Kategori: Spil

Spil fra Japan

  • Black Rock Shooter rollespil annonceret

    Black Rock Shooter rollespil annonceret

    Black Rock Shooter franchiseen bliver nu også til et rollespil.

    Der vides intet om platform eller andet endnu, men det er registreret af firmaet der lavede Valkyria Chronicles 2 og  Persona 3 og 4.

    Kilde wCloudXkumo

  • De 20 mest populære anime og spil navne til børn

    De 20 mest populære anime og spil navne til børn

    Forrige onsdag postede ASCII Media Works’ Dengeki Online hjemmeside resultaterne af dens undersøgelse fra den 14-28 april op. hvori der blev spurgt: Hvilke anime og spil personer ville du opkalde dine børn efter?

    Ifølge ASCII Media Works selv-udvalgte gruppe af svar er top 10 for de mandlige personer

    RangNavnAnime/spil
    1ToumaToaru Majutsu no Index, andre
    2SoraKingdom Hearts franchise
    3CloudFinal Fantasy VII, andre
    4HayateHayate the Combat Butler
    5SousukeFull Metal Panic!
    6TomoyaClannad
    7KoyomiBakemonogatari
    8YuriTales of Vesperia
    9KyōsukeLittle Busters!
    10KyōThe King of Fighters franchise

    Top 10 for de kvindelige navne:

    RangNavnAnime/spil
    1MikotoToaru Majutsu no Index, andre
    2YunaFinal Fantasy X, andre
    3NanohaMagical Girl Lyrical Nanoha, andre
    4YuiK-ON!
    5SakuraCard Captor Sakura
    6MioK-ON!
    7YuriAngel Beats!
    8NagisaClannad
    9RinFate/stay night
    10ShikiKara no Kyoukai – the Garden of sinners

    Dengeki Online bemærkede dog at over halvdelen af svarene var af typen “Der ingen chance for at jeg vil opkalde dem efter (anime/spil) personer” eller “Lad være med at tage fejl af virkelighed og fiktion!” Derfor holdt de ansatte til at begynde med svarene tilbage på grund af denne feedback, men til sidst besluttede de at poste svarene på undersøgelsen fra dem der havde angivet personnavne.

    Her er til sammenligning de mest populære faktiske japanske baby navne ifølge japanese.about.com hjemmesiden, 2008, 2005 og de sidste årtier.

    Kilde Kyō mo Yarareyaku
    Kilde AnimeNewsNetwork

    Billede © Kazuma Kamachi/ASCII Media Works/Project-Index
  • Endnu en .hack anime på vej

    Endnu en .hack anime på vej

    September nummeret af Kadokawa Shotens Newtype magasin annoncerede forrige tirsdag at der er endnu en .hack anime på vej. Den kommer til at hedde .hack//Quantum og er som de tidligere serier baseret på et spil i Bandai Namco Games serie af samme navn, nemlig PSP spillet .hack//Link.

    Det populære .hack rollespils univers handler om det fiktive online spil The World, og serierne har fulgt flere versioner af spilllet, og i .hack//Link og den kommende anime er det så en ny version af det, The World R:X. Man følger personerne Tobias (nederst til venstre på billedet), Mary (nederst til venstre, yderst til højre) og Sakuya (nederst i midten), der laver et party og drager ud på en meget svær quest i spillet.

    Sammen med Mazinkaiser SKL og Koisento vil .hack//Quantum animeen blive vist til “Anime Fes. ‘VS’ presented by Bandai Visual” arrangementet. Det rejser mellem Tokyo, Yokohama og Nagoya fra den 27 november. En side for projektet kan ses på arrangementets hjemmeside.

    Sidste september annoncerede Bandai Namco Games på Tokyo Game Show at et fuldt-CG anime projekt fra Bandai Visual ville hænge sammen med .hack//Link spillet, men det er ikke annonceret endnu om den ny .hack//Quantum anime er det samme projekt.

    Kilde Kyō mo Yarareyaku
    Kilde
    AnimeNewsNetwork

  • Ys Seven trailer og screenshots

    Ys Seven trailer og screenshots

    Ys Seven udkommer snart i USA, så der er større chance for at vi ser det her på et tidsunkt.

