
Der er meget skepsis online over den første trailer for den kommende amerikanske live action Sonic The Hedgehog film. Hvad synes I?
I det mindste er Jim Carrey lovende som Robotnik. Mere har jeg ikke at sige.
Korte nyheds opslag


Der er meget skepsis online over den første trailer for den kommende amerikanske live action Sonic The Hedgehog film. Hvad synes I?
I det mindste er Jim Carrey lovende som Robotnik. Mere har jeg ikke at sige.

Til vinteren 2020 kommer der en kort anime efterfølger til den populære Laid-Back Camp (Yuru Camp△). Den kommende serie har titlen Room Camp (Heya Camp△).

Den 14 juni 2019 får For Whom the Alchemist Exists (Tagatame no Alchemist) anime filmen premiere i de japanske biografer.
Filmen er baseret på et taktisk simulering RPG smartphone spil udgivet af Fuji & gumi Games.


Persona 5 Royal udkommer til PlayStation 4 den 31 oktober i Japan og i Vesten i 2020

Læs vores anmeldelse af filmen her.

Det store japanske forlag Shueisha, der står bag de største manga titler, har offentliggjort salgstallene for 2018 (1 januar 2018 til 31 december 2018).
| Magasin titel | Gennemsnitligt oplag |
|---|---|
| Weekly Shonen Jump | 1.740.000 |
| V Jump | 187.500 |
| Saikyō Jump | 150.000 |
| Jump SQ. | 210.000 (inklusiv digitale udgaver) |
| Weekly Young Jump | 506.000 |
| Ultra Jump | 36.000 |
| Grand Jump | 170.000 |
Shonen Jump+ hjemmesiden og app’en har 2,4 millioner aktive brugere om ugen. Den officielle hjemmeside for Weekly Shonen Jump magasinet har 2,4 millioner visninger om måneden og 880.000 unikke besøgende om måneden.
Vi har ikke køn for læserne af Shounen Jump, men deres alder. 27,4% af læserne er 25 år eller ældre, 25,8% er 19-24 år, 17,6% er 16-18 år, 16,4% er 13-15 år, 9,6% er 10-12 år og 3,2% er ni år eller yngre.
For V Jump er 90% af læsere mænd, og 10% er kvinder. 25% af læserne går i de øverste klasser i grundskolen, 24% går i mellemskolen, 20% går i de laveste klasser i grundskolen, 12% går i gymnasiet, 15% er voksne og arbejder og 4% er på college.
For Saikyō Jump går 58,5% af læserne i de øvre dele af grundskolen, 28% går i den lavere mellemskole, 11% går i mellemskolen og 2,5% er i gymnasiet eller ældre.
For Weekly Young Jump købte 72,2% af læserne magasinet hos dagligvarebutikker, 17% købte dem hos boghandlere og 6,7% købte dem i togstations-butikker. 47,8% af læserne er i alderen 20-27, og 32,3% er 28 år eller ældre.
Jump SQ.s læsskare er 30,2% i alderen 25-29 år, 26,4% i alderen 20-24 år, 25,2% i alderen 15-19 år og 18,2% i alderen 30-34 år. 67,5% af læserne er mænd og 32,5% af læserne er kvinder.
| Magasin titel | Gennemsnitligt oplag |
|---|---|
| Ribon | 145.000 |
| Cookie | 34.000 |
| Margaret | 38.000 |
| Bessatsu Margaret | 131.000 |
| The Margaret | 36.000 |
| Office YOU | 52.000 |
| Cocohana | 54.000 |
For Ribon går 66,6% af læserne i gymnasiet, 17,2% i de lavere klasser i grundskolen, 11,4% i mellemskolen og 3,3% går i gymnasiet eller er ældre.
For Bessatsu Margaret er 56,2% af læserne 24 år eller ældre, 16% er 15-18 år, 15,1% er 19-23 år og 12,7% er 14 år eller yngre.
For Office YOU er 71% af læserne 45 år eller ældre. Derudover er 32% husmødre, 27% kontorarbejdere, og 17% er deltidsansatte.
Shueishas “Manga Mee” app, der er målrettet kvinder, har ca. 1 million downloads og 500.000 unikke månedlige brugere.
Billede fra Tofugu
Den længst kørende danske side om anime, manga og moderne japansk kultur
© AnimeGuiden 2000-2025
Lavet af WLE