Kategori: Manga og bøger

Artikler, anmeldelser og nyheder om manga

  • Dragon Ball Super manga holder pause på ubestemt tid

    Dragon Ball Super manga holder pause på ubestemt tid

    Det er godt nok et par uger siden beskeden kom, men det kan være nogen ikke har set det endnu.

    Maj-nummeret af Shueishas V Jump magasin annoncerede forrige torsdag, at Toyotarōs Dragon Ball Super manga vil gå på pause fra og med magasinets næste nummer, som udkommer her i april. Magasinet afslørede ikke, hvornår mangaen vil genoptage udgivelsen.

    Mangaen tog tidligere en pause “for at forberede sig til den næste historie ark” i august 2022 og genoptog serialiseringen i december 2022. Mangaen startede sin “Super Hero” historie, adaptionen af Dragon Ball Super: Super Hero filmen, marts 2023 .

    Toyotarō lancerede mangaen i V Jump i juni 2015 som en adaption af anime serien af samme navn, selvom mangaen afviger fra anime på flere måder. Shueisha udgav Dragon Ball Super manga bog 23 i går den 4. april.

    Dragon Ball skaberen Akira Toriyama døde den 1. marts på grund af akut subduralt hæmatom. Han var 68.

    Kilde

    AnimeNewsNetwork

  • Akira Toriyama, skaberen af Dragon Ball, er død

    Akira Toriyama, skaberen af Dragon Ball, er død

    Jeg læste nyheden for nogle timer siden, men jeg skulle have tid til at fordøje det og finde ud af hvad jeg skal skrive, for en ting er når kendte personer dør, men Akira Toriyamas værker betød noget for mig.

    Dragon Ball var nok den serie der fik mig virkelig fanget af at se anime og kort efter læse manga. Den fulgte mig i de sene teenage-år og efterhånden som jeg læste flere og flere andre værker faldt den i baggrunden, men den blev aldrig glemt. I dag har jeg godt nok ofte kritiseret den for dens svage sider, men netop det viser at Akira Toriyama havde skabt et værk, der altid var i mit baghoved som en slags målestok for hvad tegneserier – ikke kun manga – kan være.

    Så må du hvile i fred, Akira Toriyama-sensei, du bragte mange, herunder også mig, stor glæde.

    Hans livsforløb

    Ifølge nedenstående udtalelse fra Toriyamas Bird Studio døde manga-skaberen den 1. marts af akut subduralt hæmatom (blødning nær hjernen). En privat begravelse blev holdt med hans nære familie.

    Akira Toriyama blev født i Nagoya, Aichi præfekturet den 5. april 1955. Fra en ung alder blev han inspireret af Disneys og Osamu Tezukas værker, hvor Tezukas Astro Boy serie tændte hans kærlighed til manga. Efter at have dimitteret fra det kreative design-spor på en Aichi Prefectural High School, sluttede Toriyama sig til et lokalt reklamebureau som designer.

    Toriyama sagde op som 23-årig og havde brug for penge og havde til formål at indsende sin første manga til en rookie-pris i Kodansha’s Weekly Shonen Magazine. Ude af stand til at overholde deadlinen, sendte han i stedet sit første værk, Awawa World, til Weekly Shonen Jumps månedlige Young Jump Award, som han tabte. Dette gav ham motivationen til at skabe sit næste værk og blev opdaget af Kazuhiko Torishima, som blev Toriyamas mangeårige redaktør på hans fremtidige værker, herunder Dr. Slump fra 1980 til 1984, og begyndelsen af Dragon Ball, indtil Torishima blev forfremmet til redaktør -in-chief på V Jump og derefter Weekly Shonen Jump.

    Toriyama fortsatte med at udgive Dragon Ball i Weekly Shonen Jump fra 1984 til 1995, såvel som one-shot Sand Land i 2000. Toriyama leverede også karakterdesign og kunst til andre bemærkelsesværdige franchises såsom Dragon Quest, Chrono Trigger, Blue Dragon og andre. Dermed satte han sit præg på ikke kun manga, men også videospil.

    Den officielle udmelding

    Akira Toriyama, skaberen af Dragon Ball, er død
    Fra den officielle Dragon Ball hjemmeside

    Hilsener fra andre skabere

    Følgende er oversat fra japansk uden megen bearbejdning. Derfor kan ordlyden og delingen i linjer kan virke lidt underlig på dansk. Det blev gjort for at holde det så tæt på de oprindelige tekster som muligt.

    Hilsen fra Eiichiro Oda, skaberen af One Piece

    Det er for tidligt.
    Hullet er for stort.

    Tanken om aldrig at se dig igen fylder mig med sorg.
    Jeg har beundret dig så meget, siden jeg var barn.
    Jeg husker også den dag, hvor du sagde mit navn for første gang. På vej hjem fra dagen brugte du ordet “ven” om os.
    Jeg husker også de dage, hvor jeg havde en fantastisk tid med hr. Kishimoto. Jeg husker også den sidste samtale, vi havde.

    Han tog stafetten op fra de dage, hvor man blev dum af at læse manga. Han er også en af ​​de mennesker, der skabte en æra, hvor både voksne og børn læser og nyder manga. Manga kan også gøre ting som dette. Det fik mig til at drømme om, at jeg kunne rejse over hele verden. Det var som at se en helt træde fremad.