    Kilde Japanator
    Kilde
    Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)

  • Cardfight!! Vanguard kortspils anime på vej

    Cardfight!! Vanguard kortspils anime på vej

    Fremvisningerne og poserne ved spil-producenten Bushiroads bod på Tokyo Toy Show 2010 afslørede i tirsdags at der kommer en tv anime baseret på Cardfight!! Vanguard samle kort spillet. Selve spillet udkommer næste år, omend preview hjemmesiden for det allerede er åbnet.

    Udover animeen kommer der også en manga baseret på spillet, der er et samarbejde mellem Yu-Gi-Oh! R manga skaberen Akira Ito, den oprindelige Duel Masters tekniske rådgiver Satoshi Nakamura og Bushiroads President Takaaki Kidani.

    Kilde Gigazine
    Kilde AnimeNewsNetwork

  • Svær UFO catcher

    Svær UFO catcher

    Japanerne elsker UFO catchers, arkade-spillene hvor man skal fange bamser og lignende med en kran, og nu har Sega gjort de i forvejen svære spil endnu sværere med deres ny UFO Balance Catcher.

    Samtidig med at man skal manøvrere kranen står man på en plade der bevæger sig, så man skal holde fast i siderne for at blive stående. Derudover er der pinde der bevæger sig inde blandt bamserne, og det hele kører på en tidsgrænse. Tidsgrænsen kan dog fryses ved at man bevæger pladen man står på hurtigt, men det kræver jo også ekstra opmærksomhed.

    De er tossede, de japanere.

    Kilde Japanator

  • Åbningen til det nyeste DragonQuest spil kommer i biograferne

    Åbningen til det nyeste DragonQuest spil kommer i biograferne

    At Dragon Quest spil-serien er stor i Japan er ikke nogen hemmelighed, og nu bliver åbningen til det nyeste spil også vist i de japanske biografer.

    Square Enix annoncerede i onsdags at den computer-animerede åbning fra Dragon Quest: Monster Battle Road Victory kort kamp-spillet er blevet konverteret til stereoskopisk  3D til biograf visning. Spillet, som er en konvertering af Dragon Quest Monster Battle Road II Legend arkade kort spillet til Nintendos Wii konsol, udkom i Japan i dag torsdag. Kamikaze Douga, firmaet bag de computer-animerede sekvenser i Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies spillet og Namie Amuros musik videoer, producerede de animerede sekvenser til det ny spil.

    43 biografer i Japn med stereoskopisk udstyr vil vise spillets åbning mellem den 17 og 30 juli før fremvisninger af Toy Story 3. Derudover vil Tokyos Shinjuku Wald 9 (Baruto 9) biograf vise den originale åbning i stereoskopisk 3D og en seperat “fuld version”. Hjemme elektronik butikker med 3D version udstillet vil også vise den fulde version. Dragon Quest Expo 2010, et event der vil være på Tokyos Odaiba Ø fra den 17 juli til den 31 august, og Dragon Quest Attractions, et event der vil være i Tokyos Dome City fra 4 august til 31 august, vil begge vise den originale åbning også.

    Den officielle hjemmeside for spillet streamer åbningen (uden stereoskopisk 3D) i stor og lille opløsning.

    Kilde MyCom Journal
    Kilde AnimeNewsNetwork

  • Microsoft vil ikke have Final Fantasy XIV

    Microsoft vil ikke have Final Fantasy XIV

    Square Enix har udtalt at Final Fantasy XVI ikke kommer på Xbox360 fordi “Microsoft ikke ønsker det”.

    Produceren Hiromichi Tanaka har udtalt at på trods af at Microsoft tillod Final Fantasy XI på den tidlige Xbox Live service vil den ikke have noget at gøre med Square Enix med udgivelsen af Final Fantasy XIV.

    Han har tidligere sagt at grunden til at der ikke ville komme nogen Xbox 360 version var fordi Xbox Live var for “lukket”, ikke det samme som han siger nu, men han er kendt for at ændre sine udtalelser, idet han samtidig påstod at PC og PS3 udgaven ville være næsten identiske for at annoncere kort tid efter at PS3 udgaven vil være forsinket fordi de ikke kan få den til at fungere tilfredsstillende og at grafikken bliver skaleret ned i forhold til pc.

    Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)

  • Super Street Figher IV HD-tv

    Super Street Figher IV HD-tv

    Firmaet Roundtable Concepts laver nu det perfekte TV til fans af Campcoms kampspil: LED HDTV fra 32 til 36″ med Street Figher IV logoer på. Desuden kommer der også et billede fra spillet på for 8 sekunder når apparatet tændes.

    Kilde Japanator

  • Trailer for kommende spil: Knights Contract

    Trailer for kommende spil: Knights Contract

    Bandai Namco har annonceret et nyt fantasy action spil til PS3 og Xbox360 til udgivelse i 2011. Spillet får titlen “Knights Contract” og mange fans har allerede sammenlignet det med Bayonetta ud fra stilen og den letpåklædte sorceress.

    Kilde Sankaku Complex (ADVARSEL Siden indeholder materiale der er 18+)

  • Hvad japanernes synes er sejt fra Japan del 2

    En gruppe forskere fra Tokyo Polytechnic University lavede en undersøgelse af den almene japanernes opfattelse af hvad der er “Cool Japan” (se første indlæg om emnet for mere information) . De gik ud fra den antagelse at Japans styke i økonomi og international omtale ligger i anime, manga, film, mode og andre former for japansk kunst og underholdning.

    Kun 29% havde hørt om begrebet “Cool Japan,” og kun 4.6% sagde de forstod hvad den betyder. Brugen af kultur for global indflydelse bliver også kaldet “soft power,”  modsat “hard power” som militærstyrke.

    Når de blev spurgte om hvilke områder de ville intrducere til verden som “Cool Japan” sagde 56.9% “animation” — det mest populære svar. Med 49.9% var manga svar nummer to.

    Spørgsmål: “Hvilken del af japansk kultur ville du introducere til verden som “Cool Japan”?”

    Teenagere

    1Animation60.9%
    2Manga56.7%
    3Spil47.5%
    4Japansk mad41.8%
    5Japansk agtig natur39.5%

    Tyverne

    1Manga58.4%
    2Animation57.1%
    3Japansk mad53.4%
    4Japansk agtig natur49.8%
    5Traditionel kunst42.9%

    Trediverne

    1Animation56.2%
    2Japansk mad48.5%
    3Manga46.5%
    4Japansk agtig natur43.5%
    5Traditionel kunst38.8%

    Fyrrerne

    1Animation53.5%
    2Japansk mad45.4%
    3Japansk agtig natur43.8%
    4Manga39.2%
    5Traditionel kunst33.8%

    47.7% sagde at de regnede DragonBall franchisen og Doraemon som tv-animeer der repræsenterede “Cool Japan” fulgt af Mobile Sut Gundam franchisen med 47.6%.

    Mandlige teenagere

    1One Piece50.7%
    2Dragon Ball franchise50.0%
    3Doraemon41.2%
    4Neon Genesis Evangelion40.4%
    4Pokémon franchise40.4%

    Mænd i tyverne

    1Dragon Ball franchise59.6%
    2Mobile Suit Gundam franchise56.4%
    3Neon Genesis Evangelion franchise50.0%
    4Doraemon45.7%
    5Lupin III franchise42.6%

    Mænd i trediverne

    1Mobile Suit Gundam franchise61.5%
    2Dragon Ball franchise54.8%
    3Neon Genesis Evangelion47.4%
    4Doraemon46.7%
    4Lupin III franchise44.4%

    Mænd i fyrrerne

    1Mobile Suit Gundam franchise48.9%
    2Lupin III franchise46.7%
    3Doraemon40.7%
    4Space Battleship Yamato franchise40.0%
    5Dragon Ball franchise36.3%

    Kvindelige teenagere

    1One Piece62.4%
    2Detective Conan (Case Closed)47.2%
    3Pocket Monsters franchise45.6%
    4Dragon Ball franchise43.2%
    5Doraemon41.6%
    5Neon Genesis Evangelion41.6%

    Kvinder i tyverne

    1Doraemon62.4%
    2Dragon Ball franchise59.2%
    3One Piece51.2%
    4Mobile Suit Gundam franchise47.2%
    5Lupin III franchise44.8%

