Der er ikke noget som manga der kan give en følelsesmæssig reaktion og få folk til at tænke. Japans IPA (Information-Technology Promotion Agency), en brancheorganisation, der fremmer god IT-praksis i Japan, gjorde indtryk, da det lejede snesevis af billboards i Tokyos trendy Harajuku-distrikt. Kampagnens mål var at få de unge til at tænke mere på adgangskode sikkerhed og styrken af deres passwords.
I stedet for at forkynde om, hvor vigtige adgangskoder er for os alle i vores moderne tidsalder, bragte billboardsne en række romantiske mangabilleder om forelskede unge, der fik stor opmærksomhed på internettet, hvilket hjalp med at sprede ordet og øge bevidstheden .
I et par uger bragte hvert billboard i Harajuku disse vigtige beskeder om adgangskoder, og hvorfor vi skal bruge god praksis. Peter fra J-List oversatte billederne, så de kunne blive værdsat af folk, der taler engelsk frem for japansk, og vi takker ham for denne mulighed for at læse en virkelig japansk annoncekampagne.
1 Kommentar
JoaCHIP
Man må da tage hatten af for deres opfindsomhed. InfoSec og romance som tema? Den har været svær at finde investorer til, tror jeg. :D