Dragami Games og Nada Holdings har officielt annonceret at kultspillet “Lollipop Chainsaw” ikke kun vende tilbage som et nyt videospil,men også bliver adapteret til en anime.
Således er en helt ny titel i øjeblikket under udvikling. Ifølge de ansvarlige er målet at bevare originalens charme, samtidig med at den udvides med nyt indhold og moderne tilgange. Det er især vigtigt for teamet at bevare originalens ånd og aktivt indarbejde fanfeedback i udviklingen. Målet er, ligesom med originalen, at skabe en underholdende oplevelse i en verden fuld af mørk humor.
Der er endnu ikke afsløret konkrete detaljer om det kommende videospil eller anime-adaption. Mere information følger på et senere tidspunkt.
Det originale “Lollipop Chainsaw” spil blev udgivet i 2012 til PlayStation 3 og Xbox 360. En genindspilning, “Lollipop Chainsaw RePOP“, fulgte i september 2024. Nu er det næste skridt for franchisen at komme ud med det nye projekt.
Konami har udgivet en spilbar demo til det kommende videospil “EDENS ZERO“, der er baseret på manga og anime af samme navn.
“EDENS ZERO” action-RPG’et har været under udvikling siden 2020 og lader spillerne opleve den komplette historie. Udover actionfyldte kampe tilbyder spillet muligheden for at rejse til forskellige planeter og opdage nye eventyr. Et særligt højdepunkt er det åbne verdensområde i Blue Garden.
Gemte spil fra demoen kan overføres til den fulde version senere. Trofæer og præstationer kan dog ikke låses op i prøveversionen. Den fulde version udgives den 15. juli 2025 til Xbox Series X|S, PlayStation 5 og PC via Steam.
Hiro Mashimas seneste blockbuster følger Shiki Granbell, der vokser op blandt robotter på en planet i Sakura kosmos. Da rumeventyrerne Rebecca og hendes kat Happy lander på denne planet en dag, ændrer Shikis liv sig dramatisk. Han bliver afvist af sine robotvenner, så han slutter sig til Rebecca, Happy og deres eventyrerlaug for at udforske rummet og møde nye venner.
Om mangaen bag
Mangaen af Hiro Mashima, der også blev kendt gennem “Fairy Tail” og hans første hit “Rave Master“, begyndte i juni 2018 og blev færdiggjort i juni 2024. Serien omfatter i alt 33 bøger.
Jeg har samlet og spillet Magic: The Gathering siden 1994, så det var før jeg fik interessen for anime, manga og japansk populærkultur. Jeg har siden købt Magic-kort i ny og næ gennem årene. Derfor tæller samlingen nu mange tusinde af kort fra forskellige sæt.
Sættet Kamigawa: Neon Dynasty fangede særligt opmærksomheden på grund af sin æstetik – japansk-inspireret cyberpunk fantasy – genrer jeg elsker. Sættet blev næsten komplet samlet, dog kun i standardudgave, da jeg trods alt føler at “collector”-udgaverne er et cash-grab. Ja, jeg er godt nok samler men det føles bare for langt fra de oprindelige spillekort.
Det samme gælder Hatsune Miku Secret Lair-samlingerne. Selvom jeg sprang over de først, kunne jeg ikke lade være med at køde nyeste da jeg tilfældigvis var nysgerrig. Det var både på grund af min kærlighed til Hatsune Miku og nysgerrighed på de “særlige” produker.
Det var mine første Secret Lair-produkter, og jeg blev positivt overrasket over kvalitet og design af produktet som helhed. Måske på nær kortene, der er ret typiske i folie tryk. Det er nok det vigtigste dog, hvilket giver store skår i glæden. Følelsen af at sidde og åbne pakkerne er dog premium. Således har jeg nu har jeg nogle i både japansk og engelsk udgave – samt et ekstra sæt af det ene til brug i spil.
Galleri
Fremad
Lad os se om de sammen med det ny Final Fantasy sæt formår at genvække min interesse i spillet på sigt. Ingen af de japanske kortspil jeg har prøvet har fanget mig på samme måde som mit første. Det første CCG også selvfølgelig, så hele mediet fra friskt dengang i midt 90’erne. Bevares, Yu-Gi-Oh og Pokémon er glimrende spil og har nogle 100 kort af hver og selvfølgelig en god stak Weiß/Shwarz også – jeg er vel otaku/weeb (glimrende men alt for dyrt spil for øvrigt).