    Ikke kun for mangakunstnere men barndommen af ​​skabere, der er aktive i alle brancher.
    Spændingen og inspirationen i Dragon Ball serialiseringen er sandsynligvis forankret i dem. Dens tilstedeværelse er som et stort træ.

    For mangakunstnere af vores generation, der stod på samme scene.
    Jo tættere jeg kom på Toriyamas arbejde, jo mere indså jeg, at det havde en større tilstedeværelse.
    Næsten skræmmende.
    Men at møde den afslappede mand selv gjorde mig altid glad.
    Fordi vi elsker Toriyama-sensei af hele vores væsen.

    Ind i den kreative verden efterladt af Toriyama sensei.
    Med respekt og taknemmelighed beder jeg for hans sjæls ro fra bunden af ​​mit hjerte.

    Jeg håber, at himlen bliver en behagelig verden, lige som du forestillede dig det.

    Hilsen fra Masakazu Katsura, skaberen af bl.a. Video Girl Ai

    Jeg føler mig svag og har ingen energi.
    Jeg ønsker ikke at kommentere på ting som dette.
    Men jeg skriver noget.
    Hvis jeg begynder at skrive det ned, ender det nok med at blive ret langt, da der er så mange ting, jeg gerne vil sige, men jeg vil forsøge at holde det så kortfattet som muligt.
    Jeg er dog ikke i det rette humør, så tilgiv venligst mit vrøvl.

    Også selvom jeg tænker tilbage. Jeg overdriver ikke, jeg har ikke andet end glade minder om de gange, jeg besøgte ham derhjemme, de gange, han kom for at bo hos mig, og de gange, vi var ude at have det sjovt, og hver gang jeg ringede til ham i telefonen, grinede jeg, indtil jeg var træt.
    Han var en interessant person.
    Uforskammet, sød, giftig og ydmyg.

    I mit hovedjob, manga, lavede jeg noget samarbejde, men det var også sjovt.
    Men 99% af tiden talte vi aldrig om manga.
    Som mangakunstner er sceneriet, jeg ser, og kunstnerens niveau så forskellige, at jeg aldrig rigtig tænker over deres storhed. Jeg forstår den ikke. Men da jeg mødte ham, følte jeg det ikke det mindste. Det var hans personlighed. Derfor tænker jeg stadig mere på ham som en ven end en stor mangakunstner.

    Sidste sommer, før jeg blev opereret, så han ud til at have hørt om det et sted og sendte mig en mail.
    Helt ærligt, det er sjældent, at jeg modtager en e-mail fra en, der virker bekymret for mit helbred.
    Vi har kendt hinanden i 40 år, men det kan have været første gang, jeg er blevet behandlet så venligt af hr. Toriyama. Jeg troede, det skulle sne. Normalt joker vi kun eller snakker nonsens.
    Nå, det er slet ikke tid til at bekymre sig om andre mennesker.
    Da jeg ringede til ham for et stykke tid siden, havde jeg det dårligt og sagde: “Måske dør jeg først, så hold venligst en afskedsfest for mig, hr. Toriyama! Han lovede at ville holde en tale for mig, da gav jeg ham en guldstjerne!, men han holdt ikke sit løfte.”

    Jeg beklager virkelig, hvorfor ringede jeg ikke til dig, efter du havde sendt mig en e-mail. Det er en skam, at jeg ikke længere kan have lange telefonsamtaler for at tage en sludder.
    Jeg har mange ting, jeg gerne vil tale om. Der er mange historier. Som altid, hvis du har en historie, du ikke er interesseret i, vil jeg gerne tale om den igen, selvom du bare lytter til den tomt.
    Det nytter ikke, at du svarede på min e-mail og bad mig om at vende tilbage, og det sidste du sagde var OK. Det gør ondt fra bunden af ​​mit hjerte.

    Hilsen fra Masashi Kishimoto, skaberen af Naruto

    For at være ærlig ved jeg ikke, hvad jeg skal skrive eller hvordan jeg skal skrive om det her lige pludselig.
    Men indtil videre vil jeg gerne udtrykke mine tanker og følelser til Toriyama-sensei, noget jeg ville ønske, han ville have spurgt mig om en dag.

    Jeg voksede op med Dr. Slump i de lavere klasser i folkeskolen og Dragon Ball i de højere klasser, og det var naturligt for mig at have hans manga ved siden af ​​mig som en del af mit liv.
    Selvom jeg havde en dårlig oplevelse, fik jeg til at glemme det at se Dragon Ball hver uge. Det var en lettelse for mig, en dreng på landet, der intet havde.
    Fordi Dragon Ball var virkelig sjov!
    Det var dengang da jeg var universitets studerende at Dragon Ball pludseligt sluttede, som havde været en del af mit liv i så mange år.
    Jeg følte en utrolig følelse af tab og vidste ikke, hvad jeg skulle se frem til.
    Men på samme tid var det også en mulighed for mig til virkelig at forstå storheden af ​​den lærer (sensei), der skabte Dragon Ball.
    Jeg vil også gerne skabe værker som dine!
    Jeg vil gerne være som min lærer!
    Da jeg fulgte i min lærers fodspor og stræbte efter at blive mangakunstner, begyndte følelsen af ​​tab at forsvinde.
    Fordi det var sjovt at lave tegneserier (manga).
    Jeg var i stand til at finde nyt sjov ved at følge min lærer.
    Min sensei har altid været min guide.
    Jeg beundrede det.
    Jeg beklager ulejligheden, men jeg vil gerne udtrykke min taknemmelighed over for læreren.
    For mig var han frelsens gud og mangaens gud.

