Black Rock Shooter franchiseen bliver nu også til et rollespil.
Der vides intet om platform eller andet endnu, men det er registreret af firmaet der lavede Valkyria Chronicles 2 og Persona 3 og 4.
Kilde wCloudXkumo
Spil fra Japan

Black Rock Shooter franchiseen bliver nu også til et rollespil.
Der vides intet om platform eller andet endnu, men det er registreret af firmaet der lavede Valkyria Chronicles 2 og Persona 3 og 4.
Kilde wCloudXkumo

Forrige onsdag postede ASCII Media Works’ Dengeki Online hjemmeside resultaterne af dens undersøgelse fra den 14-28 april op. hvori der blev spurgt: Hvilke anime og spil personer ville du opkalde dine børn efter?
Ifølge ASCII Media Works selv-udvalgte gruppe af svar er top 10 for de mandlige personer
| Rang | Navn | Anime/spil |
|---|---|---|
| 1 | Touma | Toaru Majutsu no Index, andre |
| 2 | Sora | Kingdom Hearts franchise |
| 3 | Cloud | Final Fantasy VII, andre |
| 4 | Hayate | Hayate the Combat Butler |
| 5 | Sousuke | Full Metal Panic! |
| 6 | Tomoya | Clannad |
| 7 | Koyomi | Bakemonogatari |
| 8 | Yuri | Tales of Vesperia |
| 9 | Kyōsuke | Little Busters! |
| 10 | Kyō | The King of Fighters franchise |
Top 10 for de kvindelige navne:
| Rang | Navn | Anime/spil |
|---|---|---|
| 1 | Mikoto | Toaru Majutsu no Index, andre |
| 2 | Yuna | Final Fantasy X, andre |
| 3 | Nanoha | Magical Girl Lyrical Nanoha, andre |
| 4 | Yui | K-ON! |
| 5 | Sakura | Card Captor Sakura |
| 6 | Mio | K-ON! |
| 7 | Yuri | Angel Beats! |
| 8 | Nagisa | Clannad |
| 9 | Rin | Fate/stay night |
| 10 | Shiki | Kara no Kyoukai – the Garden of sinners |
Dengeki Online bemærkede dog at over halvdelen af svarene var af typen “Der ingen chance for at jeg vil opkalde dem efter (anime/spil) personer” eller “Lad være med at tage fejl af virkelighed og fiktion!” Derfor holdt de ansatte til at begynde med svarene tilbage på grund af denne feedback, men til sidst besluttede de at poste svarene på undersøgelsen fra dem der havde angivet personnavne.
Her er til sammenligning de mest populære faktiske japanske baby navne ifølge japanese.about.com hjemmesiden, 2008, 2005 og de sidste årtier.
Kilde Kyō mo Yarareyaku
Kilde AnimeNewsNetwork

September nummeret af Kadokawa Shotens Newtype magasin annoncerede forrige tirsdag at der er endnu en .hack anime på vej. Den kommer til at hedde .hack//Quantum og er som de tidligere serier baseret på et spil i Bandai Namco Games serie af samme navn, nemlig PSP spillet .hack//Link.
Det populære .hack rollespils univers handler om det fiktive online spil The World, og serierne har fulgt flere versioner af spilllet, og i .hack//Link og den kommende anime er det så en ny version af det, The World R:X. Man følger personerne Tobias (nederst til venstre på billedet), Mary (nederst til venstre, yderst til højre) og Sakuya (nederst i midten), der laver et party og drager ud på en meget svær quest i spillet.
Sammen med Mazinkaiser SKL og Koisento vil .hack//Quantum animeen blive vist til “Anime Fes. ‘VS’ presented by Bandai Visual” arrangementet. Det rejser mellem Tokyo, Yokohama og Nagoya fra den 27 november. En side for projektet kan ses på arrangementets hjemmeside.
Sidste september annoncerede Bandai Namco Games på Tokyo Game Show at et fuldt-CG anime projekt fra Bandai Visual ville hænge sammen med .hack//Link spillet, men det er ikke annonceret endnu om den ny .hack//Quantum anime er det samme projekt.
Kilde Kyō mo Yarareyaku
Kilde AnimeNewsNetwork

Ys Seven udkommer snart i USA, så der er større chance for at vi ser det her på et tidsunkt.
Kilde Japanator
Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)

