Yukinobu Tatsus Dan Da Dan manga får som tidligere nævnt en anime-adaption af studiet Science Saru med Fuga Yamashiro som instruktør. Hiroshi Seko vil skrive manuskriptet og stå for seriens sammensætning. Anime adaptionen får premiere til oktober 2024.
Ny trailer
Kensuke Ushio skal komponere musikken, mens Naoyuki Onda er karakterdesigneren.
Dandadan mangaen startede serialisering i 2021 på Shueishas Shonen Jump+ tjeneste. Før udgivelsen arbejdede Tatsu som Tatsuki Fujimotos assistent på Fire Punch og Chainsaw Man, samt Yuji Kakus assistent på Jigokuraku.
Momo Ayase får et usædvanligt venskab med sin skoles UFO-fanatiker, som hun giver tilnavnet “Okarun”, fordi han har et navn, der ikke skal siges højt. Mens Momo tror på ånder, tror hun, at aliens ikke er andet end nonsens. Hendes nye ven tænker i mellemtiden det stik modsatte. For at afgøre sagen satte de to sig for at bevise, at hinanden tog fejl – Momo til et UFO-hotspot og Okarun til en hjemsøgt tunnel! Det næste, der udspiller sig, er en smuk historie om ung kærlighed … og mærkeligt liderlige rumvæsener og ånder?
Kadokawa afslørede for lidt tid siden den anden reklamevideo for KonoSuba – God’s blessing on this wonderful world! 3, den tredje tv-sæson af hovedKonoSuba – God’s blessing on this wonderful world!! anime serien.
Videoen afslører, at showet får premiere den 10. april. Videoen afslører også, at Machico optræder med åbningstemasangen “Growing Up”, og hovedrollebesætningen af Sora Amamiya, Rie Takahashi og Ai Kayano optræder med den afsluttende temasang “Ano hi no Mama no Bokura” (Us, Just Like on That Day).
Animeens nye rollebesætningsmedlemmer er:
Canon Takao som Iris
Sayuri Yahagi som Claire
Reina Ueda som Rain
Den tidligere anime-instruktør Takaomi Kanasaki vil fungere som chef-instruktør på tredje sæson hos Drive. (Studio DEEN animerede de foregående to sæsoner, og J.C. Staff animerede filmen.) Yujiro Abe (afsnitsinstruktør på Kaguya-sama: Love is War, Great Pretender) instruerer serien. Makoto Uezu er igen ansvarlig for seriens manuskripter, og Koichi Kikuta vender tilbage som karakterdesigner. Masato Kōda vender tilbage for at komponere musikken.
Kilde
KonoSuba – God’s blessing on this wonderful world! 3 Anime’s 2nd Promo Video Reveals Theme Songs, April 10 Premiere
Machico performs opening theme, 3 cast members perform ending theme
When you visit our website, we store cookies on your browser to collect information. The information collected might relate to you, your preferences or your device, and is mostly used to make the site work as you expect it to and to provide a more personalized web experience. However, you can choose not to allow certain types of cookies, which may impact your experience of the site and the services we are able to offer. Click on the different category headings to find out more and change our default settings according to your preference. You cannot opt-out of our Strictly Necessary Cookies as they are deployed in order to ensure the proper functioning of our website (such as prompting the cookie banner and remembering your settings, to log into your account, to redirect you when you log out, etc.). For more information about the First and Third Party Cookies used please follow this link. More information
The Naughty Police Woman, som illustreret af den populære kunstner CheLA77, er nu en fantastisk figur fra Hobby Sakura!
Hendes unikke uniform har de mindste hotpants, man kan tænke sig, kombineret med en skjorte og jakke, der gør meget lidt for at skjule hendes frodige figur. Med et sæt håndjern i den ene hånd og en walkie-talkie i den anden, giver hun dig et advarende blik, mens hun læner sig tilbage mod et gelænder.
The Naughty Police Woman figurens base er inkluderet.
Don Wada, maskotfiguren fra det japanske traditionelle taiko-trommespil “Taiko no Tatsujin,” slutter sig nu til figurserien “Nendoroid” fra Good Smile Company!