    Kvinder i trediverne

    1Doraemon52.8%
    2Mobile Suit Gundam franchise44.8%
    3Dragon Ball franchise43.2%
    4Lupin III franchise36.0%
    5Galaxy Express 99934.4%

    Kvinder i fyrrerne

    1Doraemon51.2%
    2Mobile Suit Gundam franchise46.4%
    3Dragon Ball franchise38.4%
    4Space Battleship Yamato franchise36.8%
    5Mighty Atom (Astro Boy)36.0%
    5Detective Conan (Case Closed)36.0

    Ved manga var det øverste svar Dragon Ball med 61.5% blandt alle grupper på nær kvindelige teenagere, top svaret fra dem var One Piece med 71.2%. Alle aldersgrupper nævnte Osamu Tezuka med 75.6% som toppen af manga skabere.

    Ved spil førte Dragon Quest 60.8%, interessant når den ikke er nær så populær som Final Fantasy herovre.

    Inden for japanske film var de to øverste svar Studio Ghibli (76.3%) og Departures (39.6%). Af instruktører førte Akira Kurosawa (70.5%) fulgt afHayao Miyazaki (60.7%). Ironisk nok har Miyazaki selv nedtonet brugen af japansk underholdningsom  “soft power” for at promovere landet.

    62.8% sagde at de tror at “soft power” vil blive den drivende kraft for at få Japan ud af den nuværnede recession. Den tidliger premierminister Taro As gjorde “soft power” til et af nøgleelementerne i sin politik, omend den japanske regering har haft snakket om det før og efter Asōs tid på posten.

    I onsdags kom den japanske regering med et forslag om at fordoble indtægterne Japan får oversøs fra fra anime, film og andet indhold i 2020. “Intellectual Property Promotion Plan 2010” er beregnet til at øge de internationale indtæger i disse områder til 2.6 trillion yen (omkring 17 billioner kr) på et årti. Planens støtter sigter også efter at halvvere tabet for japanske selskaber fra piratkopiering.

    Tokyo Polytechnic University teamet lavede undersøgelsen gennem mobiltelefoner fra den 30 april til 7 maj. Teamet spurgte 1,000 deltagere mellem 15 og 49 år, fordelt mellem mænd og kvinder. Der var 136 mandlige teenagere, 125 kvindelige teenagere, 94 mænd i tyverne, 125 kvinder i tyverne, 135 mænd i trediverne, 125 kvinder i trediverne,  135 mænd i fyrrerne og 125 kvinder i fyrrerne.

    Kilde AnimeNewsNetwork

  • Hvad japanernes synes er sejt fra Japan del 1

    Hvad japanernes synes er sejt fra Japan del 1

    En gruppe forskere fra Tokyo Polytechnic University lavede en undersøgelse af den almene japanernes opfattelse af hvad der er “Cool Japan”. De gik ud fra den antagelse at Japans styke i økonomi og international omtale ligger i anime, manga, film, mode og andre former for japansk kunst og underholdning.

    Kun 29% havde hørt om begrebet “Cool Japan,” og kun 4.6% sagde de forstod hvad den betyder. Brugen af kultur for global indflydelse bliver også kaldet “soft power,”  modsat “hard power” som militærstyrke.

    Når de blev spurgte om hvilke områder de ville intrducere til verden som “Cool Japan” sagde 56.9% “animation” — det mest populære svar. Med 49.9% var manga svar nummer to.

    Spørgsmål: “Hvilken del af japansk kultur ville du introducere til verden som “Cool Japan”?”

    Teenagere

    1Animation60.9%
    2Manga56.7%
    3Spil47.5%
    4Japansk mad41.8%
    5Japansk agtig natur39.5%

    Tyverne

    1Manga58.4%
    2Animation57.1%
    3Japansk mad53.4%
    4Japansk agtig natur49.8%
    5Traditionel kunst42.9%

    Trediverne

    1Animation56.2%
    2Japansk mad48.5%
    3Manga46.5%
    4Japansk agtig natur43.5%
    5Traditionel kunst38.8%

    Fyrrerne

    1Animation53.5%
    2Japansk mad45.4%
    3Japansk agtig natur43.8%
    4Manga39.2%
    5Traditionel kunst33.8%

    47.7% sagde at de regnede DragonBall franchisen og Doraemon som tv-animeer der repræsenterede “Cool Japan” fulgt af Mobile Sut Gundam franchisen med 47.6%.