    Da vi mødtes første gang, var jeg så nervøs, at jeg ikke kunne sige et ord.
    Men efter at have mødt ham mange gange i Tezuka-prisens screeningskomité, blev vi i stand til at tale sammen.
    Som Dragon Ball børn gik jeg og hr. Oda tilbage til at være børn igen, og da vi talte spændt om, hvor sjovt Dragon Ball virkelig var, som om vi konkurrerede med hinanden, og jeg vil aldrig glemme hvordan sensei (Toriyama) så lidt flov ud og smilede til mig.

    Jeg har lige modtaget nyheden om min lærers død. Jeg følte en endnu større følelse af tab, end da Dragon Ball sluttede…
    Jeg ved stadig ikke, hvordan jeg skal håndtere dette hul i mit hjerte. Nu kan jeg ikke engang læse min yndlings Dragon Ball.
    Jeg føler ikke, at jeg har været i stand til at skrive denne sætning, som jeg gerne vil formidle til min lærer ordentligt.
    Alle rundt om i verden så stadig frem til at se dit arbejde.
    Hvis et Dragon Ball ønske virkelig går i opfyldelse… det beklager jeg… Måske er det egoistisk af mig, men det er trist, sensei.

    Tak, Akira Toriyama-sensei, for alle dine underholdende værker gennem de sidste 45 år.
    Og mange tak for dit hårde arbejde.

    Vi er sikre på, at de resterende familiemedlemmer stadig er dybt sårede.
    Pas på dig selv.
    Jeg beder til, at hr. Akira Toriyama må hvile i fred.

    Hilsen fra Dragon Quest spildesigner Yuji Horii

    Jeg er stadig vantro over nyheden om Mr. Toriyamas død, som var så pludselig.
    Jeg har kendt Toriyama-san, siden jeg var forfatter på Shonen Jump, og med anbefaling fra Toriyama-san, den ansvarlige redaktør, besluttede jeg at bede ham om at tegne til spillet, da vi lancerede Dragon Quest.
    I de 37 år siden da har jeg været involveret i karakterdesign, monsterdesign og utallige charmerende karakterer.
    Historien o Dragon Quest er baseret på Toriyamas karakterdesign.
    Toriyama-san og den afdøde Sugiyama-sensei var venner, der arbejdede på Dragon Quest i lang tid.
    Jeg kan ikke tro, han er død…
    Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal sige. Jeg er virkelig, virkelig skuffet.

    Hilsen fra Emanuel Macron, Frankrigs præsident

    Kilder

    Crunchyroll

    Officiel DragonBall hjemmeside

  • Reincarnated as a Sword webroman er slut

    Reincarnated as a Sword webroman er slut

    Shōsetsuka ni Narō webstedet offentliggjorde torsdag det sidste kapitel af Yuu Tanakas Reincarnated as a Sword (Tensei Shitara Ken Deshita) webroman.

    Tanaka lancerede romanerne på Shōsetsuka ni Narō webstedet i september 2015, og Gentosha begyndte at udgive serien med illustrationer af LLO i juli 2016. Det 17. bind udkommer i Japan den 29. marts.
    Tomowo Maruyama lancerede manga-adaptionen på Gentoshas Denshi Birz websted i december 2016, og det 15. kompilerede bogbind udkommer den 23. marts.
    Hinako Inoue lancerede Another Wish manga-spinoff historien i juni 2020 og afsluttede mangaen i dets sjette bind i marts 2023. Seven Seas Entertainment udgiver også mangaen på engelsk.
    De originale romaners 12-episoders anime-adaption havde premiere i Japan i oktober 2022. Animeen får en anden sæson, der dog blev lovet for nogen tid siden uden at der er kommet mere derom i over et år.

    Beskrivelse

    Reinkarneret som et bevidst våben med minder om hans tidligere liv, men ikke hans navn, redder et magisk sværd en ung beastgirl fra et liv i slaveri. Fran, den katteørede pige, bliver hans bærer og vil kun blive stærkere, mens sværdet ønsker at finde ud af, hvorfor han er her. Sammen er den mærkelige duos rejse kun lige begyndt!

    Trailer for anime adaptionen

    Kilde

  • Gentlemen’s Alliance Cross manga anmeldelse

    Gentlemen’s Alliance Cross manga anmeldelse

    Gentlemen’s Alliance Cross, lavet af den berømte shoujo-mangaka Arina Tanemura, fanger læserne med sit indviklede plot, overbevisende karakterer og udforskning af sociale dynamikker. Denne 17-binds manga dykker ned i Haine Ibukis og Shizuku Ichinomiyas liv, to børn bundet af et barndomsløfte, der får dem til at bytte plads, og hver oplever livet i hver sin ende af det socioøkonomiske spektrum.

    Beskrivelse

    Det nu 15årige adoptivbarn, Haine Otomiya, føler ikke rigtig at hun passer ind nogen steder.

    Da hun kun var få år gammel blev hun givet bort af sin far, Kazuhito Kamiya, til Otomiya-familien mod et lån på 50.000 yen, da hendes fars firma havde brug for penge, og Otomiya-familien ikke havde en arving til deres. Dette knuste Haine, og da hendes enlige adoptivfar fandt sig en kone med en dreng, blev han familiens arving, og hun var igen ikke nødvendig.