Wada Don kommer med tre udskiftelige ansigter, såvel som spøgelset Tamashii, et sæt hånddele, som andre Nendoroid-figurer kan bruge, så de kan spille, og en taiko-base.
Udkommer oktober 2024.
Ikke i skala action-figur. 10cm høj.
Lavet af Good Smile Company.
Koster 271kr. (uden eventuel forsendelse og told som butikker her i Vesten kan medregne i angivet pris) og 422kr hos en dansk butik (alt inkl.).
Happinet udsendte i onsdags den fulde reklame video og en illustration til tv-animeen baseret på Ryousuke Hata, den originale karakterdesigner Kuma og mangakunstneren Anajiros The Strongest Magician in the Demon Lord’s Army was a Human (Maō-gun Saikyō no Majutsushi wa Ningen Datta) manga.
Videoen afslører flere medvirkende og ansatte og aflører juli-premieren for anime serien. Videoen viser også åbningstemasangen “Ctrl C” af KOHTA YAMAMOTO feat. Shun Ikegai.
Beskrivelse
Ike er kendt som “”den stærkeste magiker i dæmonkongens hær”” og er en på egen hånd erobrer fæstninger.
Den måde, hvorpå han mejede fjenderne ned med sin enorme magi, er virkelig et “monster”, der gør ham frygtet af både allierede og fjender.
Han havde dog en hemmelighed, som han ikke kunne fortælle andre dæmoner.
“-Jeg er faktisk et menneske.”
Sigter efter en sameksistens mellem dæmoner og mennesker, mens lederen af dæmons hær skjuler det faktum, at han faktisk er et menneske!?’
Kadokawa afslørede den anden reklamevideo, en vigtig illustration, ekstra cast, temasange og kunstnere for tv-anime serien baseret på Nujimas Mysterious Disappearances (Kaii til Otome to Kamikakushi) manga forrige torsdag. De afslørede desuden at den får premiere (begynder på japansk TV) den 10. april.
Videoen viser åbningstemasangen “Hazard Symbol” af Yuyu og den afsluttende temasang “Shuku Somete Shinzō” (Scarlet-Dyed Heart) af Nonoka Ōbuchi.
Tomomi Mochizuki (Battery the Animation, House of Five Leaves, Twin Spica) instruerer anime serien hos Zero-G og er også ansvarlig for seriens sammensætning. Takuya Tani (Muv-Luv Alternative, Kōkaku no Pandora) designer karaktererne.
Øvrige medarbejdere omfatter:
Rekvisitdesign: Hiyori Denforword Akishino
Art Director: Toshiyuki Sakae
Farve Design: Miyoko Ichinose
Sammensættende instruktør for fotografi: Tomomi Saitō
Redigering: Masaki Utsunomiya
Lydinstruktør: Fumiyuki Go
Lydeffekter: Noriko Izumo
Lydproduktion: dugout
Musik: Kayo Konishi, Yukio Kondoo
Musikproduktion: Flying Dog
Beskrivelse
Den moderne bizarre romanske historie følger Sumireko Ogawa, en håbefuld forfatter, der elsker mysterier og arbejder i en boghandel med en dreng ved navn Ren Adashino. De er vidne til mærkelige hændelser.
En moderne bizar romanesque med en gennemtrængende kombination af “mærkelighed”, “piger” og “seksualitet”.
Godzilla Minus One har i nat fået en Oscar for “Bedste visuelle effekter”. Dette gjorde den foran film som “Guardians of the Galaxy Vol. 3” og “Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One“.
Godzilla Minus One er den første live-action Godzilla film, der er produceret i Japan siden 2016 filmen Shin Godzilla.
Der er sket meget siden den kiksede mand i et dinosaur-agtigt gummikostume. På den måde er det givet seriens rødder utroligt at se den ende med en pris for bedste effekter, men modsat dens rødder fortjener denne film stor ros for sine effekter.
Medens de amerikansk fremstillede Legendary Pictures Godzilla film læner sig længere og længere ind i action-film stilen, viser Godzilla Minus One, ligesom Shin Godzilla før den, ikke kaiju-kongen som menneskehedens frelser mod endnu mere destruktive monstre, men som en skræmmende natur kraft uden nogen særlig bekymring for, hvor mange mennesker der bliver hjemløse eller døde på grund af dens hærgen.