    Mandlige teenagere

    1One Piece50.7%
    2Dragon Ball franchise50.0%
    3Doraemon41.2%
    4Neon Genesis Evangelion40.4%
    4Pokémon franchise40.4%

    Mænd i tyverne

    1Dragon Ball franchise59.6%
    2Mobile Suit Gundam franchise56.4%
    3Neon Genesis Evangelion franchise50.0%
    4Doraemon45.7%
    5Lupin III franchise42.6%

    Mænd i trediverne

    1Mobile Suit Gundam franchise61.5%
    2Dragon Ball franchise54.8%
    3Neon Genesis Evangelion47.4%
    4Doraemon46.7%
    4Lupin III franchise44.4%

    Mænd i fyrrerne

    1Mobile Suit Gundam franchise48.9%
    2Lupin III franchise46.7%
    3Doraemon40.7%
    4Space Battleship Yamato franchise40.0%
    5Dragon Ball franchise36.3%

    Kvindelige teenagere

    1One Piece62.4%
    2Detective Conan (Case Closed)47.2%
    3Pocket Monsters franchise45.6%
    4Dragon Ball franchise43.2%
    5Doraemon41.6%
    5Neon Genesis Evangelion41.6%

    Kvinder i tyverne

    1Doraemon62.4%
    2Dragon Ball franchise59.2%
    3One Piece51.2%
    4Mobile Suit Gundam franchise47.2%
    5Lupin III franchise44.8%

    Kvinder i trediverne

    1Doraemon52.8%
    2Mobile Suit Gundam franchise44.8%
    3Dragon Ball franchise43.2%
    4Lupin III franchise36.0%
    5Galaxy Express 99934.4%

    Kvinder i fyrrerne

    1Doraemon51.2%
    2Mobile Suit Gundam franchise46.4%
    3Dragon Ball franchise38.4%
    4Space Battleship Yamato franchise36.8%
    5Mighty Atom (Astro Boy)36.0%
    5Detective Conan (Case Closed)36.0

    Ved manga var det øverste svar Dragon Ball med 61.5% blandt alle grupper på nær kvindelige teenagere, top svaret fra dem var One Piece med 71.2%. Alle aldersgrupper nævnte Osamu Tezuka med 75.6% som toppen af manga skabere.

    Ved spil førte Dragon Quest 60.8%, interessant når den ikke er nær så populær som Final Fantasy herovre.

    Inden for japanske film var de to øverste svar Studio Ghibli (76.3%) og Departures (39.6%). Af instruktører førte Akira Kurosawa (70.5%) fulgt afHayao Miyazaki (60.7%). Ironisk nok har Miyazaki selv nedtonet brugen af japansk underholdningsom  “soft power” for at promovere landet.

    62.8% sagde at de tror at “soft power” vil blive den drivende kraft for at få Japan ud af den nuværnede recession. Den tidliger premierminister Taro As gjorde “soft power” til et af nøgleelementerne i sin politik, omend den japanske regering har haft snakket om det før og efter Asōs tid på posten.

    I onsdags kom den japanske regering med et forslag om at fordoble indtægterne Japan får oversøs fra fra anime, film og andet indhold i 2020. “Intellectual Property Promotion Plan 2010” er beregnet til at øge de internationale indtæger i disse områder til 2.6 trillion yen (omkring 17 billioner kr) på et årti. Planens støtter sigter også efter at halvvere tabet for japanske selskaber fra piratkopiering.

    Tokyo Polytechnic University teamet lavede undersøgelsen gennem mobiltelefoner fra den 30 april til 7 maj. Teamet spurgte 1,000 deltagere mellem 15 og 49 år, fordelt mellem mænd og kvinder. Der var 136 mandlige teenagere, 125 kvindelige teenagere, 94 mænd i tyverne, 125 kvinder i tyverne, 135 mænd i trediverne, 125 kvinder i trediverne,  135 mænd i fyrrerne og 125 kvinder i fyrrerne.

    Kilde AnimeNewsNetwork