    Haine blev en del af en bande, men ændrede sig drastisk da hun mødte den rige dreng, Shizumasa Toguu, der havde tegnet hendes favorit børnebog. Han bad hende om at leve sit liv på den måde hun havde lyst til, og dette førte til at hun forelskede sig i ham, og gjorde alt hvad hun kunne for at blive en god datter for Otomiya-familien. Deriblandt kæmpede hun hårdt for at komme ind på den meget fornemme privatskole, Imperial Academy. Her er alle elever tildelt en rang – guld, sølv eller bronze – der afhænger af ens egen dygtighed, og mest af alt ens families rigdom.

    Haine finder ud af da hun kommer på Imperial Academy, at Shizumasa Toguu er “præsident” på skolen, lederen af skolens elevråd, og også en elev af rangen guld, hvilket gør at alle ser meget op til ham, og at Haine – en bronze elev – må nøjes med at kaste lange blikke efter ham på afstand.

    Men efter en masse omstændigheder bliver Haine, på trods af sin rang, medlem af elevrådet. Hun har nu mulighed for endelig at komme i kontakt med Shizumasa igen, men kan ikke forstå hvorfor han er så kold overfor hende og mener at han ikke kender hende.

    Det er nærmest som om han er en helt anden person?

    En præmis gennemsyret af intriger

    Kernekonceptet i “Gentlemen’s alliance” er unægtelig spændende. Barndomspagten mellem den velhavende Ichinomiya-familie og den kæmpende Ibukis sætter scenen for en fængslende fortælling. Haine, der er opvokset i fattigdom, og Shizuku, født i velstand, skifter plads og tvinger dem til at konfrontere ukendte realiteter og navigere i samfundets forventninger. Denne præmis etablerer effektivt de centrale temaer om klasseforskel, social mobilitet og identitetens kompleksitet.

    Karakterernes transformationsrejser

    Haine Ibuki fremstår som en stærk og målrettet hovedperson. Kast ind i en verden af rigdom og privilegier kæmper hun med fordomme og udfordringer. Hendes selvopdagelsesrejse og hendes kamp mod samfundsmæssige begrænsninger giver dyb genklang hos læserne. Shizuku Ichinomiya, der oprindeligt fremstod afsides og privilegeret, gennemgår en betydelig transformation, da han konfronterer sin families forventninger og skjulte usikkerhed. Hans vækst sammen med Haine er afgørende for historiens udvikling.

    Den understøttende rollebesætning, selvom den ikke er så dybt udviklet som hovedrollerne, tilføjer lag af kompleksitet. Maki Ichinomiya, Shizukus fætter, legemliggør kampene ved at leve i skyggen af forventninger, mens Kaoru Ichinomiya, Shizukus yngre bror, repræsenterer uskylden og potentialet for forandring inden for den privilegerede klasse. Men den ujævne udvikling af nogle bifigurer kan få nogle læsere til at ønske mere.

    Temaerne er et billedtæppe af samfundskommentarer

    Gentlemen’s Alliance Cross” tackler komplekse temaer med nuancer og dybde.udråb Klasse og social mobilitet er centralt, da fortællingen kritiserer samfundets forventninger og fremhæver de udfordringer, som dem, der forsøger at overvinde socioøkonomiske barrierer, står over for. udråb Mangaen udfordrer læserne til at stille spørgsmålstegn ved de iboende fordele og ulemper forbundet med rigdom og fattigdom.udråb

    Identitet og selvopdagelse er andre fremtrædende temaer. Både Haine og Shizuku begiver sig ud på selvudforskningsrejser, mens de konfronterer deres sande jeg og kæmper med deres identiteter ud over deres sociale status. Mangaen udforsker betydningen af samfundsmæssige forventninger på individuel udvikling og vigtigheden af at forblive tro mod sig selv.

    Venskab og loyalitet spiller en central rolle i hele historien. Selve alliancen tjener som et vidnesbyrd om venskabets vedvarende kraft, mens båndene mellem andre karakterer viser vigtigheden af tillid og støtte til at navigere i livets udfordringer.

    Det grafiske

    Arina Tanemuras karakteristiske kunstneriske stil skinner i “The Gentlemen’s Alliance Cross“. Hendes karakterdesign er distinkt og udtryksfuldt, der effektivt formidler hver enkelts følelser og personligheder. De detaljerede baggrunde og brugen af mode forstærker verdensopbygningen og karakterskildringen yderligere. Kunsten supplerer problemfrit fortællingen og fordyber læserne i historiens følelsesmæssige kerne.

    Kritisk modtagelse vs. fans

    Gentlemen’s Alliance Cross” har fået en positiv modtagelse fra både kritikere og fans. udråb Dens præmis, veludviklede karakterer og udforskning af sociale temaer er blevet rost. Der er dog blevet rejst en del kritik af tempoet i visse dele af historien, især håndteringen af romantikken mellem Haine og Shizuku, som nogle læsere finder underudviklet eller forhastet.

    På trods af disse kritikpunkter har mangaen fortsat en særlig plads i mange læseres hjerter. Dens udforskning af relevante sociale spørgsmål, relaterbare karakterer og smukke tegninger gør den til en overbevisende og tankevækkende læsning.

