Ved første øjekast handler denne reklame om baseball, men så alligevel ikke, den er nemlig for den ny Toyota G’s sports bil.
Officiel hjemmeside http://dkwt.toyota.jp/gs/
Kilde Kitakubu
Blandet japansk kultur, herunder traditionel

Ved første øjekast handler denne reklame om baseball, men så alligevel ikke, den er nemlig for den ny Toyota G’s sports bil.
Officiel hjemmeside http://dkwt.toyota.jp/gs/
Kilde Kitakubu

Hvis du er glad for at synge karaoke, men ved at du har en elendig sangstemme, har et japansk firma nu fundet den ideelle løsning: en form for maske, der kan skjule din sang men med en mikrofon og høretelefoner så du stadig selv kan høre det.
Masken hedder “Karaoke By Yourself” og kan sætte til ens TV, stereo andlæg eller iPod og så dækker munden helt så andre ikke kan høre dig synge. Det er dog i sagens natur kun karaoke for én, så det er ret trist.
Jeg ved ikke hvad der er mest trist og kikset: at være dårlig til at synge og have det skidt med det omkring venner eller synge alene for sig selv. Jeg hælder nok mest til det sidste, men hvis du synes det er en go ide kan du købe Karaoke By Yourself fra Amazon Japan.
Og ja, titlen på indlægget her er et forsøgt på ordspil for at være vittig.
Kilde Topless Robot (worksafe)

Burger King Japan udgiver den første april en parfume med Whopper lugt. Det er nok en blanding af en aprilsnar og et forsøg på at få omtale, men de har gjort ret meget ud af det med video og reklame kampagne. Det bliver da også med sikkerhed et produkt man kan købe, uanset om det er en joke eller ej, men der er nok ikke mange der vil gøre det med en pris på næsten 300kr flasken.
Reklamerne sparer ikke på krudtet, hvilket kan ses ovenfor. Kampagnens tagline er “Ingen Whopper, intet liv: Bær den & hav den” og fremviser en mand i et flot jakkesæt med en Whopper ved hans brystlomme. Parfumen hedder Flame-Grilled Fragrance og koster ¥5,000 (290kr) for en 30-milliliter flaske.
Man må giver Burger King Japan at de ofte finder på sjove kampagner, og den her tager nok prisen indtil videre.
Kilde BGR

Her er den seneste reklame for Benesses high school seminarie kurser.
Reklamen er en anime kortfilm baseret på studie mangaen TURNOVER. I reklamen, der er animeret af Studio 4°C , har Hanazawa Kana rollen som Chizuru. Vi hører også en kommer sang pillows’ 1999 sang “Funny Bunny” med Goami Luna fra bandet Ajysytz.
Kilde Kitakubu

Det kendte Patisserie Swallowtail, der ligger i Tokyo bydelen Shinjuku, har lavet nogle virkeligt sødt udseende (i mere end en forstand) kager og desserter baseret på den populære yuri TV anime serie Yuri Kuma Arashi. Maden er selvfølgelig inspireret af og ligner seriens søde bjørne – men den mangler dog den kraftige lesbiske undertone.
Hver ordre belønner også kunden med et samekort med en af showets unikke personer på, så fans skal nok besøge stedet flere gange.
Kagerne kan købes fra den 17 marts til den 6 april og kan også fås hos Tokyo Hands i Ikebukuro og i Harajuku afdelingen af K-BOOKS.
Officiel hjemmeside http://www.patisserie-swallowtail.jp/collaboration/event/2015_yurikuma/
Kilde Kitakubu

Kirin har slået stort ind på at reklamere for deres ny Mets sodavand med både fiktive og rigtige personer spændende fra personer fra den kommende anime film Dragon Ball Z Fukkatsu no F, Dempagumi.inc, den populære børne TV person Gachapin, kunst skøjteløberen Nobunari Oda og mange andre. Her er en række udvalgte:
Son Goku
Freeza
Dempagumi.inc (med særlig optræden af Gachapin og Nobunari Oda)
Gachapin breakdance kamp
Dansende OLs (Office Ladies)
Nobunari Oda roller skate disco party
Mets special hjemmeside http://www.mets.kirin.co.jp/
Kilde Tokyo Girls’ Update
Kilde Tokyo Otaku Mode

At Japan tabte Anden Verdenskrig stort ved alle (omend ikke alle japanere føler det som et fair nederlag) og de endte (heldigvis) som det eneste sted hvor man har brugt atomvåben i en krig. Kom og hør om hvordan denne sidste del af krigen og tiden efter dannede grundlaget for det moderne Japan.
Foreningen AIOdense holder til på:
Foreningens hjemmeside er www.aiodense.dk

Japanerne er de førende indenfor robotter til hjælp og understøttelse i plejesektoren (sygehuse, plejehjem osv.), og et af de nyeste eksempler er Robear, en robot der skal hjælpe med tunge løft og samtidig være blid mod folk.
Robotten er lavet til at løfte folk, da en pleje ansat i Japan kan komme op på over 40 løft om dagen hvilket hurtigt ødelægger ens ryg. Med en kraftigt stigende ældre del af befolkningen er det netop essentielt at de finder alternative løsninger til området, hvilket er hoved grunden til at japanerne er så langt fremme med robotter på dette område.
De valgte at designe Robear robotten efter en isbjørne unge, så den udstråler styrke, venlighed (fordi de ser søde ud) og renhed (da den er hvid) på samme tid.
Robear er blød fordi dens sensorer er dækket af en hygiejnisk gummi membran så den er behagelig at blive rørt af når den “mærker” ting og løfter dem men samtidig let at holde ren – en essentiel værdi i den branche.
Robear vejer 140kg og er 150cm høj, så den er ret tung i forhold til dens højde – men den har jo så også et skelet af stål og skulle gerne veje mere end det den løfter. Den kan bevæge sig i 27 akser og har både mikrofon og højtalere så man kan interagere med den.
Indtil videre er Robear en proto-type, den nyeste generation i en lang række robotter inden for dette koncept. Jeg kan dog ikke finde ud af om den er “sød” eller om jeg ville bryde mig om at blive betjent af den.
Kilde CIO
Kilde Topless Robot (worksafe)

Selv japanerne synes at denne reklame for en sprogskole, der faktisk er blevet vist på japansk TV, er underlig og skræmmende.
Kilde Topless Robot (worksafe)

Stemmelægger og sangerinde i Fripside and Love Live’s μ’s Nanjou Yoshino er i centrum i en reklame for den japanske energi-drik Escup.
Kilde Kitakubu


Da foredragsholder var syg første gang vi ville afholde dette foredrag tages det “igen” denne fredag.
I starten af det 20ende århundrede var vi europæere godt i gang med at bekrige hinanden, men var det mere fredeligt i Japan?
AIOdenses møder begynder klokken 16 og lukker og slukker klokken 22. Foreningen AIOdense holder til på Nørregade 60, 5000 Odense C.