Final Fantasy var dog en spil-serie, der gjorde at jeg var meget optaget af JRPGs for 25 år siden, så på trods af at jeg føler det som at malke spillet med det powercreep der har været i lang tid og især i de nyeste serier kan jeg nok ikke lade være med at falde for sættet…
Om indlægget
Dette er en forkortet udgave af indlægget på min private blog, men da det også vedrører denne hobby tænkte jeg at jeg ville dele tankerne her med lidt andet føjet til.
Tre nye karaktertrailere er blevet udgivet til det kommende videospil “Demon Slayer: The Hinokami Chronicles 2.“. De fremviser de tre pillars Obanai Iguro, Sanemi Shinazugawa og Gyomei Himejima, som hver især præsenteres med imponerende scener og kampteknikker.
Obanai Iguro
Sanemi Shinazugawa
Gyomei Himejima
Om spillet
Eterfølgeren til det populære “Demon Slayer: The Hinokami Chronicles” udkommer til sommer til PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch og pc via Steam. Digitale forudbestillinger er allerede mulige. Spillets plot fortsætter problemfrit fra begivenhederne fra dets forgænger og inkluderer følgende historier:
Underholdningsdistrikt
Sværdsmed landsby
Hashira træning
Den populære VS-tilstand vender også tilbage og muliggør spændende kampe mod venner, AI-modstandere eller fremmede. Derudover er alle fightere fra første del spilbare igen i efterfølgeren, så du i sidste ende kan vælge mellem over 40 spilbare karakterer.
Team MJM vil udgive “//signal.” — et “okkult rollespil”, der er et officielt autoriseret spinoff til den ældre men ikoniske “Serial Experiments Lain” anime — på Steam- og itch.io-tjenesterne den 30. april. Windows- og macOS-spillet vil koste 1.000 yen (46kr.) for den digitale version. For 1.700 yen (79kr.) kan man få en limited-edition udgivelse, der passende til franchisens alder og stil kommer på CD-ROM.
Dette nye spil er godkendt i henhold til retningslinjer, som NBCUniversal Entertainment udgav for indbyggere i Japan for at lave afledte værker af anime fra 2019 og 2028. Spillets personale understregede dette ved at poste et brev, der i det væsentlige er en positiv tilkendegivelse fra animeens manuskriptforfatter Chiaki J. Konaka.
Spillet lader spilleren til at interagere med karakterer fra animeen, samle e-mails og hændelses-logfiler fra fortiden og samle brudte bånd sammen igen. Gennem dette kan spilleren afsløre “en ny facet” af karakteren Lain Iwakura – og i forlængelse heraf, Serial Experiments Lain selv.
Beskrivelse
Den anerkendte kunstner Yoshitoshi ABe (“Haibane Renmei“, “Texhnolyze“) bringer den eksistentielle klassiker til live. Serien banede vejen for storfilm som “The Matrix“. Følg med, mens fjortenårige Lain – drevet af en klassekammerats pludselige selvmord – logger på Wired og prompte fortaber sig i en forskruet masse af hallucinationer, minder og indbyrdes forbundne psyker.
Om den oprindelige anime og tidligere værker
Den 13-episoders anime blev sendt i Japan fra juli til september 1998. Ryūtarō Nakamura instruerede animeen. Chiaki J. Konaka skrev manuskripterne, og Yoshitoshi ABe designede karaktererne.
Anime-personalet havde oprindeligt planlagt projektet som et spil, der til sidst blev en PlayStation-softwaretitel fra PIONEER LDC i november 1998. Digitale samlerobjekt anime-studiet Kasagi og det Tokyo-baserede firma Anique annoncerede i juni 2023 et alternativt virkelighedsspil (ARG) baseret på “Serial Experiments Lain” . Det havde titlen “Layer 3301: De-Cipher“. Temaet annoncerede at det var droppet fire måneder efter.
I anledning af gårsdagens “Pokémon Day” blev der annonceret et nyt kampspil i franchisen, “Pokémon Champions“.
“Pokémon Champions” vil fokusere på Pokémon-kampe med traditionel mekanik og tilbyde forskellige spiltilstande. Udgivelsen er planlagt til Nintendo Switch, iOS og Android. Der vil være crossplay mellem Nintendo Switch og mobilversioner, så spillerne kan vælge, hvordan de vil spille afhængigt af deres placering.