Fremvisningerne og poserne ved spil-producenten Bushiroads bod på Tokyo Toy Show 2010 afslørede i tirsdags at der kommer en tv anime baseret på Cardfight!! Vanguard samle kort spillet. Selve spillet udkommer næste år, omend preview hjemmesiden for det allerede er åbnet.
Udover animeen kommer der også en manga baseret på spillet, der er et samarbejde mellem Yu-Gi-Oh! R manga skaberen Akira Ito, den oprindelige Duel Masters tekniske rådgiver Satoshi Nakamura og Bushiroads President Takaaki Kidani.
Kilde Gigazine
Kilde AnimeNewsNetwork

Japanerne elsker UFO catchers, arkade-spillene hvor man skal fange bamser og lignende med en kran, og nu har Sega gjort de i forvejen svære spil endnu sværere med deres ny UFO Balance Catcher.
Samtidig med at man skal manøvrere kranen står man på en plade der bevæger sig, så man skal holde fast i siderne for at blive stående. Derudover er der pinde der bevæger sig inde blandt bamserne, og det hele kører på en tidsgrænse. Tidsgrænsen kan dog fryses ved at man bevæger pladen man står på hurtigt, men det kræver jo også ekstra opmærksomhed.
De er tossede, de japanere.
Kilde Japanator

At Dragon Quest spil-serien er stor i Japan er ikke nogen hemmelighed, og nu bliver åbningen til det nyeste spil også vist i de japanske biografer.
Square Enix annoncerede i onsdags at den computer-animerede åbning fra Dragon Quest: Monster Battle Road Victory kort kamp-spillet er blevet konverteret til stereoskopisk 3D til biograf visning. Spillet, som er en konvertering af Dragon Quest Monster Battle Road II Legend arkade kort spillet til Nintendos Wii konsol, udkom i Japan i dag torsdag. Kamikaze Douga, firmaet bag de computer-animerede sekvenser i Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies spillet og Namie Amuros musik videoer, producerede de animerede sekvenser til det ny spil.
43 biografer i Japn med stereoskopisk udstyr vil vise spillets åbning mellem den 17 og 30 juli før fremvisninger af Toy Story 3. Derudover vil Tokyos Shinjuku Wald 9 (Baruto 9) biograf vise den originale åbning i stereoskopisk 3D og en seperat “fuld version”. Hjemme elektronik butikker med 3D version udstillet vil også vise den fulde version. Dragon Quest Expo 2010, et event der vil være på Tokyos Odaiba Ø fra den 17 juli til den 31 august, og Dragon Quest Attractions, et event der vil være i Tokyos Dome City fra 4 august til 31 august, vil begge vise den originale åbning også.
Den officielle hjemmeside for spillet streamer åbningen (uden stereoskopisk 3D) i stor og lille opløsning.
Kilde MyCom Journal
Kilde AnimeNewsNetwork

Square Enix har udtalt at Final Fantasy XVI ikke kommer på Xbox360 fordi “Microsoft ikke ønsker det”.
Produceren Hiromichi Tanaka har udtalt at på trods af at Microsoft tillod Final Fantasy XI på den tidlige Xbox Live service vil den ikke have noget at gøre med Square Enix med udgivelsen af Final Fantasy XIV.
Han har tidligere sagt at grunden til at der ikke ville komme nogen Xbox 360 version var fordi Xbox Live var for “lukket”, ikke det samme som han siger nu, men han er kendt for at ændre sine udtalelser, idet han samtidig påstod at PC og PS3 udgaven ville være næsten identiske for at annoncere kort tid efter at PS3 udgaven vil være forsinket fordi de ikke kan få den til at fungere tilfredsstillende og at grafikken bliver skaleret ned i forhold til pc.
Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)

Firmaet Roundtable Concepts laver nu det perfekte TV til fans af Campcoms kampspil: LED HDTV fra 32 til 36″ med Street Figher IV logoer på. Desuden kommer der også et billede fra spillet på for 8 sekunder når apparatet tændes.
Kilde Japanator