    Konklusion

    Gentlemen’s Alliance Cross” er en fængslende shoujo-manga, der byder på mere end blot en romantisk fortælling. Den dykker ned i samfundsproblemer, udforsker temaer om identitet og selvopdagelse og leverer en visuelt gennemført flot oplevelse. Mens nogle aspekter, såsom tempoet i visse dele og udviklingen af bifigurer, kan få nogle læsere til at ønske mere, opvejer mangaens styrker i sidste ende dens svagheder. Hvis du leder efter en tankevækkende shoujo-manga med dybde og intriger, er “Gentlemen’s Alliance Cross” bestemt værd at læse.

    Galleri

    Om serien

    Genre: Comedy, Drama, Romance, School Life, Shoujo, Slice of Life
    Alder
    : 7+
    Lavet af: Arina Tanemura
    Udgivet i Japan af
    : Shueisha
    Udgivet i USA af
    : VIZ Media
    Udgivet i Tyskland af
    : TokyoPop DE
    Udgivet i Frankrig af: Kana

    Ældre anmeldelse skrevet af Lisbeth

  • Uzaki-chan Wants to Hang Out! anmeldelse

    Uzaki-chan Wants to Hang Out! anmeldelse

    Denne anmeldelse dækker både manga og anime udgave af Uzaki-chan Wants to Hang Out! (både første og anden sæson anime, Uzaki-chan Wants to Hang Out! Double).

    Som en anime-entusiast, der har oplevet en bred vifte af genrer og temaer og havde set artwork og debat online for serien tog “Uzaki Wants to Hang Out!” mig med på en uventet og hjertevarm rejse gennem den tidlige voksenkærligheds op- og nedture. Selvom det på overfladen kan virke som endnu en romantisk komedie, omend med en yderst veludrustet lav pige som omdrejningspunkt, formår denne manga og anime at fange essensen af kærlighed mellem knapt nok voksne på en forfriskende, i hvert fald for nogle, relaterbar og oprigtig måde.

    Historie

    Historien handler om den usandsynlige duo Shinichi Sakurai og Hana Uzaki. Shinichi, en universitetsstuderende, der værdsætter sit stille og ensomme liv, oplever, at hans verden bliver vendt på hovedet, da den larmende og energiske Uzaki insisterer på at “hænge ud” med ham. Det følgende er en række humoristiske og hjertevarmende uheld, mens de navigerer i kompleksiteten af venskab, kammeratskab og til sidst romantik.

    Et af de iøjnefaldende aspekter af Uzaki Wants to Hang Out! er dens skildring af tidlig voksen kærlighed blandt ulige personer, der er akavede på meget forskellige måder.

    Animeen og den manga, som den er bygget over, udforsker delikat den akavethed, usikkerhed og sårbarhed, der ofte ledsager forhold i denne fase af livet. Shinichis oprindelige modvilje mod at omfavne forandring og åbne op for Uzakis larmede tilstedeværelse og senere sine reelle følelser afspejler den frygt og tøven, mange unge voksne føler, når de træder ind i de romantiske forhold. Det fanger smukt essensen af personlig vækst og selvopdagelse, der følger med disse oplevelser.

    Personer

    Karaktererne er indtagende og relaterbare, med deres egne særheder og usikkerhed. Shinichi og Uzakis dynamik er showets drivkraft, og deres interaktioner er fyldt med vittige drillerier, humoristiske misforståelser og ægte øjeblikke af følelsesmæssig forbindelse. Mens Uzakis drillende natur til tider kan virke irriterende, er det opmuntrende at se, hvordan hendes tilstedeværelse gradvist får det bedste frem i den noget bruske og indelukkede Shinichi.

    Birollerne, inklusive Uzakis familie og Shinichis bekendte, tilføjer dybde til historien ved at give forskellige perspektiver på kærlighed, forhold og personlig vækst. Deres tilstedeværelse tilføjer ikke kun humor, men fremhæver også vigtigheden af venskab i de turbulente år af tidlig voksenalder.

    Grafisk

    Visuelt er “Uzaki Wants to Hang Out!” afdæmpet og realistisk i tonerne, hvilket men stadig lyst og positivt i dens farvevalg, hvilket perfekt matcher dens muntre og lette tone. Karakterdesignerne er karakteristiske og udtryksfulde, hvilket forstærker både komiske øjeblikke og følelsesmæssige scener. Soundtracket komplementerer historien godt, sætter stemningen og forstærker den følelsesmæssige påvirkning af nøgleøjeblikke.

    Mens “Uzaki-chan Wants to Hang Out!” udmærker sig ved at fange essensen af tidlig voksenkærlighed, den kommer med et par forbehold. Nogle seere vil måske synes, at Uzakis drilleri er lidt overdrevet eller gentaget, og seriens episodiske karakter kan efterlade en vis længsel efter et mere overordnet plot. Disse mindre fejl overskygger dog ikke den overordnede charme og hjertet af anime.

    Konklusion

    Uzaki Wants to Hang Out!” er en dejlig og relaterbar manga og anime, der tager et oprigtigt blik på kærlighed i den tidlige voksenalder. Det er en påmindelse om, at kærlighed kan være rodet, akavet og usikker, men den er også fyldt med øjeblikke af vækst, glæde og forbindelse. Hvis du er i humør til en hjertevarm romantisk komedie med en dosis nostalgi for op- og nedture i den tidlige kærlighed, “Uzaki Wants to Hang Out!” er værd at se. Det er en fejring af de små hverdagslige øjeblikke, der former vores forhold og vores rejse ind i voksenlivet.

