Kategori: Japan generelt

Blandet japansk kultur, herunder traditionel

  • Vegeta sælger køleskabe

    Vegeta sælger køleskabe

    Opgradering af dine husholdningsapparater er nok ikke det de fleste tænker på, medens de ser Dragon Ball – men en ny kampagne fra Toshibas livsstil offshoot Pint! lader Vegeta introducere en til glæden ved et nyt køleskab.

    Toshiba VEGETA kom først ud i 2016, således navngivet, fordi den er optimeret til at holde grøntsager friske. Toshiba lavede sjov med køleskabets navn under dets første lancering, og Dragon Ball-karakteren er tilbage om bord med en ny reklame og gave konkurrence.

    Udover den skræddersyede video har Toshiba lanceret et VEGETA website hvor besøgende kan udforske køleskabets indre.

    Mere information i kilden.

    Vegeta sælger køleskabe

    Kilde

  • Kæmpe robotter bekæmper monster der skaber kløen i skridtet

    Kæmpe robotter bekæmper monster der skaber kløen i skridtet

    Medicin firmaet Ikeda Mohando, der er specialiseret i produkter der bekæmper insekter og mindsker kløe, reklamerer for sit sortiment af produkter på den bedste måde muligt: med en kæmpe robot. Virksomheden har udgivet en animeret reklamevideo med titlen Kokan Senshi Emzun, hvor den titulære kæmpe robot kæmper mod “Kayumi Majin MureTale”, et monster der spreder ubehageligt kløe i “sarte områder”.


    Emzun synes i første omgang fortabt efter at hans angreb ikke har besejret monsteret. Er der ikke noget, den gigantiske robot kan gøre? Skal mænd fortsætte med at måtte udholde kløende ubehag i skridtet?

    https://youtu.be/o7ojpE9pZMI

    Heldigvis kommer anti-kløe midlet i en større tube, og Emzun er i stand til at komme tilbage med 35g robotten for at besejre MureTale.

    Kilde

  • Calbee laver chips med natto-smag

    Calbee laver chips med natto-smag

    En begrænset mængde af chips med den meget udskældte, men lige så elskede smag af fermenterede sojabønner kendt som natto blev sat til salg i Lawson nærbutikker den 25. juni.

    Kilde

  • Ikonisk hund fra SoftBank-reklamer dør i en alder af 16

    Ikonisk hund fra SoftBank-reklamer dør i en alder af 16

    Kai, den ikoniske hvide hund, der var med i tv-reklamer for mobiloperatøren SoftBank Corp., døde af naturlige årsager i torsdags. Han var 16 år gammel.

    Kai, en Hokkaido, blev elsker af seerne med sin søde opførsel i sin rolle som første generations far i den fiktive Shirato-familie. Reklame begyndte at blive vist i 2007.

    I annoncerne blev familiemedlemmerne spillet af berømtheder, herunder skuespillerinderne Kanako Higuchi og Aya Ueto. Kais stemme blev kaldt af den erfarne skuespiller Kinya Kitaoji.

    Hunden blev for nylig pensioneret fra at lave reklamer og hans rolle blev overtaget af hans sønner Kaito og Kaiki.

    SoftBank udtaler at det var meget taknemmeligt for Kais arbejde og bad for at hans sjæl måtte hvile i fred.

    Ikonisk hund fra SoftBank-reklamer dør i en alder af 16

    Kilde

  • 7-Eleven Japan tilbyder is macarons

    7-Eleven Japan tilbyder is macarons

    7-Eleven Japan tilbyder nye macaron is, der kommer i to forskellige varianter, chokolade mint og blandede bær, der hver sandwiches i den skarpe, sukkerholdige marengs lækkerhed af to forskelligt farvede macaroner til desserter, der forhåbentlig smager lige så godt som de ser ud.

    De nye ister har kunnet købes fra den 12. juni og sælges for 248 yen hver inklusiv skat.

    Kilde

  • Kold sød bønneis slik aroma kartoffelchips med salt

    Kold sød bønneis slik aroma kartoffelchips med salt

    Sommeren er over os, hvilket betyder, at alle i Japan kæmper for måder at slå den forestående varme og fugtighed i de kommende måneder. For nogle betyder det at samle på kølesprays, mens andre ser frem til at fange kolde nudler idet de glider gennem køligt rindende vand.

    Det er en fantastisk tid på året for Imuraya, producenterne af Azuki Bar-isen. Fremstillet med den særprægede japanske smag af azuki sødebønner er disse mange års velsælgende godbidder en væsentlig del af sommeren i Japan.