The International Pokémon Companys datterselskab, The Pokémon Works, udvikler spillet. Hovedserieudviklerne hos GAME FREAK er ansvarlige for planlægningen.
Derudover vil spillet have kompatibilitet med Pokémon Home, hvilket giver spillere mulighed for at importere deres Pokémon fra andre spil.
Crunchyroll annoncerede på Sony Group Corporations CES 2025 pressekonference, at en anime-adaption af videospillet “Ghost of Tsushima” er i produktion.
Serien “Ghost of Tsushima: Legends” bliver skabt af Kamikaze Douga studiet under ledelse af Takanobu Mizuno (Star Wars: Visions). Gen Urobuchi er ansvarlig for seriens sammensætning. Projektet realiseres i samarbejde med Aniplex, mens Sony Music leverer soundtracket. Animeen er planlagt til at få have premiere på Crunchyroll i 2027.
Det originale “Ghost of Tsushima” videospil blev udgivet til PlayStation 4 i juli 2020 og blev optimeret til PlayStation 5 i 2021. Siden da er spillet også blevet tilgængeligt til pc. Det var først i september sidste år, at en efterfølger, “Ghost of Yotei“, blev annonceret, som er planlagt til at udkomme her i 2025.
Åbningsfilmen til hololive VTuber Nekomata Okayus “Okayu nyumu!” visuel novel er blevet udgivet på hendes YouTube-kanal.
Åbningssangen er selvfølgelig sunget af Okayu, det siger sig selv. Sangen hedder “Mata, Okaeri.” SHIMADA bidrog til musikvideosektionerne i åbningsfilmen som storyboardkunstner, unit instruktør, karakterdesigner, animationsvejleder, nøgleanimator og animationsinstruktør. Roly og Syamo er krediteret for åbningsfilmen.
Derudover er gallerisektionen på “Okayu nyumu!”ol 1hjemmesiden blev opdateret med en række CG’er, og det blev annonceret, at et særligt Okayu PR kort til det officielle hololive-kortspil vil blive inkluderet i den visuelle novels special editions.
“Okay nyumu!” udkommer i Japan den 27. februar 2025 til PlayStation 4, Nintendo Switch og pc (Windows 10 og 11). Forudsætningen for den romantiske visuelle roman ser hovedpersonen bor sammen med den hjemløse Okayu efter at have mødt hende en dag. Okayus hololive GAMERS’ genmate Inugami Korone er også som karakter i spillet.
“Death Note: Killer Within” er et nyt videospil baseret på den populære manga af Tsugumi Ohba og Takeshi Obata.
“Death Note: Killer Within” er et online deduktionsspil for op til 10 spillere, hvor du kan spille som ikoniske karakterer fra “Death Note” franchisen.
Trailer
Om spillet
I “Death Note Killer Within” påtager spillerne sig en af fire roller: Kira, Kiras følger, L eller efterforsker. I starten tildeles hver spiller en rolle efter udvælgelseskriterier, og de er opdelt i hold – Team Kira og Kiras følgere med det formål at eliminere L, og Team L og efterforskerne, der vil fange Kira.
Spillet foregår i to faser: I handlingsfasen samler spillerne spor og udfører opgaver. I mødefasen konsulterer de for at afsløre Kira baseret på mistænkelige handlinger.
Team Kira vinder, hvis L bliver elimineret i handlingsfasen. Men hvis hold L formår at arrestere Kira i mødefasen, ødelægges Death Note, og hold L vinder. Alternativt vinder hold, hvis de er de første til at udfylde deres statuslinje.
“Death Note Killer Within” udkommer den 5. november 2024 til PS5, PS4 og pc med online cross-play og stemmechat. Spillet vil også være inkluderet i november-tilbuddet til PlayStation Plus medlemmer fra lanceringsdagen!
Beskrivelse af historien i Death Note franchisen
Light Yagami er en jura-studerende der er skuffet over lovens manglende effektivitet i at håndhæve retfærdigheden. En dag finder han en mystisk notesbog der gør at han kan se en Shinigami (dødsgud). Shinigamien, Ryuk, forklarer at hvis en persons navn skrives i notesbogen så vil vedkommende dø. Således begynder Light systematisk at dræbe alle kriminelle der ikke er blevet dømt. Politiet begynder at jage selvtægtsmanden de kalder ‘Kira’. De ledes af den geniale men meget underlige detektiv L. Antallet af døde stiger støt medens Light forsøger at skabe en verden fri for kriminalitet, men L er lige i hælene på ham.
