringe disse resultater op, næste gang elevernes engelskkundskaber bliver testet

    Kilde

  • Raw Pepsi Cola

    Raw Pepsi Cola

    Raw Pepsi Cola, eller Pepsi Cola Raw alt efter hvordan man vælger at læse navnet, er en variant af Pepsi fra Japan der er lavet af rent naturlige ingredienser (deraf navnet) og tiltænkt et mere voksent publikum.

    Her er igen en sodavand med lidt brus, men alligevel markeret nok til at man på ingen måde føler at den er flad.

    Den er langt fra nær så sød som den normale Pepsi vi finder herovre, hvilket er et stort plus i min bog og passer godt med den mere “voksne” smag.
    Den har den klassiske cola smag, men er som sagt ikke sød hvilket giver en mere unik vinkel på at det er en Pepsi. For den smager af Pepsi men uden at være sød!
    På den måde revolutionerer den hele moderne cola oplevelsen, hvilket absolut ikke er en dårlig ting – jeg ville faktisk ønske den blev den normale cola over alt og ikke kun en speciel udgivelse i et enkelt, østligt land.

  • Fanta Grape

    Fanta Grape

    Fanta Grape er en variant af den klassiske frugt sodavand jeg kun har set i Japan. Som navnet siger smager den af vindruer

    Sodavanden har meget lidt brus, de fleste vil nok mene den grænser til flad, men den har ikke den klassiske “flade bismag”, den har bare meget mild og lidt brus.

    Smagen er kraftig og sød med en fyldig smag af noget der minder om rød drue kort efter man har taget sodavanden i munden. Det er lidt sigende at det første man tænker er sød og så rød drue, men på den anden side er det ikke meget anderledes end den røde druesaft man engang kunne købe i visse danske supermarkeder.

    Sodavanden fungerer dog stadig kold, søde ting gør sig nu engang ofte godt kolde så de ikke er så overvældende men man kan nå at bemærke de andre, mere frugtige toner den bringer med sig.

    Samlet er Fanta Grape sodavanden dog udmærket, den har en fin frugtsmag når man er over det søde – og overvældende sød og noget der minder om frugt er vel kendetegnet for en Fanta. At denne så er tættere på naturlig frugt end flere af de slags vi får herhjemme går den ikke ringere, men den er nu meget sød som første indtryk. Absolut en smag værd hvis man falder over den.

  • Ice Cream Fondue Pizza kan nå fås i Japan

    Ice Cream Fondue Pizza kan nå fås i Japan

    Den Nagoya-baserede pizza kæde Aoki’s Pizza, som også har afdelinger i Aichi, Gifu og Mie-præfekturerne, vil ikke stå tilbage for den store kæde Pizza Huts ekstreme pizzaer denne sommer. Aoki’s er trods alt det firma, der bragte os sådanne vidundere som 18-køds Meat Mountain pizzasandwichen.

    Aokis beskriver deres seneste kreation som en “sommeroplevelsespizza” der samlet følelsen af sommer. Den unikt formede skorpe danner et hævet krater i midten, der fungerer som et kar til vaniljeis, som du dypper din pizza-skive i, på samme måde som at stikke små stykker mad i en fonduegryde.

    Den medfølgende vaniljeis er fra Haagen-Dazs, så du kan forvente en fyldig kvalitetsis. Ice Cream Fondue Pizzaen kommer også med ahornsirup og chokoladesauce, hvis du vil have endnu flere søde smage.

    Det, der dog gør Is Fondue Pizzaen særligt mærkelig, er, at selvom det er de søde elementer, der adskiller den, er det ikke en ren dessertpizza. Inden du dypper skiverne i is eller drypper sirup/sauce på dem, har de bare de klassiske ingredienser af mozzarella ost peperoni, og skivede svampe. Således får du med Ice Cream Fondue Pizzaen svampe, svinekød og is i munden på samme tid.

    Ice Cream Fondue Pizza er tilgængelig i begrænsede mængder i en begrænset periode og kun i mellemstørrelse til 2.380 yen (114kr – pizza er notorisk dyrt i Japan).

    Det er værd at bemærke, at du får Haagen-Dazs-isen i sit eget separate bæger, så du kan hælde den i “fondue”-området lige før du begynder at spise. Det betyder også, at du kan bruge andre issmage, hvis du foretrækker f.eks. en isfondue-pizza med matcha eller chokolade smag. Alternativt kan du fylde krateret med smeltet ost for en mere traditionel “fondue”.