    Som navnet på det nye produkt indebærer, anbefales chipsne at blive afkølet for at genskabe Azuki Bar spise oplevelsen i en chip. Selvfølgelig, hvis du vil nyde dem ved stuetemperatur, vil chips-politiets ikke komme og stoppe dig, men du vil kun snyde dig selv i sidste ende.

    Smagsstofferne er i gode hænder da Yamayoshi er dem bag wasabi-oksekøds smag mesterværket Wasa beef potato chips.

    Faktisk kan du vinde et plys legetøj af Wasabeef-maskoten, Wasatchi, sammen med andre præmier i de første to uger af Imuraya Supervised Salt Azuki Flavored Eat It Chilled?! chips udgivelse i deltagende nærbutikker over hele Japan.

    Kilde

  • Japans top cosplayer chokerer fans med hendes månedlige løn

    Japans top cosplayer chokerer fans med hendes månedlige løn

    Uramaru betragtes som Japans mest populære cosplayer. Hun har mange følgere på social media og er rutinemæssig gæst ved forskellige arrangementer.

    Fans kan endda besøge Uramaru i Nagoya til hendes månedlige foto-op-sessioner.

    Al opmærksomheden førte til en optræden i Abema TVs segment “Kyuuyo Meisai” (Salary Statement). Programmet kom ind på Uramarus løn, hvilket vil være chokerende for nogle fans.

    Uramaru tjener 300.000 yen (17.426kr) på en typisk måned. Hendes indkomst er ret stabil, da hun er del af et talent bureau. Selvfølgelig svinger lønnen afhængigt af hendes tidsplan. Det anslås, at hun tjener 10.000 yen (581kr) pr. minut i fotosessioner med yderligere 1000 yen (5,81kr) for et dobbelt-take. For eksempel tjente Uramaru 277.000 yen (16.090kr) under optagelsen af ​​”Kyuuyo Meisai” segmentet.

    Uramaru forklarede yderligere, at hun tjener penge fra varer, radiooptræden og design af personer. Efter alt er opgjort, kan hun putte 20-30% af hendes salg i lommen.

    Abema TV fortalte at Uramaru lever en beskeden livsstil, der hjælper med at strække hendes budget. Uramaru lejer en 85.000 yen (4.937kr) studie lejlighed i Tokyo, og hun spiser typisk kop nudler. Det meste af hendes garderobe består af kostumer, men alt andet holdes til et minimum.

    Du kan følge Uramarus cosplay eventyr på Twitter.

    Kilde

  • ¥550.000 vandmelon

    ¥550.000 vandmelon

    En “Densukesuika” vandmelon indtjente den højeste pris på 550.000 yen (29.041kr) på sæsonens første auktion sidste torsdag på et marked i Asahikawa, Hokkaido.

    Kilde

  • Attack on Titan kop nuddel samarbejde

    Attack on Titan kop nuddel samarbejde

    Nissin Foods Cup Noodle instant nuddel mærke afslørede et nyt samarbejde med Attack on Titan anime serien. Samarbejdet promoverer brandets nye “Noodle Smoky Chili Soy Sauce Flavour”-nudler med det nye chili-sortiment af “mystery meat” -kuber.

    I samarbejdets historie bor mennesker i en verden, der styres af Cup Noodle mystery meat (Titans), og de beslutter at kæmpe tilbage mod undertrykkelsen af ​​Nissin Foods og dets gigantiske væsner. I denne kamp for at redde menneskeheden bruger Survey Corps gafler og kedler af kogende vand for at bekæmpe de fjender, der forsøger at ødelægge dem. På den 729. mission for at undertrykke mystery meat monstrene møder de en “sjælden sort” af mystery meat, der adskiller sig fra normalt mystery meat. Survey Corps kæmper for at reagere på den uventede udfordring.

    Samarbejdswebstedet streamer også seks Attack on Titan  “customer voice” videoer. I videoerne vises franchiseens personer som kunder, der prøver den nye kop nuddel smag. Alle samarbejdsvideoerne indeholder klip fra Attack on Titan anime serien med nyindspillet dialog og visuelle redigeringer, der indsætter elementer som gafler og kedler.

    https://youtu.be/H8c4oLwfJRg

    https://youtu.be/FrktLudyxY8

    https://youtu.be/UUWvZi8MAQw

    https://youtu.be/flW4MYNPa5s

    https://youtu.be/4174E1lusTQ

    https://youtu.be/pvEQ-ESUlv8

    Kilde

  • Klar Coca-Cola vil blive solgt i Japan

    Klar Coca-Cola vil blive solgt i Japan

    Denne måned i Japan udgiver Coca-Cola en klar version af deres sodavand med det passende navn Coca-Cola Clear.