Sony annoncerede på deres streamede State of Play præsentation onsdag, at Game Arts’ Lunar spilserie vil få en remasteret udgave med titlen Lunar Remastered Collection næste forår (2025).
Samlingen inkluderer Lunar: Silver Star Story Complete og LUNAR 2: Eternal Blue Complete. GungHo Online Entertainment udvikler den remasterede udgave, og den udkomme til PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox, Switch og PC via Steam.
Engelsk trailer
Japansk trailer
Om spillene
Den remasterede samling vil indeholde forbedret grafik og lyd, generelle kvalitetsforbedringer og andre funktioner.
Lunar: The Silver Star udkom oprindeligt for Sega CD i Japan i 1992 og i Nordamerika i 1993. Lunar: Eternal Blue udkom til Sega CD i Japan i december 1994 og i Nordamerika i september 1995. Spillene fik senere remakes til PlayStation og GameBoy Advance, der også udkom i Europa. Jeg har selv spillet den amerikanske PlayStation udgave og GBA udgaven for mange år siden og husker dem med kærlighed.
Beskrivelse af den ene Lunar historie
Drengen Alex og pigen Luna bor i den lille by Burg. Uden for byen er der et mindesmærke til ære for Dragonmaster Dyne, der døde for 15 år siden da han redede Verden. Alex beundrer Dyne enormt og drømmer om selv at blive Dragonmaster, en mand udvalgt til at kæmpe for gudinden Althena og livet. Men for at blive Dragonmaster skal man bestå dragernes prøver; dragerne som er Althenas vogtere i denne verden. For netop at tage denne prøve kommer der en dag en troldmand fra Vane, magiens by, til Burg, da der den hvide drages tempel er i nærheden. Det er selvfølgelig Alex og Luna der bliver vejvisere, og deres eventyr begynder.
SNK har afsløret en ny meddelelse og karaktertrailer til Fatal Fury City of the Wolves, dets kommende nye kampspil i sin Fatal Fury/Garou-serie. Dette skete under SNK World Championship eventet i søndags.
Trailerne afslører de tilbagevendende karakterer Terry Bogard, Rock Howard, Tizoc, Hotaru Futaba, såvel som den nye karakter Preecha. De afslører også spillets tidlige udgivelsesdato i 2025, spillets engelske og japanske rollebesætning og forhåndsvisning af spillets nye mekanik.
Annoncerings trailer
Karakter trailer (engelsk)
Karakter trailer (japansk)
Om franchisen
Fatal Fury (kendt som Garō Densetsu i Japan) er en af SNKs mest ikoniske kampspilsfranchises og er oprindelsen til nogle af virksomhedens mest genkendelige karakterer, herunder Terry Bogard, Andy Bogard, Mai Shiranui, Blue Mary, Geese Howard og flere til. Fatal Fury: King of Fighters debuterede i arkader i 1991, og den seneste del, Garou: Mark of the Wolves, debuterede i 1999. Så med 25 år på bagen er det på høje tid at der kommer et nyt indslag i serien! SNK’s separate kampspilsfranchise The King of Fighters begyndte oprindeligt som en crossover-kampspil med SNK’s Fatal Fury and Art of Fighting franchises, og deres karakterer har været grundpiller i den langvarige serie indtil i dag.
Kilde
Fatal Fury City of the Wolves Fightng Game’s Trailers Reveal New & Returning Characters, English & Japanese Cast, Early 2025 Release
New character Preecha joins returning series characters
Nu anden del af DLCen har været ude nogen tid var det nok på tide at jeg fik skrevet om de aktuelle hovedlinje Pokémon spil, som jeg trods alt har brugt en del tid på. Der kommer noget om DLCen senere.
Pokémon Scarlet og Pokémon Violet, de seneste tilføjelser til hovedserien i den elskede franchise, formår at levere en underholdende oplevelse på trods af nogle mærkbare præstationsproblemer. Mens spillene kommer til kort i den grafiske afdeling og opretholder en velkendt gameplay-formel, holder deres ekspansive verden og den vedvarende charme ved at fange Pokémon ånden i franchisen i live.