Mens Godzilla Minus One følger tonen fra Shin Godzilla er det ikke en efterfølger. Shin Godzilla fandt sted i nutiden, men Godzilla Minus One foregår i efterkrigstiden, hvor Japan lige har startet processen med at komme sig efter Anden Verdenskrig. På den måde er den reelt en remake af den aller-første Godzilla film fra 1954.
»Efter krigen havde Japan mistet alt. Jeg vil gerne skildre [Godzilla] som en tilstedeværelse af hidtil uset fortvivlelse, der kommer for at tilføje endnu et slag,” siger instruktøren Takashi Yamazaki og forklarer den matematiske betydning af filmens titel, hvor Japan blev slået ned under, hvad det allerede følte var bunden.
Det er en markant afvigelse fra den feel-good-stil, der udgør størstedelen af Yamazakis filmografi som instruktør, såsom hjertevarme hits Stand by Me Doraemon 2 og Always: Sunset on Third Street ’64, hvoraf sidstnævnte også foregår i Gårsdagens Tokyo, men en ikke under truslen om kaiju-angreb.
“Ved at lave denne film har personalet og jeg lagt lag efter lag af fortvivlelse med det formål at få Godzilla til at føle sig som en gående fysisk manifestation af terror,” siger Yamazaki, som også er manuskriptforfatter og instruktør for visuelle effekter for Godzilla Minus One. “Jeg tror, at det, vi har lavet, ikke er en film, du går i biografen for at ‘se’, men for at ‘opleve’,” og beskriver den som “den mest skræmmende Godzilla nogensinde.”
Kilde
Se listen over alle Oscar-vinderne her
‘Oppenheimer’ blev årets helt store vinder, da Oscar-priserne blev uddelt.
Den (indtil videre) sidste film fra den legendariske instruktør Hayao Miyazaki har i nat fået en Oscar for Bedste animationsfilm for Drengen og Hejren.
Det er Miyazakis anden Oscar, da han vandt en for Chihiroog Heksene for 21 år siden, tilbage i 2003. Han var yderligere nomineret for Det Levende Slot i 2006 og Når VindenRejser Sig i 2014, men modtog ingen priser for disse. Drengen og Hejren er hans første film siden Når Vinden Rejser Sig.
Mens den 83-årige instruktør ikke aktivt planlægger yderligere spillefilm, afviser Ghiblis vicepræsident Junichi Nishioka, at Miyazaki planlægger at gå på pension, og sagde i september, at han “allerede kommer ind på kontoret med nye ideer”.
Kilder
Se listen over alle Oscar-vinderne her
‘Oppenheimer’ blev årets helt store vinder, da Oscar-priserne blev uddelt.
The Boy and the Heron, Hayao Miyazaki’s last film, wins Oscar for best animation
Master Japanese director wins his second Oscar for story of a young boy searching for his mother during the second world war
‘The Boy and the Heron’ Delivers Hayao Miyazaki His Second Oscar
At age 83, legendary animation director Hayao Miyazaki became the oldest director to win an Oscar for best animated feature.
Jeg læste nyheden for nogle timer siden, men jeg skulle have tid til at fordøje det og finde ud af hvad jeg skal skrive, for en ting er når kendte personer dør, men Akira Toriyamas værker betød noget for mig.
Dragon Ball var nok den serie der fik mig virkelig fanget af at se anime og kort efter læse manga. Den fulgte mig i de sene teenage-år og efterhånden som jeg læste flere og flere andre værker faldt den i baggrunden, men den blev aldrig glemt. I dag har jeg godt nok ofte kritiseret den for dens svage sider, men netop det viser at Akira Toriyama havde skabt et værk, der altid var i mit baghoved som en slags målestok for hvad tegneserier – ikke kun manga – kan være.
Så må du hvile i fred, Akira Toriyama-sensei, du bragte mange, herunder også mig, stor glæde.