Bandai Namco har annonceret et nyt fantasy action spil til PS3 og Xbox360 til udgivelse i 2011. Spillet får titlen “Knights Contract” og mange fans har allerede sammenlignet det med Bayonetta ud fra stilen og den letpåklædte sorceress.
Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)
En gruppe forskere fra Tokyo Polytechnic University lavede en undersøgelse af den almene japanernes opfattelse af hvad der er “Cool Japan” (se første indlæg om emnet for mere information) . De gik ud fra den antagelse at Japans styke i økonomi og international omtale ligger i anime, manga, film, mode og andre former for japansk kunst og underholdning.
Kun 29% havde hørt om begrebet “Cool Japan,” og kun 4.6% sagde de forstod hvad den betyder. Brugen af kultur for global indflydelse bliver også kaldet “soft power,” modsat “hard power” som militærstyrke.
Når de blev spurgte om hvilke områder de ville intrducere til verden som “Cool Japan” sagde 56.9% “animation” — det mest populære svar. Med 49.9% var manga svar nummer to.
Spørgsmål: “Hvilken del af japansk kultur ville du introducere til verden som “Cool Japan”?”
Teenagere
| 1 | Animation | 60.9% |
| 2 | Manga | 56.7% |
| 3 | Spil | 47.5% |
| 4 | Japansk mad | 41.8% |
| 5 | Japansk agtig natur | 39.5% |
Tyverne
| 1 | Manga | 58.4% |
| 2 | Animation | 57.1% |
| 3 | Japansk mad | 53.4% |
| 4 | Japansk agtig natur | 49.8% |
| 5 | Traditionel kunst | 42.9% |
Trediverne
| 1 | Animation | 56.2% |
| 2 | Japansk mad | 48.5% |
| 3 | Manga | 46.5% |
| 4 | Japansk agtig natur | 43.5% |
| 5 | Traditionel kunst | 38.8% |
Fyrrerne
| 1 | Animation | 53.5% |
| 2 | Japansk mad | 45.4% |
| 3 | Japansk agtig natur | 43.8% |
| 4 | Manga | 39.2% |
| 5 | Traditionel kunst | 33.8% |
47.7% sagde at de regnede DragonBall franchisen og Doraemon som tv-animeer der repræsenterede “Cool Japan” fulgt af Mobile Sut Gundam franchisen med 47.6%.
Mandlige teenagere
| 1 | One Piece | 50.7% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 50.0% |
| 3 | Doraemon | 41.2% |
| 4 | Neon Genesis Evangelion | 40.4% |
| 4 | Pokémon franchise | 40.4% |
Mænd i tyverne
| 1 | Dragon Ball franchise | 59.6% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 56.4% |
| 3 | Neon Genesis Evangelion franchise | 50.0% |
| 4 | Doraemon | 45.7% |
| 5 | Lupin III franchise | 42.6% |
Mænd i trediverne
| 1 | Mobile Suit Gundam franchise | 61.5% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 54.8% |
| 3 | Neon Genesis Evangelion | 47.4% |
| 4 | Doraemon | 46.7% |
| 4 | Lupin III franchise | 44.4% |
Mænd i fyrrerne
| 1 | Mobile Suit Gundam franchise | 48.9% |
| 2 | Lupin III franchise | 46.7% |
| 3 | Doraemon | 40.7% |
| 4 | Space Battleship Yamato franchise | 40.0% |
