McDonald’s har støttet det lokale marked i Japan med en række eksklusive menupunkter gennem årene, hvor kunderne stod i kø for limited-edition lækkerier som Full Moon Cheese Tsukimi Burgers og Sakura Cherry Blossom-smag McFlurries.
Sidste år tilbød McDonald en 18 karat guld nuggetpris til Kylling McNugget kunder og introducerede en gullig karakter kaldet “Phantom Nugget Thief” som en del af kampagnen. Dette år er Nugget Thief tilbage igen, og nu har han bragt sin søn med til festlighederne hvor de to står sammen for at fremme et nyt “forældre og barn” sauce sæt med de traditionelle japanske varianter wasabi og teriyaki.
Video
Otona Wasabi Mayo (Voksen Wasabi Mayo) sauce siges at indeholde den forfriskende smag af japansk peberrod, blandet med en lille sødme takket være tilsætningen af mayonnaise. Mens der er et lille spark til den sauce, som voksne vil elske, er det mild nok til at blive nydt af børn også.
Wanpaku Teriyaki Mayo (Fræk Teriyaki Mayo) sauce er en kombination af cremet mayonnaise og den rige, søde teriyaki smag. Det siges at være en velkendt smag for lokale kunder, da japanske retter som shogayaki (grillet svinekød og ingefær) ofte serveres med en blanding af sojasovs og mayonnaise dip.
Den nye sauce sæt vil være tilgængelig med ethvert Chicken McNugget køb i kampagneperioden, men som en ekstra speciel godbid sælger McDonalds 15 stk. kasser med de to saucer til 390 yen, hvilket er 30 procent billigere end den sædvanlige salgspris på 570 yen.
De to nye saucer vil kun være tilgængelige i kort tid, fra 26. april til 16. maj, som også dækker ferieperioden Golden Week i Japan. En førsteklasses tid for forældre og børn at nyde måltider sammen, mens de er ude på korte udflugter rundt om i landet.