Hans livsforløb
Ifølge nedenstående udtalelse fra Toriyamas Bird Studio døde manga-skaberen den 1. marts af akut subduralt hæmatom (blødning nær hjernen). En privat begravelse blev holdt med hans nære familie.
Akira Toriyama blev født i Nagoya, Aichi præfekturet den 5. april 1955. Fra en ung alder blev han inspireret af Disneys og Osamu Tezukas værker, hvor Tezukas Astro Boy serie tændte hans kærlighed til manga. Efter at have dimitteret fra det kreative design-spor på en Aichi Prefectural High School, sluttede Toriyama sig til et lokalt reklamebureau som designer.
Toriyama sagde op som 23-årig og havde brug for penge og havde til formål at indsende sin første manga til en rookie-pris i Kodansha’s Weekly Shonen Magazine. Ude af stand til at overholde deadlinen, sendte han i stedet sit første værk, Awawa World, til Weekly Shonen Jumps månedlige Young Jump Award, som han tabte. Dette gav ham motivationen til at skabe sit næste værk og blev opdaget af Kazuhiko Torishima, som blev Toriyamas mangeårige redaktør på hans fremtidige værker, herunder Dr. Slump fra 1980 til 1984, og begyndelsen af Dragon Ball, indtil Torishima blev forfremmet til redaktør -in-chief på V Jump og derefter Weekly Shonen Jump.
Toriyama fortsatte med at udgive Dragon Ball i Weekly Shonen Jump fra 1984 til 1995, såvel som one-shot Sand Land i 2000. Toriyama leverede også karakterdesign og kunst til andre bemærkelsesværdige franchises såsom Dragon Quest, Chrono Trigger, Blue Dragon og andre. Dermed satte han sit præg på ikke kun manga, men også videospil.
Følgende er oversat fra japansk uden megen bearbejdning. Derfor kan ordlyden og delingen i linjer kan virke lidt underlig på dansk. Det blev gjort for at holde det så tæt på de oprindelige tekster som muligt.
Hilsen fra Eiichiro Oda, skaberen af One Piece
Det er for tidligt. Hullet er for stort.
Tanken om aldrig at se dig igen fylder mig med sorg. Jeg har beundret dig så meget, siden jeg var barn. Jeg husker også den dag, hvor du sagde mit navn for første gang. På vej hjem fra dagen brugte du ordet “ven” om os. Jeg husker også de dage, hvor jeg havde en fantastisk tid med hr. Kishimoto. Jeg husker også den sidste samtale, vi havde.
Han tog stafetten op fra de dage, hvor man blev dum af at læse manga. Han er også en af de mennesker, der skabte en æra, hvor både voksne og børn læser og nyder manga. Manga kan også gøre ting som dette. Det fik mig til at drømme om, at jeg kunne rejse over hele verden. Det var som at se en helt træde fremad.
Ikke kun for mangakunstnere men barndommen af skabere, der er aktive i alle brancher. Spændingen og inspirationen i Dragon Ball serialiseringen er sandsynligvis forankret i dem. Dens tilstedeværelse er som et stort træ.
For mangakunstnere af vores generation, der stod på samme scene. Jo tættere jeg kom på Toriyamas arbejde, jo mere indså jeg, at det havde en større tilstedeværelse. Næsten skræmmende. Men at møde den afslappede mand selv gjorde mig altid glad. Fordi vi elsker Toriyama-sensei af hele vores væsen.
Ind i den kreative verden efterladt af Toriyama sensei. Med respekt og taknemmelighed beder jeg for hans sjæls ro fra bunden af mit hjerte.
Jeg håber, at himlen bliver en behagelig verden, lige som du forestillede dig det.
Hilsen fra Masakazu Katsura, skaberen af bl.a. Video Girl Ai
Jeg føler mig svag og har ingen energi. Jeg ønsker ikke at kommentere på ting som dette. Men jeg skriver noget. Hvis jeg begynder at skrive det ned, ender det nok med at blive ret langt, da der er så mange ting, jeg gerne vil sige, men jeg vil forsøge at holde det så kortfattet som muligt. Jeg er dog ikke i det rette humør, så tilgiv venligst mit vrøvl.