    Trailere for animeen

    Trailer for første anime sæson

    Trailer for anden anime sæson

    Om serien

    Manga historie og tegninger Take

    Anime studie ENGI

    Anime instruktør Kazuya Miura

    Manga udgivet på engelsk af Seven Seas

    Anime kan ses på engelsk hos Crunchyroll

  • Yokohama Station SF manga anmeldelse

    Yokohama Station SF manga anmeldelse

    Yokohama Station SF begynder med en atmosfære af mærkelighed og vantro, der kan efterlade læserne rådvilde, men efterhånden som fortællingen udfolder sig, forvandles den til et fængslende dystopisk science fiction-mesterværk. Mangaen tager læserne med på en rejse gennem de labyrintiske korridorer i en dystopisk gigantisk Yokohama Station og væver en fortælling, der er både urovækkende og fængslende.

    Beskrivelse

    I en udefineret fremtid er Yokohama Station vokset til at dække over 90% af Japan. Den vokser organisk og af sig selv og reparerer og ændrer sig konstant. Folk bor og lever hele deres liv i stationen, der har butikker og lejligheder med hvad en moderne stationsby tilbyder.

    Historien begynder dog i en lille landsby uden for en af stationens udgange på Japans kyst. Her lever folk af rester smidt ud af stationen. Da de er folk udefra må de dog ikke komme derind. En ung mand sætter sig dog for at undersøge stationens mysterier alligevel…

    Anmeldelse

    Yokohama Station SF manga

    De indledende kapitler kan desorientere læserne med deres surrealistiske atmosfære og de tilsyneladende bizarre hændelser i og omkring stationen. Denne ukonventionelle tilgang er imidlertid et bevidst valg, der sætter scenen for den indviklede fortælling, der kommer. Efterhånden som historien skrider frem, begynder brikkerne i puslespillet at falde på plads og afslører en verden, der både er gyselig og tankevækkende.

    Det er værd at bemærke at tanken om den levende, organisk voksende station ikke er helt fjern. Siden den ægte Yokohama Station blev indviet i 1960erne er der konstant blevet bygget og udvidet på den. Således er den i dag et kæmpe kompleks med indkøbscenter, biograf, højhuse ovenpå bygget direkte ind etc. Dette inspirerede så forfatteren, der er biolog af baggrund, til tanken om den som et levende, nærmest biologisk væsen.

    Yokohama Station SF manga

    En af mangaens iøjnefaldende træk er dens unikke omgivelser inden for Yokohama Station. Stationen bliver med sine tilsyneladende endeløse korridorer og sparsomme menneskelige befolkning en karakter i sig selv. Ødelæggelsen og tomheden skaber en følelse af isolation, hvilket forstærker den dystopiske atmosfære, der gennemsyrer historien.

    Kunststilen komplementerer fortællingen perfekt. Skildringerne af stationskorridorerne er uhyggeligt smukke og fanger den uhyggelige tomhed og lejlighedsvise glimt af en postapokalyptisk verden. Karakterdesigns er minimalistiske, men effektive og understreger isolationen af de få tilbageværende mennesker i disse øde omgivelser.

    Yokohama Station SF manga

    Det, der adskiller Yokohama Station SF, er dens evne til at opbygge spænding gennem udforskningen af det ukendte. Mangaen introducerer gradvist elementer af mystik og intriger, der driver historien fremad, og holder læserne hooked og sultne efter svar. Fortællingen udfolder sig i et bevidst tempo, hvilket giver mulighed for en dyb fordybelse i den dystopiske verdens forviklinger

    Selvom mangaen udmærker sig ved at skabe en fængslende atmosfære og fortælling, er det måske ikke alles kop te. De, der søger en konventionel historie eller omfattende karakterudvikling, kan finde de serien svær at fordøje. Men for læsere, der sætter pris på en langsom udvikling og er fascineret af det utraditionelle, tilbyder Yokohama Station SF en unik og givende læseoplevelse.

    Galleri

    Konklusion

    Som konklusion er Yokohama Station SF en manga, der starter som en ejendommelig og vantro rejse, men udvikler sig til en overbevisende udforskning af en dystopi. Med sine distinkte rammer, glimrende men anderledes tegninger og et plot, der udfolder sig som et kryptisk puslespil, er denne manga et must-read for fans af tankevækkende science fiction.

    Info

    Original historie Yuba Isukari

    Tegninger Gonbe Shinkawa

    Udgivet på engelsk af Yen Press

    Anmeldelse baseret på Digital udgave af bog 1-3 (komplet) på Apple iBooks

  • Metallic Rouge anime får webtoon

    Metallic Rouge anime får webtoon

    Den officielle X/Twitter-konto for LINE Manga-appen afslørede tirsdag, at den originale tv-anime Metallic Rouge får en fuldfarve webtoon adaption, der lanceres den 7. marts. Meika Tokyo og Chita Tsurushima tegner webtoonen, og whomor er ansvarlig for produktionen.

    Metallic Rouge anime får webtoon
    ©BONES・出渕裕/Project Rouge ©whomor/LINE Digital Frontier

    Animeen havde premiere den 10. januar. Crunchyroll streamer serien over hele verden, på nær Asien, når den sendes i Japan.

    Kilder

  • Maomao fra The Apothecary Diaries er på forsiden af Animage

    Maomao fra The Apothecary Diaries er på forsiden af Animage

    Maomao fra The Apothecary Diaries (Kusuriya no Hitorigoto) er på forsiden af det kommende Animage februar nummer, der udkommer næste onsdag den 10. januar.