| 5 | Dragon Ball franchise | 36.3% |
Kvindelige teenagere
| 1 | One Piece | 62.4% |
| 2 | Detective Conan (Case Closed) | 47.2% |
| 3 | Pocket Monsters franchise | 45.6% |
| 4 | Dragon Ball franchise | 43.2% |
| 5 | Doraemon | 41.6% |
| 5 | Neon Genesis Evangelion | 41.6% |
Kvinder i tyverne
| 1 | Doraemon | 62.4% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 59.2% |
| 3 | One Piece | 51.2% |
| 4 | Mobile Suit Gundam franchise | 47.2% |
| 5 | Lupin III franchise | 44.8% |
Kvinder i trediverne
| 1 | Doraemon | 52.8% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 44.8% |
| 3 | Dragon Ball franchise | 43.2% |
| 4 | Lupin III franchise | 36.0% |
| 5 | Galaxy Express 999 | 34.4% |
Kvinder i fyrrerne
| 1 | Doraemon | 51.2% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 46.4% |
| 3 | Dragon Ball franchise | 38.4% |
| 4 | Space Battleship Yamato franchise | 36.8% |
| 5 | Mighty Atom (Astro Boy) | 36.0% |
| 5 | Detective Conan (Case Closed) | 36.0 |
Ved manga var det øverste svar Dragon Ball med 61.5% blandt alle grupper på nær kvindelige teenagere, top svaret fra dem var One Piece med 71.2%. Alle aldersgrupper nævnte Osamu Tezuka med 75.6% som toppen af manga skabere.
Ved spil førte Dragon Quest 60.8%, interessant når den ikke er nær så populær som Final Fantasy herovre.
Inden for japanske film var de to øverste svar Studio Ghibli (76.3%) og Departures (39.6%). Af instruktører førte Akira Kurosawa (70.5%) fulgt afHayao Miyazaki (60.7%). Ironisk nok har Miyazaki selv nedtonet brugen af japansk underholdningsom “soft power” for at promovere landet.
62.8% sagde at de tror at “soft power” vil blive den drivende kraft for at få Japan ud af den nuværnede recession. Den tidliger premierminister Taro As gjorde “soft power” til et af nøgleelementerne i sin politik, omend den japanske regering har haft snakket om det før og efter Asōs tid på posten.
I onsdags kom den japanske regering med et forslag om at fordoble indtægterne Japan får oversøs fra fra anime, film og andet indhold i 2020. “Intellectual Property Promotion Plan 2010” er beregnet til at øge de internationale indtæger i disse områder til 2.6 trillion yen (omkring 17 billioner kr) på et årti. Planens støtter sigter også efter at halvvere tabet for japanske selskaber fra piratkopiering.
Tokyo Polytechnic University teamet lavede undersøgelsen gennem mobiltelefoner fra den 30 april til 7 maj. Teamet spurgte 1,000 deltagere mellem 15 og 49 år, fordelt mellem mænd og kvinder. Der var 136 mandlige teenagere, 125 kvindelige teenagere, 94 mænd i tyverne, 125 kvinder i tyverne, 135 mænd i trediverne, 125 kvinder i trediverne, 135 mænd i fyrrerne og 125 kvinder i fyrrerne.
Kilde AnimeNewsNetwork