Også selvom jeg tænker tilbage. Jeg overdriver ikke, jeg har ikke andet end glade minder om de gange, jeg besøgte ham derhjemme, de gange, han kom for at bo hos mig, og de gange, vi var ude at have det sjovt, og hver gang jeg ringede til ham i telefonen, grinede jeg, indtil jeg var træt. Han var en interessant person. Uforskammet, sød, giftig og ydmyg.
I mit hovedjob, manga, lavede jeg noget samarbejde, men det var også sjovt. Men 99% af tiden talte vi aldrig om manga. Som mangakunstner er sceneriet, jeg ser, og kunstnerens niveau så forskellige, at jeg aldrig rigtig tænker over deres storhed. Jeg forstår den ikke. Men da jeg mødte ham, følte jeg det ikke det mindste. Det var hans personlighed. Derfor tænker jeg stadig mere på ham som en ven end en stor mangakunstner.
Sidste sommer, før jeg blev opereret, så han ud til at have hørt om det et sted og sendte mig en mail. Helt ærligt, det er sjældent, at jeg modtager en e-mail fra en, der virker bekymret for mit helbred. Vi har kendt hinanden i 40 år, men det kan have været første gang, jeg er blevet behandlet så venligt af hr. Toriyama. Jeg troede, det skulle sne. Normalt joker vi kun eller snakker nonsens. Nå, det er slet ikke tid til at bekymre sig om andre mennesker. Da jeg ringede til ham for et stykke tid siden, havde jeg det dårligt og sagde: “Måske dør jeg først, så hold venligst en afskedsfest for mig, hr. Toriyama! Han lovede at ville holde en tale for mig, da gav jeg ham en guldstjerne!, men han holdt ikke sit løfte.”
Jeg beklager virkelig, hvorfor ringede jeg ikke til dig, efter du havde sendt mig en e-mail. Det er en skam, at jeg ikke længere kan have lange telefonsamtaler for at tage en sludder. Jeg har mange ting, jeg gerne vil tale om. Der er mange historier. Som altid, hvis du har en historie, du ikke er interesseret i, vil jeg gerne tale om den igen, selvom du bare lytter til den tomt. Det nytter ikke, at du svarede på min e-mail og bad mig om at vende tilbage, og det sidste du sagde var OK. Det gør ondt fra bunden af mit hjerte.
Hilsen fra Masashi Kishimoto, skaberen af Naruto
For at være ærlig ved jeg ikke, hvad jeg skal skrive eller hvordan jeg skal skrive om det her lige pludselig. Men indtil videre vil jeg gerne udtrykke mine tanker og følelser til Toriyama-sensei, noget jeg ville ønske, han ville have spurgt mig om en dag.
Jeg voksede op med Dr. Slump i de lavere klasser i folkeskolen og Dragon Ball i de højere klasser, og det var naturligt for mig at have hans manga ved siden af mig som en del af mit liv. Selvom jeg havde en dårlig oplevelse, fik jeg til at glemme det at se Dragon Ball hver uge. Det var en lettelse for mig, en dreng på landet, der intet havde. Fordi Dragon Ball var virkelig sjov! Det var dengang da jeg var universitets studerende at Dragon Ball pludseligt sluttede, som havde været en del af mit liv i så mange år. Jeg følte en utrolig følelse af tab og vidste ikke, hvad jeg skulle se frem til. Men på samme tid var det også en mulighed for mig til virkelig at forstå storheden af den lærer (sensei), der skabte Dragon Ball. Jeg vil også gerne skabe værker som dine! Jeg vil gerne være som min lærer! Da jeg fulgte i min lærers fodspor og stræbte efter at blive mangakunstner, begyndte følelsen af tab at forsvinde. Fordi det var sjovt at lave tegneserier (manga). Jeg var i stand til at finde nyt sjov ved at følge min lærer. Min sensei har altid været min guide. Jeg beundrede det. Jeg beklager ulejligheden, men jeg vil gerne udtrykke min taknemmelighed over for læreren. For mig var han frelsens gud og mangaens gud.