    Kilde

  • Japan fjerner vejgebyr i 2115

    Japan fjerner vejgebyr i 2115

    Japan er måske en af verdens største bilproducenter, men det betyder ikke, at det er let at komme rundt i landet i bil. Der er en enorm hindring for at hoppe ind i din bil og komme ud på motorvejen til en weekendtur eller familietur, hvilket er, at Japans motorveje er ekstremt dyre. Vil du tage motorvejen fra Tokyo til Osaka? Det vil være omkring 12.000 yen (omtrent 600kr) i vejafgifter – hvilket ikke er meget mindre end turen i Shinkansen for én person, og medmindre du planlægger at efterlade din bil i Osaka, er der jo yderligere 12.000 yen, når du kører tilbage til Tokyo.

    Det lyser dog, da Japans Japans motorveje blev delvist privatiseret i 2005, hvor de overgik til aktieselskaber, hvor den japanske regering havde et kontrollerende antal aktier. Som en del af denne omstrukturering lovede regeringen, at den inden det angivne år ville gøre op med motorvejsafgifterne, hvilket gør dem gratis at bruge. Desværre trækker regeringen nu tilbage på det løfte.

    På et møde i House of Councilors den 31. maj vedtog de fremmødte medlemmer den reviderede lov om særlige foranstaltninger for vejudvikling, som lovligt tillader dem at fortsætte med at opkræve vejafgifter tidligere, når de havde sagt, at de var afsluttet. Den gode nyhed er, at de har givet offentligheden masser af forhåndsadvarsel om forlængelsen. Den dårlige nyhed? Den nye frist for at afslutte bompengeopkrævningen er år 2115.

    Da afslutningen af gebyret første gang blev annonceret, skulle motorveje være frie at bruge senest i 2055. I 2014 blev dette dog revideret til 2065, og i den seneste ændring besluttede regeringen at føje yderligere 50 år med privilegier til opkrævning af vejafgifter til.

    Så har vi det alligevel godt og billigt med vejen herhjemme.

    Kilde

  • Pizza Hut Japan får en Wiener Coffee Pizza

    Pizza Hut Japan får en Wiener Coffee Pizza

    Pizza Hut Japan har allerede lavet en underlig pizza i år med Too Much Coriander Pizza, som leverede præcis, hvad den antyder, og nu fortsætter de med “Wiener Coffee Pizza?”

    Årsagen til spørgsmålstegnet i slutningen af titlen på menuen skyldes det japanske ordspil i navnet. Wienerpølser er så populære i Japan, at de simpelthen er kendt som “Weiner”. Men på grund af at wienere er så synonyme med pølser i Japan, når det kommer til wienerkaffe forveksler mange mennesker det med at betyde “pølsekaffe.”

    Efter at have gennemført et spørgeskema-undersøgelse om sagen, bekræftede Pizza Hut, at mange unge ikke ved, hvad wienerkaffe egentlig er, så de besluttede at spille på forvirringen ved at kanalisere kaosset ud en ny pizza.

    Det officielle websted afslører mere information bag konceptet:

    “Wiener kaffe. En chokerende kombination, som alle har forestillet sig ud fra navnet. Alles misforståelse blev til en pizza.”

    Pizzaen har kunnet købes i Japan fra den 26. maj og kommer med flødeskum at putte på for den ægte wiener-kaffe stemning sammen med kaffe-cremen på. Denne bitter-sødme erstattes så af det salte og umami i pølserne i kanten.

    Læs en anmeldelse af pizzaen i kilderne

  • McDonald’s Japan går Heisei retro

    McDonald’s Japan går Heisei retro

    Japans Heisei-æra, der varede fra 1989 til 2019, er ikke en særlig lang del af landets århundreder lange historie. Det er dog svært at overvurdere, hvor formative Heisei-årene var for det moderne japanske samfund. De mennesker, der voksede op i perioden, var uden tvivl Japans første generation nogensinde til at nyde den fremherskende fred og velstand, hvilket udløste en sprudlende udtryksfuld ungdomskultur, der drev ændringer i mode og musik.

    Nu hvor vi er fire år inde i den nuværende Reiwa-æra, er der en voksende følelse af Heisei-nostalgi, især den travle energi fra slutningen af 90’erne og begyndelsen af 2000’erne. Så for at nære denne nostalgi-trang bringer McDonald’s Japan tre af sine hitmenupunkter fra Heisei-æraen tilbage, plus et af dets største dance-pop-smash-hits, “Boys and Girls” med den legendariske J-pop-sangerinde Ayumi Hamasaki.