    Maomao fra The Apothecary Diaries er på forsiden af Animage

    Kilde

    AniToons+

  • Even if You Slit my Mouth ender snart

    Even if You Slit my Mouth ender snart

    Det er blevet annonceret at ​​mangaen Even if You Slit my Mouth af Akari Kajimoto snart ender.

    Mangaen slutter således med det 80. kapitel, hvilket betyder, at vi kun har to kapitler tilbage. Da mangaen i øjeblikket udgives hver anden uge, forventes det sidste kapitel at blive udgivet den 18. december 2023, medmindre der opstår en uventet pause.

    Mangaen af ​​Akari Kajimoto startede i november 2020 i det digitale magasin “Shonen Jump+” fra det japanske forlag Shueisha. Ti bind af serien er allerede udgivet i Japan. Akari Kajimoto har tidligere arbejdet på en novelle af samme titel, som blev udgivet i “Young Gangan” af det japanske forlag Square Enix i 2019. En efterfølger dukkede endelig op i “Shonen Jump+” og modtog en længere version med Even if You Slit my Mouth.

    Beskrivelse

    Miroku er en ond yokai-pige, der kan åbne munden til en blodig grimase og har derfor været frygtet i århundreder! Det er bare dumt, at troen på dem har været svindende de seneste år, og deres eksistens er derfor på spil. Hun formodes at blive hjulpet af en dreng ved navn Koichi, som ville kunne bruge sine egne kræfter til at forlænge Mirokus liv – hvis hun gifter sig med ham. Miroku er ikke særlig entusiastisk og laver et væddemål med Koichi: Hvis det lykkes hende at skræmme ham inden for dette år, vil forlovelsen blive brudt.

    Kilde

  • Sand Land manga laves til anime tv-serie

    Sand Land manga laves til anime tv-serie

    Det er nu officielt blevet annonceret at SAND LAND one-shot mangaen af Akira Toriyama får endnu en anime adaption næste år.

    Dette seneste projekt er en anime-serie, der vil blive tilgængelig over hele verden eksklusivt på Disney+. Serien vil indeholde uudgivne klip fra SAND LAND animefilmen, berømte scener fra den originale manga og en ny historie udviklet af Toriyama, der hænger sammen med filmen.

    Alle produktionsmedarbejdere og cast-medlemmer vender tilbage til de nye afsnit. SAND LAND: THE SERIES er planlagt til at blive udgivet i foråret 2024.

    Sand Land manga laves til anime tv-serie
    バード・スタジオ/集英社 ©SAND LAND製作委員会

    Beskrivelse

    Sandland handler om vand. Intet virker uden det livsvigtige vand. Det ved Beelzebub også. Som djævelens søn skal han træne ordentligt for senere selv at blive en “god” dæmon. Men han afbryder træningen, da en fremmed beder ham om hjælp. Fra nu af er hans eneste mål at søge efter den mystiske vandkilde, der må være et sted i det sydlige Sandland, men som er stærkt bevogtet af en hensynsløs konge…

    Anime filmen

    Filmen er udkom i Japan i sommers og blev skabt i samarbejde mellem Sunrise-, Kamikaze Douga- og ANIMA studierne. Toshihisa Yokoshima (Amanatsu) ledede projektet. Hiroshi Koujina (The Vampire Dies in No Time) fungerede som hans rådgiver. Manuskripterne kom fra Hayashi Mori (Cells at Work!; Drifting Home), mens Yugo Kanno (JoJo’s Bizarre Adventure: Stardust Crusaders) komponerede musikken. Den japanske biografpremiere fandt sted den 18. august 2023.

    Mangaen der startede franchisen

    Den originale manga blev først offentliggjort i maj 2000 i magasinet “Weekly Shonen Jump”. Historien blev afsluttet og samlet i et enkelt bind i august samme år. Her i landet udgav Carlsen enkeltbindet i 2004 oversat af John Lysman, der også oversatte den oprindelige DragonBall udgivelse herhjemme.

    Spil

    Som en del af årets “Summer Game Fest” blev det bekræftet, at historien også bliver lavet til et videospil.

    SAND LAND spillet følger samme grundhistorie hvor spilleren drages til en ørkenverden, hvor mennesker og dæmoner lider under ekstrem vandmangel. Nu er det op til Beelzebub, sherif Rao og dæmonen Sheef, som går på jagt efter en legendarisk kilde, der siges at være gemt et sted i ørkenen. Der er forskellige køretøjer til rådighed for dig, som du frit kan ændre og kombinere.

    Udviklerne bag spillet er ILCA, som senest var ansvarlig for One Piece Odyssey og Pokémon Shining Diamond & Pokémon Shining Pearl. SAND LAND er planlagt til at blive frigivet til PS4, PS5, Xbox Series og PC. En udgivelsesdato afventer dog stadig.

    Kilde

  • J-Novel Club udvider til Europa

    J-Novel Club udvider til Europa

    Jeg ved godt at de fleste danskere er mest glade for engelsk, men mange af os kan også andre europæiske sprog som tysk og fransk og køber udgivelser på disse hvor pris og kvalitet giver mening i forhold til de engelske udgivelser, så derfor bringer jeg dette.

    J-Novel Club har annonceret at de lancerer et nyt datterselskab med titlen “J-Novel Club Nina” eller “JNC Nina” for at ekspandere til det europæiske marked. Således kan fans i Europa nu abonnere på JNC Nina for ugentlige rater af lette romaner oversat til fransk og tysk.