En af de iøjnefaldende egenskaber ved Pokémon Scarlet/Violet er deres open world design, der giver spillerne mulighed for mere frit at udforske et stort og fordybende miljø, der af den grund føles mere ekspansivt end i noget tidligere Pokémon spil. Følelsen af frihed er spændende, når spillere krydser forskellige landskaber, møder en række forskellige Pokémons og begiver sig ud på et eventyr, der virkelig fanger essensen af udforskning. Selv om det åbne verden-koncept er ambitiøst, har det en pris.
Ydeevneproblemer er en uheldig realitet i Pokémon Scarlet/Violet. Spillet snubler af og til med fald i billedhastigheden og lag, især i områder med mange dyr eller under intense kampe som Tera Raids, spillets funktion hvor fire spillere/NPCer kæmper mod en stærk Pokémon. Selvom disse problemer er mærkbare, overskygger de ikke fuldstændig den overordnede underholdning, men tjener som en påmindelse om de tekniske begrænsninger, spillet står over for som et Nintendo Switch spil.
Grafisk er Pokémon Scarlet undervældende og kun tilstrækkelig. Karaktermodeller og -miljøer kunne, selvom de er brugbare, drage fordel af flere detaljer og raffinement. For dedikerede Pokémon-entusiaster kan den nostalgiske charme ved Pokémonnernes designs og den ikoniske verden, de bebor, dog mildne slaget af de visuelle mangler.
Fortællingen i Pokémon Scarlet tager en tager en mindre afvigelse fra den klassiske Pokémon-formel og introducerer en historie, der afviger fra den konventionelle ond organisations plotline – men man er stadig et barn ude på eventyr, omend der er en skole der organiserer det denne gang. I stedet for en truende gruppe med uhyggelige planer, finder spillere sig i at have med en gruppe skolebøller at gøre, der snarere end at legemliggøre ægte ondskab, ser ud til at være mere misforstået end direkte ondsindede med planer for noget verdensændrende. Dette skift i antagonistiske elementer tilføjer et lag af nuancer til historien og portrætterer karakterer med motivationer, der rækker ud over den typiske søgen efter magt eller kontrol.
Fraværet af en traditionel ond organisation betyder ikke, at historien mangler. Pokémon Scarlet/Violet overrasker spillere med et par uventede drejninger og væver en fortælling, der holder dem engageret og ivrige efter at opdage, hvad der nu udspiller sig.
Under hele rejsen vil spillere støde på udfordringer og dilemmaer, der er typiske for et Pokémon spil, hvilket fremmer en følelse af fortrolighed. Den tematiske udforskning af venskab, samarbejde og båndet mellem trænere og deres Pokémon forbliver i fokus, hvilket sikrer, at Pokémon Scarlet/Violet på trods af de narrative nuancer stadig føles som et indbegrebet af et Pokémon eventyr. I sidste ende misser spillet dog balancen mellem innovation og den fortrolighed, da det igen igen føles som mere af det samme for folk, der har elsket Pokémon franchisen i årtier.
Gameplayet i Pokémon Scarlet/Violet forbliver tro mod franchisens gennemprøvede formel. Trænere vil finde sig selv involveret i turbaserede kampe, udforske byer og udfordre gym-ledere. Selvom kernemekanikken ikke har gennemgået revolutionerende ændringer, modsat den tidligere Legends Arceus spin-off, er glæden ved at fange og træne Pokémon lige så potent som nogensinde. Spillets engagement i den traditionelle Pokémon-oplevelse kan ses som både en styrke og en begrænsning, afhængigt af individuelle præferencer.
På trods af deres mangler udmærker Pokémon Scarlet/Violet sig i at bevare den vanedannende tiltrækning ved at “fange dem alle”. Spændingen ved at opdage og fange nye Pokémon, kombineret med spændingen ved at bygge et mangfoldigt og kraftfuldt hold, forbliver spillets hjerteslag. Følelsen af præstation, der følger med at fuldføre Pokédex, er et vidnesbyrd om Pokémon-franchisens vedvarende appel.
Som konklusion opnår Pokémon Scarlet/Violet muligvis ikke det tekniske niveau mange håbede det ville med hensyn til ydeevne eller grafik, og dets gameplay kan føles lidt stillestående for mangeårige fans. Spillets forpligtelse til en åben-verden-oplevelse og den ubøjelige nydelse fra at fange Pokémon gør det dog til en værdifuld tilføjelse til Pokémon arven. For dem, der kan overse de tekniske irritationer er Pokémon Scarlet/Violet en nostalgisk rejse, der fanger essensen af, hvad der gør Pokémon spil til noget særligt.