    Reklamer

    https://youtu.be/jvqDUR9nQBY

    “Boys and Girls” blev oprindeligt udgivet i sommeren 1999 og var Hamasakis første millionsælgende single. For et sekund kan du tro, at det er Ayu (som hun er kendt af fans) selv i ovenstående video, der hævder “Selv hvis æraen ændrer sig, er der en lækkerhed tilbage,” men det er faktisk skuespillerinden/modellen Elaiza Ikeda, der kun var 3 år gammel, da “Boys and Girls” udkom.

    https://youtu.be/wltsfGQkw2g
    Apropos japansk slang fortæller Ikeda fyrene i denne video, at burgeren er “Choberigu”, hvilket er hvad Heiseis seje børn sagde når noget var “super meget godt.”
    https://youtu.be/y9-rgvGOJdY
    Og i sit tredje outfit/frisure ser Ikeda ud til at kanalisere auraerne fra Heiseis sporty, nabo-pige idoler, såsom Ami Suzuki eller Ryoko Hirosue.

    Om selve burgerne

    Da japanske fastfood-kæders trang til at være virkelig vilde i deres tilbud er en nyere udvikling, er der ikke noget alt for skørt på McDonald’s Heisei Burger Big Comeback menuen, som linjen officielt kaldes.

    De tre returnerende burgere er

    • Juicy Chicken Black Pepper (450 yen, ~22,59kr) kyllinge fillet burger
    • Tamago Double (460 yen, ~23,09kr), en to-bøf burger med æg og bacon
    • Roasted Sesam Filet o’ Shrimp (450 yen, ~22,59kr)

    De udkom alle første gang i Heisei-æraen men blev senere taget af McDonald’s Japans konstant roterende menu.

    McDonald’s Japan går Heisei retro

    Som altid lyder de ikke værst om end ikke meget anderledes end det normale udbud vi ser herovre – på nær æg, McDonald’s mangler virkelig æg herovre udover i deres morgenmads-burgere.

    Kilder

  • Det viser sig at ‘One Piece’ er en McDonald’s Fried Chicken Burger

    Det viser sig at ‘One Piece’ er en McDonald’s Fried Chicken Burger

    McDonald’s Japan og Straw Hat-crewet opdagede, at ‘One Piece’ virkelig var en lækker burger. Fastfood-restauranterne bringer Chicken Tatsuta Burger tilbage, og Luffy er klar til at æde en.

    https://youtu.be/zBiCk4Dgz8o
    https://youtu.be/a3SCua6wZyg

    Chicken Tatsuta Burger bruger japansk stil dybstegt kylling (tatsuta-age) til en unik sandwich. Den nye kampagne tilbyder fire burgere: Chicken Tatsuta Burger, Yuzu-duftende Chicken Tatsuta Burger, Rice Chicken Tatsuta Yoru Mac® og Yuzu-duftende Chicken Tatsuta Burger Yoru Mac®.

    Yoru Mac er McDonald’s Japans risburger. Sandwichen erstatter den traditionelle bolle med hårdt pressede ris-boller.

    Chicken tatsuta burgere koster 420 yen for en standard (21,34kr), 460 yen for yuzu-versionen (23,37kr), 470 yen for standard Yoru Mac (23,88kr) og 510 yen for Yuzu Yoru Mac (25,91kr).

    Menuen tilføjer også “shake shake” kartoffelfries med kartoffelsmørkrydderi og McFizz® og McFloat® Natural Yoghurt Flavour drikke.

    Kilde

  • Miss Kobayashi’s Dragon Maid får eget whiskey blend

    Miss Kobayashi’s Dragon Maid får eget whiskey blend

    Bar Lemon Heart sælger limited edition flasker af “Miss Kobayashi’s Dragon Maid Collaboration AMAHAGAN World Blend” whisky. Etiketten er lavet af Japans Nagahama Distillery og har en original tegning af Miss Kobayashis Dragon Maid skaberen Coolkyoushinja.

    Miss Kobayashi's Dragon Maid får eget whiskey blend
    ©クール教信者 ・双葉社

    Konceptet bag den blendede whiskey er følgende:

    “Frøken Kobayashi begynder at bo sammen med Tohru, en drage hun reddede midt i en beruset døs. Hun bliver efterhånden omgivet af en gruppe unikke venner, der forguder hende, og det bliver en del af deres hverdag. Med dette billede i tankerne blev vintønder, sherryfade, tørv og korn kombineret med forskellige andre elementer for at skabe en livlig, sjov, men alligevel samlet smag.”

    Hver flaske “Miss Kobayashi’s Dragon Maid Collaboration AMAHAGAN World Blend indeholder 700 ml blandet whiskey fra rundt om i verden med et alkoholindhold på 47% og sælges for 10.000 yen (74,71 $597kr).

    Kilde