En gruppe forskere fra Tokyo Polytechnic University lavede en undersøgelse af den almene japanernes opfattelse af hvad der er “Cool Japan”. De gik ud fra den antagelse at Japans styke i økonomi og international omtale ligger i anime, manga, film, mode og andre former for japansk kunst og underholdning.
Kun 29% havde hørt om begrebet “Cool Japan,” og kun 4.6% sagde de forstod hvad den betyder. Brugen af kultur for global indflydelse bliver også kaldet “soft power,” modsat “hard power” som militærstyrke.
Når de blev spurgte om hvilke områder de ville intrducere til verden som “Cool Japan” sagde 56.9% “animation” — det mest populære svar. Med 49.9% var manga svar nummer to.
Spørgsmål: “Hvilken del af japansk kultur ville du introducere til verden som “Cool Japan”?”
Teenagere
| 1 | Animation | 60.9% |
| 2 | Manga | 56.7% |
| 3 | Spil | 47.5% |
| 4 | Japansk mad | 41.8% |
| 5 | Japansk agtig natur | 39.5% |
Tyverne
| 1 | Manga | 58.4% |
| 2 | Animation | 57.1% |
| 3 | Japansk mad | 53.4% |
| 4 | Japansk agtig natur | 49.8% |
| 5 | Traditionel kunst | 42.9% |
Trediverne
| 1 | Animation | 56.2% |
| 2 | Japansk mad | 48.5% |
| 3 | Manga | 46.5% |
| 4 | Japansk agtig natur | 43.5% |
| 5 | Traditionel kunst | 38.8% |
Fyrrerne
| 1 | Animation | 53.5% |
| 2 | Japansk mad | 45.4% |
| 3 | Japansk agtig natur | 43.8% |
| 4 | Manga | 39.2% |
| 5 | Traditionel kunst | 33.8% |
47.7% sagde at de regnede DragonBall franchisen og Doraemon som tv-animeer der repræsenterede “Cool Japan” fulgt af Mobile Sut Gundam franchisen med 47.6%.
Mandlige teenagere
| 1 | One Piece | 50.7% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 50.0% |
| 3 | Doraemon | 41.2% |
| 4 | Neon Genesis Evangelion | 40.4% |
| 4 | Pokémon franchise | 40.4% |
Mænd i tyverne
| 1 | Dragon Ball franchise | 59.6% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 56.4% |
| 3 | Neon Genesis Evangelion franchise | 50.0% |
| 4 | Doraemon | 45.7% |
| 5 | Lupin III franchise | 42.6% |
Mænd i trediverne
| 1 | Mobile Suit Gundam franchise | 61.5% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 54.8% |
| 3 | Neon Genesis Evangelion | 47.4% |
| 4 | Doraemon | 46.7% |
| 4 | Lupin III franchise | 44.4% |
Mænd i fyrrerne
| 1 | Mobile Suit Gundam franchise | 48.9% |
| 2 | Lupin III franchise | 46.7% |
| 3 | Doraemon | 40.7% |
| 4 | Space Battleship Yamato franchise | 40.0% |
| 5 | Dragon Ball franchise | 36.3% |
Kvindelige teenagere
| 1 | One Piece | 62.4% |
| 2 | Detective Conan (Case Closed) | 47.2% |
| 3 | Pocket Monsters franchise | 45.6% |
| 4 | Dragon Ball franchise | 43.2% |
| 5 | Doraemon | 41.6% |
| 5 | Neon Genesis Evangelion | 41.6% |
Kvinder i tyverne
| 1 | Doraemon | 62.4% |
| 2 | Dragon Ball franchise | 59.2% |
| 3 | One Piece | 51.2% |
| 4 | Mobile Suit Gundam franchise | 47.2% |
| 5 | Lupin III franchise | 44.8% |
Kvinder i trediverne
| 1 | Doraemon | 52.8% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 44.8% |
| 3 | Dragon Ball franchise | 43.2% |
| 4 | Lupin III franchise | 36.0% |
| 5 | Galaxy Express 999 | 34.4% |
Kvinder i fyrrerne
| 1 | Doraemon | 51.2% |
| 2 | Mobile Suit Gundam franchise | 46.4% |
| 3 | Dragon Ball franchise | 38.4% |
| 4 | Space Battleship Yamato franchise | 36.8% |
| 5 | Mighty Atom (Astro Boy) | 36.0% |
| 5 | Detective Conan (Case Closed) | 36.0 |
Ved manga var det øverste svar Dragon Ball med 61.5% blandt alle grupper på nær kvindelige teenagere, top svaret fra dem var One Piece med 71.2%. Alle aldersgrupper nævnte Osamu Tezuka med 75.6% som toppen af manga skabere.
Ved spil førte Dragon Quest 60.8%, interessant når den ikke er nær så populær som Final Fantasy herovre.
Inden for japanske film var de to øverste svar Studio Ghibli (76.3%) og Departures (39.6%). Af instruktører førte Akira Kurosawa (70.5%) fulgt afHayao Miyazaki (60.7%). Ironisk nok har Miyazaki selv nedtonet brugen af japansk underholdningsom “soft power” for at promovere landet.
62.8% sagde at de tror at “soft power” vil blive den drivende kraft for at få Japan ud af den nuværnede recession. Den tidliger premierminister Taro As gjorde “soft power” til et af nøgleelementerne i sin politik, omend den japanske regering har haft snakket om det før og efter Asōs tid på posten.
I onsdags kom den japanske regering med et forslag om at fordoble indtægterne Japan får oversøs fra fra anime, film og andet indhold i 2020. “Intellectual Property Promotion Plan 2010” er beregnet til at øge de internationale indtæger i disse områder til 2.6 trillion yen (omkring 17 billioner kr) på et årti. Planens støtter sigter også efter at halvvere tabet for japanske selskaber fra piratkopiering.
Tokyo Polytechnic University teamet lavede undersøgelsen gennem mobiltelefoner fra den 30 april til 7 maj. Teamet spurgte 1,000 deltagere mellem 15 og 49 år, fordelt mellem mænd og kvinder. Der var 136 mandlige teenagere, 125 kvindelige teenagere, 94 mænd i tyverne, 125 kvinder i tyverne, 135 mænd i trediverne, 125 kvinder i trediverne, 135 mænd i fyrrerne og 125 kvinder i fyrrerne.
Kilde AnimeNewsNetwork