    Coca-Cola Japan fandt på konceptet, og selskabets amerikanske hovedkvarter tilbragte et år med at udvikle det.

    Da de måtte fjerne karamellem blev Coca-Cola nødt til at tune drikken for at beholde den smag, som den er berømt for.

    Der blev oprettet over 50 prøver, og Coca-Cola besluttende sig endelig for en nul kalorie-version med et strejf af citron. De tidlige indtryk er, at den klare cola er en forfriskende variant over den brune brusdrik.

    Coca-Cola Clear vil blive sat til salg den 11. juni men kun i Japan.

    Kilde

  • 31% af japanske kvinder og 38% af japanske mænd indrømmer at være utro

    31% af japanske kvinder og 38% af japanske mænd indrømmer at være utro

    Ifølge en undersøgelse fra Mecha Comic indrømmer 31% af japanske kvinder at have været en partner utro, men kun 6% er nogensinde blevet fanget i det, hvilket betyder, at lidt over 80% af de faste kærester er blevet bedragede.

    Dette repræsenterer i det mindste en forbedring fra situationen for ni år siden, da 45% af kvinderne blev opdaget i utroskab.

    De undersøgelser fandt også ud af, at japanske mænd var lidt mere utro (eller måske mere ærlige) end kvinderne, men de var meget værre ved at skjule deres aktiviteter, men næsten halvdelen af ​​mandlige utro blev fanget. I alt har 38% af mændene indrømmet at være utro, og 18% af mændene er blevet fanget i utroskab.

    Formentlig, selv om kun 6% af kvinderne sagde, at de var blevet fanget, sagde 29% af mændene, at de var blevet bedragede, og 23% sagde, at de havde opdaget deres partner i at være utro (hvilket betyder, at hun ikke tilstod handlingen). 38% af kvinderne sagde, at de var blevet bedragede, hvilket betyder, at antallet af mænd, der er utro og antallet af kvinder, der er blevet bedraget, er perfekt. 35% af kvinderne sagde, at de havde fanget deres partner i handlingen, hvilket tyder på, at mænd sandsynligvis ikke vil tilstå eskapader uden for forholdet.

    Årsagerne til utroskab var ret ens for både mænd og kvinder, da 43% af utro kvinder og 47% af utro mænds sagde, at de fandt en person, de kunne lide bedre, mens 19% af kvinderne og 14% af mændene sagde, at nogen lagde an på dem og de “gik med strømmen”. 22% af kvinderne og 24% af mændene var trætte af deres partnere og resten nævnte “andre grunde” til at være utro.

    På spørgsmålet om hvilke adfærd der udgjorde utroskab, sagde 9% af kvinderne og 6% af mændene at det gå ud og spise sammen var at være utro, 19% af kvinderne og 20% ​​af mændene sagde, at kramning gik over stregen (en indikation af japanernes holdninger til fysisk intimitet). 27% af begge køn sagde at stregen gik ved at kysse og 28% af mændene og 32% af kvinderne sagde, at det kun var utroskab, hvis samleje er involveret. Resten drog stregen et andet sted, hvilket indebærer, at selv samleje med en anden partner måske ikke ses som utroskab hos 3% af kvinderne og 2% af mændene.

    Interessant nok udtalte næsten tre fjerdedele af både mandlige og kvindelige respondenter, at den streg, der definerede det at være utro, var forskellig for mænd og kvinder

  • To meloner blevet solgt for 185.000kr i Japan

    To meloner blevet solgt for 185.000kr i Japan

    I weekenden opnåede et sæt af to Yubari-meloner en rekordpris på 3,2 millioner yen (185.000kr) på en auktion i Hokkaido, Japan.

    Ifølge Mainichi News gik disse meloner til mere end det tidligere rekordholdende par, der solgte for 3 millioner yen i 2016.

    “Jeg ønskede at lave et rekordbrydende bud på alle måder,” sagde den vindende budgiver Shinya Noda, direktør for en grøntsags emballagefirma.

    Mainichi rapporterer, at luksusfrugten vil blive udstillet til månedens udgang. Herefter bliver melonerne skåret op og givet til Nodas kunder gratis.

    Den sene forår er, når folk i Japan begynder at købe natsu no gifuto (sommer gave) til kunder og klienter. Typiske sommergaver omfatter øl, kager og dyr frugt, hvoraf den sidste kan nå så højt som et par hundrede kroner for mangoer og kirsebær. Hokkaido melon auktionen er i ultra-premium enden af ​​skalaen, med købet afspejler ikke kun den fremragende frugtkvalitet, men også sundheden i den japanske økonomi.

    Kilde