    Tjenesten koster 5,49€ om måneden eller 60€ om året og giver abonnenter adgang til light novels på JNC Ninas hjemmeside og app, samt adgang til et diskussionsforum og J-Novel Club Discord-serveren.

    Tjenesten følger et lignende format som den engelske J-Novel Club, hvor JNC Nina vil udgive kapitler af light novels ugentligt, og vil udgive hele den samlede bog digitalt cirka to uger efter, at alle kapitlerne er tilgængelige på hjemmesiden og appen. De kompilerede bøger vil blandt andet være tilgængelige på Amazon, Thalia/Tolino Consortium i Tyskland, Fnac i Frankrig og på J-Novel Club Ninas hjemmeside og app. Ikke-abonnenter kan også købe bøgerne hos forhandlere og på JNC Ninas hjemmeside og app. De samlede mængder koster 7,99 €, med variationer baseret på lokale momssatser.

    JNC Nina vil ikke direkte udgive romaner på tryk, men arbejder sammen med “lokale partnere” for at udgive et begrænset udvalg af kataloget på tryk i fremtiden.

    Lanceringsserierne, der er tilgængelig for JNC Nina, inkluderer:

    • Hamuo og Moss Hell Mode (fransk og tysk)
    • Kanata Yanagino og Kususaga Rins The Faraway Paladin (fransk og tysk)
    • Yuka Tachibana og Yasuyuki Syuris The Saint’s Magic Power is Omnipotent (fransk og tysk)
    • Nozomu Mochitsuki og Gilses Tearmoon Empire (fransk og tysk)
    • Yuiko Agarizaki og Aoasos Brunhild (tysk)
    • Syougo Kinugasa og Shunsaku Tomoses Classroom of the Elite (fransk)

    Kilde

  • Shonen Magazine Edge udgiver sidste nummer, her hvad der sker med titlerne deri

    Shonen Magazine Edge udgiver sidste nummer, her hvad der sker med titlerne deri

    Den officielle hjemmeside for Kodanshas Shonen Magazine Edge-magasin afslørede, hvor dets aktuelt serialiserede titler vil flytte serialisering, da magasinet afsluttede sin udgivelse med sit november- og sidste nummer sidste tirsdag.

    Shonen Magazine Edge udgiver sidste nummer, her hvad der sker med titlerne deri
    Billede via Shonen Magazine Edges website © Kodansha

    Følgende manga vil flytte til forskellige Kodansha-publikationer:

    • Comic Days app
      • Otaku Elf af Akihiko Higuchi (begynder den 20. december )
      • Ah, Sore Pon Desu! af Kentauloss (begynder den 13. december)
      • I Got Reincarnated in a (BL) World of Big (Man) Boobs af Tsukiji Nao (begynder den 20. december)
      • Chūzenji-sensei Mononoke Kōgiroku (The Mononoke Journal by Chuzenji-sensei) af Aki Shimizu (begynder den 20. december)
      • Kokusan Shōjo Clarith (Domestically Produced Girl Clarith) af yoruhashi (begynder den 29. januar 2024)
      • Dare ga Okudera Shō o Koroshita no ka? af Yūshi Kawata (begynder den 27. december)
      • Shati to Renkinjutsu no Machi (Shati and the Alchemy Town) af Japao Tobita (begynder den 13. december)
      • Billion Dollar Slave af GoRA og tegner Makimayo (begynder den 20. december)
    • Magazine Pocket app
      • Shaman King The Super Star af Hiroyuki Takei (coming soon)
      • Watashi o Center ni Suru to Chikaimasuka? (Do You Promise to Make Me the Center?) af Jun Wakatsuki (begynder den 3. januar 2024)
      • My Deer Friend Nokotan af Oshioshio (begynder den 20. december)

      Yukino Sonoyamas Bless manga flyttes til Kodanshas Monthly Shonen Sirius magasin fra februar 2024 udgaven, som udkommer den 15. december. Yanomi Saitōs Nigoru Hitomi de Nani o Negau Haiserk Senki (What Do You Wish for with Cloudy Eyes: Heiserk War Chronicles) manga vil flytte til Kodanshas Suiyōbi no Sirius (Wednesday Sirius/onsdag sirius) sektion på Niconico tjenesten, og Tekkō Akitsus Urahara Jōshi no Usagi ga Poron (Boss Uraharas Rabbit is Poron) manga vil flytte til Kodanshas Twi-shiri (eller Twi-Sir) Twitter manga service på et senere tidspunkt.

      Shonen Magazine Edge annoncerede i august, at det vil afslutte sin udgivelse.

      Magasinet blev lanceret i september 2015. Shaman King skaberen Hiroyuki Takei debuterede med Nekogahara mangaen i det første nummer, som også markerede hans første arbejde i et Kodansha magasin. Kodansha udgiver en digital version samtidig med den trykte version.

      Shonen Magazine Edge’s navn kom fra det faktum, at Kodansha havde til formål at udgive værker “i det ekstreme ydre af ‘Magazine’ gruppen.” Fumio Osano, Kodanshas redaktør for Naoko Takeuchis Sailor Moon og Codename: Sailor V manga, fungerede som chefredaktør for Shonen Magazine Edge.

      Kilde

    AnimeGuiden

    Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur

    © AnimeGuiden 2000-2025

    Lavet af WLE