Da vi mødtes første gang, var jeg så nervøs, at jeg ikke kunne sige et ord. Men efter at have mødt ham mange gange i Tezuka-prisens screeningskomité, blev vi i stand til at tale sammen. Som Dragon Ball børn gik jeg og hr. Oda tilbage til at være børn igen, og da vi talte spændt om, hvor sjovt Dragon Ball virkelig var, som om vi konkurrerede med hinanden, og jeg vil aldrig glemme hvordan sensei (Toriyama) så lidt flov ud og smilede til mig.
Jeg har lige modtaget nyheden om min lærers død. Jeg følte en endnu større følelse af tab, end da Dragon Ball sluttede… Jeg ved stadig ikke, hvordan jeg skal håndtere dette hul i mit hjerte. Nu kan jeg ikke engang læse min yndlings Dragon Ball. Jeg føler ikke, at jeg har været i stand til at skrive denne sætning, som jeg gerne vil formidle til min lærer ordentligt. Alle rundt om i verden så stadig frem til at se dit arbejde. Hvis et Dragon Ball ønske virkelig går i opfyldelse… det beklager jeg… Måske er det egoistisk af mig, men det er trist, sensei.
Tak, Akira Toriyama-sensei, for alle dine underholdende værker gennem de sidste 45 år. Og mange tak for dit hårde arbejde.
Vi er sikre på, at de resterende familiemedlemmer stadig er dybt sårede. Pas på dig selv. Jeg beder til, at hr. Akira Toriyama må hvile i fred.
Hilsen fra Dragon Quest spildesigner Yuji Horii
Jeg er stadig vantro over nyheden om Mr. Toriyamas død, som var så pludselig. Jeg har kendt Toriyama-san, siden jeg var forfatter på Shonen Jump, og med anbefaling fra Toriyama-san, den ansvarlige redaktør, besluttede jeg at bede ham om at tegne til spillet, da vi lancerede Dragon Quest. I de 37 år siden da har jeg været involveret i karakterdesign, monsterdesign og utallige charmerende karakterer. Historien o Dragon Quest er baseret på Toriyamas karakterdesign. Toriyama-san og den afdøde Sugiyama-sensei var venner, der arbejdede på Dragon Quest i lang tid. Jeg kan ikke tro, han er død… Jeg ved ikke, hvad jeg ellers skal sige.Jeg er virkelig, virkelig skuffet.
Hilsen fra Emanuel Macron, Frankrigs præsident
À Akira Toriyama et ses millions de passionnés qui ont grandi avec lui.
Shōsetsuka ni Narō webstedet offentliggjorde torsdag det sidste kapitel af Yuu Tanakas Reincarnated as a Sword (Tensei Shitara Ken Deshita) webroman.
Tanaka lancerede romanerne på Shōsetsuka ni Narō webstedet i september 2015, og Gentosha begyndte at udgive serien med illustrationer af LLO i juli 2016. Det 17. bind udkommer i Japan den 29. marts. Tomowo Maruyama lancerede manga-adaptionen på Gentoshas Denshi Birz websted i december 2016, og det 15. kompilerede bogbind udkommer den 23. marts. Hinako Inoue lancerede Another Wish manga-spinoff historien i juni 2020 og afsluttede mangaen i dets sjette bind i marts 2023. Seven Seas Entertainment udgiver også mangaen på engelsk. De originale romaners 12-episoders anime-adaption havde premiere i Japan i oktober 2022. Animeen får en anden sæson, der dog blev lovet for nogen tid siden uden at der er kommet mere derom i over et år.
Beskrivelse
Reinkarneret som et bevidst våben med minder om hans tidligere liv, men ikke hans navn, redder et magisk sværd en ung beastgirl fra et liv i slaveri. Fran, den katteørede pige, bliver hans bærer og vil kun blive stærkere, mens sværdet ønsker at finde ud af, hvorfor han er her. Sammen er den mærkelige duos rejse kun lige begyndt!
Trailer for anime adaptionen
Kilde
Yuu Tanaka’s Reincarnated as a Sword Webnovel Ends
Series launched in September 2015 // The Shōsetsuka ni Narō website published the final chapter of Yuu Tanaka’s Reincarnated as a Sword (Tensei Shitara Ken…